همایش نماز در سپاه استان بوشهر برگزار شد/ رونمایی از سرود هنگام نماز

همایش نماز در سپاه با شعار نماز، نماد قدرت و اقتدار معنوی در سپاه به همت معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در سالن ۲۲ بهمن سپاه استان بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۰۰۷۳۸
|
۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰

همایش نماز در سپاه استان بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، نماینده مردم کهگیلویه و بویر احمد در مجلس خبرگان رهبری در این همایش به بیان منزلت نماز و آثار فردی و اجتماعی آن در زندگی و اخلاق انسان از دیدگاه آیات و روایات پرداخت و گفت: نماز، کبر را در انسان شکسته و از بین می‌برد اما لازم است انسان بداند که چگونه نماز می‌تواند مراتب مختلف کبر را از او دور کند.

همایش نماز در سپاه استان بوشهر برگزار شد

همایش نماز در سپاه استان بوشهر برگزار شد/ رونمایی از سرود هنگام نماز

همایش نماز در سپاه استان بوشهر برگزار شد

همایش نماز در سپاه استان بوشهر برگزار شد/ رونمایی از سرود هنگام نماز

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی اظهار کرد: کبر یعنی دست زدن به حد وجودی خود که موجب سقوط انسان می‌شود و نماز به واسطه این که هر چیز را در حد و اندازه خود قرار می‌دهد باعث از بین بردن کبر در انسان می‌شود.

همایش نماز در سپاه استان بوشهر برگزار شد/ رونمایی از سرود هنگام نماز

وی تصریح کرد: همه ما لازم است به این موضوع مهم توجه داشته باشیم که لازم است به عمق نماز نفوذ کرد تا وقتی سطح آن در وجود ما جاری می‌شود اتفاقات خوبی برای ما رقم بخورد.
آیت الله ملک حسینی به شعار این همایش اشاره و خاطرنشان کرد: منظور از «نماز، قدرت و اقتدار معنوی در سپاه» این است که قدرت و اقتدار معنوی در نماز به عنوان یک نتیجه و نه به عنوان یک هدف، مورد نظر است یعنی این که خواندن نماز باعث می‌شود این نتیجه، قدرت و اقتدار معنوی در سپاه به وجود آمده و بیش از گذشته تقویت شود.
وی تأکید کرد: لازم است سپاه با اقتدار و با اخلاص باشد و نامش ترس بر دل دشمنان بیندازد امّا این موارد مهم به وجود نمی‌آید مگر این که ما در برابر خداوند متعال، اخلاص داشته باشیم.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر نیز در این همایش به بیان رابطه نماز با جامعه پرداخت و گفت: جامعه امروز ما خصوصاً در این ۲ سال اخیر، مقداری از مسائل دینی و معنوی دور شده است که ضرورت دارد در این زمینه، فضای معنوی بیش‌تری بر جامعه حاکم شود.

همایش نماز در سپاه استان بوشهر برگزار شد/ رونمایی از سرود هنگام نماز

حجت الاسلام حسین دشتی نماز را دارای بیش‌ترین تأثیرگذاری در نشر روحیه معنوی عنوان و تصریح کرد: نماز ظرفیت بالایی برای ایجاد معنویت در جامعه دارد و حقیقت این است که تربیت اجتماع، نیاز به نماز دارد بنابراین دوری جامعه از نماز به معنای دوری از معنویت است.
وی سپاه را دارای مرجعیت برای اقامه معنویت در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران ضرورت می‌بیند که در موقعیت‌های مختلف، پرچم نماز را به دست بگیرد و نماز را و به ویزه مظاهر معنوی آن را یادآوری کند.
فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام هم در این همایش گفت: یکی از پایدارترین تجلیات روح آدمی و انسان‌ها، پرستش و نیایش خداوند متعال است که در نماز تجلی پیدا می‌کند.
سردار علی رزمجو اظهار کرد: نماز عمل حیاتی و متعارفی است که به وسیله آن، جزیره کوچک شخصیت انسان‌ها شکل خود را در کل بزرگ‌تری از حیات انسان‌ها کشف می‌کند.

وی افزود: نماز، رابطه خاضعانه، ستایش‌گرایانه و سپاسگرایانه و ارتباط بین خداوند متعال و انسان‌ها است و اصولاً عبادت و پرستش خداوند یکتا، یکی از اصول تعلیمات پیامبران الهی است و از نظر اسلام نیز سرلوحه عبادات و پرستش الهی است.

فرمانده سپاه استان بوشهر اضافه کرد: نماز، روح و جان انسان‌ها را غبارروبی می‌کند و باعث استحکام بخشیدن به ارزش‌ها و جلوگیری از فروپاشی شخصیت انسان‌ها می‌شود.

سردار رزمجو یادآور شد: اقامه نماز در سپاه و در نیروهای مسلح، قدرت آفرین است که این قدرت، هم بازدارنده و هم تهاجمی در برابر طاغوتیان است لذا شما می‌بینید که این قدرت همواره در انجام مأموریت‌های خود پیروز است.

رونمایی از سرود «هنگام نماز»

در این همایش از سرود «هنگام نماز» با آهنگسازی اکبر کریم زاده، شعر آقای محدثی و خوانندگی محمّد صادق گلابی رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات