وزیر بهداشت گفت: در مواردی که فرد بواسطه داشتن علائمی مانند سرماخوردگی و سردرد و تب، مشکوک به ابتلا به کرونا باشد، آزمایش پی سی آر و توالی یابی ژنتیکی باید انجام شود.
کد خبر: ۹۴۰۰۶۵۸
|
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در حاشیه مراسم عزاداری حضرت فاطمه (س) در وزارت بهداشت، با اشاره به درگیری کشور‌های مجاور و همچنین کشور‌های آمریکایی و اروپایی با موج جدید کرونا، بر لزوم حفظ شیوه نامه‌های بهداشتی نظیر زدن ماسک و حفظ فاصله فیزیکی و تهویه مناسب هوا در مراسم‌های مذهبی تاکید کرد و افزود: کشور از نظر آمار ابتلا‌های کرونایی در وضع بسیار خوبی قرار دارد و حفظ این وضع بسیار مهم است.

وزیر بهداشت گفت: آزمایش توالی یابی ژنتیکی کرونا از حدود ۱۰۰۰ نفر در سراسر کشور گرفته شده و در این میان، مورد ابتلا به کرونا دیده نشده است.
 
عین اللهی با بیان اینکه به هر حال نمی‌توان جلوی ویروس اومیکرون به کشور را گرفت و در نهایت وارد کشور خواهد شد، بر حفظ پروتکل‌ها تاکید کرد.
 
وی گفت: هفته پیش در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصویب شد تا آزمایش پی سی آر رایگان باشد و فرانشیزی بابت آن دریافت نشود البته به شرط آنکه در مراکز مجازی که وزارت بهداشت مشخص کرده است انجام شده باشد.
ارسال نظرات