خبرهای داغ:

گزارشی از واکنش علمای اهل سنت کرمانشاه به سخنان ضد وحدت گرگیج

ائمه جمعه اهل سنت کرمانشاه ضمن محکوم کردن اظهارات تفرقه افکنانه مولوی گرگیج، محبت و مودت اهل بیت(ع) را از عقاید ثابت و بلا شک اهل سنت اعلام کردند.
کد خبر: ۹۴۰۰۹۳۴
|
۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، موج اعتراض ها به سخنان تفرقه افکنانه مولوی گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر در جامعه اهل سنت همچنان ادامه دارد.

چندین تن از ائمه جمعه اهل سنت کرمانشاه با صدور بیانیه هایی اهانت به اهل بیت(ع) را محکوم کردند و این حرکات را دسیسه دشمنان اسلام و مسلمین دانستند و بر ضرورت حفظ وحدت تاکید کردند:

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه

بسم الله الرحمن الرحیم

وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا...

خداوند بزرگ در قرآن به اعتصام به حبل الله و جابر بن عبدالله از پیامبر مکرم اسلام(ص) نقل فرمودند: که ای مردم چیزی در میان شما بجا گذاشتم که اگر به آن متمسک شوید هرگز گمراه نخواهید شد: ۱_قرآن کتاب خدا ۲_عترت من اهل بیتم ،روایت صحیح و ثابت از پیامبر اعظم(ص).

در نزد اهل سنت مقام و منزلت اهل بیت مکرم بسیار بلند و هم طراز کتاب خدا بیان شده است کما اینکه در روایت گذشت و حرمت و احترام و محبت و مودت اهل بیت مکرم از عقاید ثابت و بلا شک اهل سنت و جماعت به حساب می آید و هرگونه اساء ی ادبی یا خدایی نخواسته توهین و اهانتی بمنزله حرام وگناه قلمداد می شود.

لذا از طرف اهل سنت هیچگاه به اهل بیت مکرم کوچکترین بی احترامی نشده و نخواهد شد و اگر هرشخصی در هرلباس و مقام و منزلتی قصد ایجاد تفرقه و توهین را به مقام شامخ اهل بیت(ع) داشته باشد ابتدا از طرف خود اهل سنت محکوم خواهد شد.

اما گاهی پیش می آید یا از مطالب شخصی متوجه نمی شود یا سوء تعبیر می شود و گمان توهین و اهانت می شود که باید بررسی نمود که عین مطلب را از خود گوینده شنید و گاها نخیر شاید افرادی به نوعی نسبت به مقدسات اهل سنت و مقام اصحاب و یا امهات المؤمنین توهین کنند.

اما باز در این حال نباید مقابله به مثل نمود و نعوذ بالله ما نسبت به اهل بیت(ع) چیزی بگوییم و بدانیم که توهین و فحاشی و سوء استفاده از تاریخ صدر اسلام برای اهداف و اغراض شخصی یا حزبی یا مذهبی و ایجاد تفرقه دراین باب حرام شرعی است، چه در نظام مقدس اسلامی ما از زبان مبارک رهبر معظم انقلاب و سایر بزرگان و عقلای قوم و فریقین .

دشمنان ما و لو در لباس و رنگ ما در کمین و مترصد هستند که از عالمی سنی یا عالمی شیعه مطلبی را بدزدند و در بوق اختلاف و تفرقه و نزاع وتفرقه میان امت بدمند، لذا ما بعنوان مسلمان چه شیعه چه سنی با تأسی از قرآن و پیامبر(ص) و رمز وحدت ما یعنی اهل بیت مکرم توطئه دشمنان را خنثی نموده و با اعلام عقیده به قرآن و اهل بیت(ع) و محبت یاران پیامبر(ص)، وحدت و یکرنگی و انسجام خود را اعلام می داریم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

عبدالرحمن مرادی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه

 

بیانیه امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و احترام

اولا: ما مسلمان نیاز به‌ وحدت و برادری داریم چون دستور خداوند است.

۲: محبت أهل و بیت از اصول دین است اگر در نماز که ستون دین است بر اهل بیت رسول درود نفرستی نمازباطل است.

۳: هرکسی به مقدسات اسلام توهین بکندازاسلام خارج است.

۴: هرکسی باعث تفرقه بین مسلمانان شود دشمنی با خدا و رسول دارد چون خدا و رسولش امربه اتحاد و همبستگی و وحدت داده است ما خواهان وحدت‌ و برادری هستیم.

ثنایی امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب

 

امام جمعه اهل سنت قصرشیرین:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین والصلاه و السلام علی سیدنا محمد و علی آله و صحبه و سلم.

وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا...

خداوند ذوالجلال همه ما را به وحدت دعوت و امر می فرمایند و پیامبر رحمت هم ما را به وحدت و همدلی واصلاح دعوت می فرمایند و به تبعیت ازخداوند و پیامبر(ص) ائمه اطهار و اصحاب کرام و تابعین وعلما و صلحا هم ما را امر به وحدت دعوت می فرمایند.

ثمره وحدت وهمدلی و با هم بودن عزت و سربلندی ملتها می آورد اما تفرقه و اختلاف ضعف و نابودی ملتها می آورد و در نتیجه غارت اموال و قتل ویرانی می آورد، لذا برامت اسلام جمیعا وحدت واجب است و از دائره وحدت خارج شدن خارج شدن از دستورخداوند و پیامبر(ص) است .

اما راجع به محبت اهل بیت پیامبر(ص) ما اهل سنت آن را برخود واجب می دانیم شاهد ما هم این است که نماز یک واجب الهی است اگردر تحیات دوم برآل بیت صلوات نفرستیم نماز ما کامل نیست و حتی باطل است، در نتیجه محبت اهل بیت بر ما واجب است و چه قشنگ امام شافعی(ره) می فرمایند:

«کفاکم اهل بیت رسول الله حبکم من لم یصل علیکم لاصلاة له.»

برای حفظ اسلام امنیت و عزت وحدت باید بر مشترکات چنگ بزنیم و از توهین به اعتقادات و مذاهب همدیگر دور شویم، تا دشمان اسلام را مأُیوس کنیم .

و صلی الله و سلم و بارک علی سیدنا محمد و علی آله و صحبه و سلم.

غلامی امام جمعه اهل سنت قصرشیرین

 

امام جمعه روانسر:

«ان هذه امتکم امة واحدة و انا ربکم فاتقون»

وحدت و برادری اعتقاد و ایمان قلبی است که همواره باید در این راه مجاهدانه عمل کرد چرا که همه مقصودهای بزرگ نیازمند مجاهدت است، اتحاد بین مسلمین هم بدون مجاهدت حاصل نخواهد شد و وظیفه ما هم ایجاد وحدت و مجاهدت در این راه است.

اهل سنت ایران اسلامی هم احترام قابل توجهی برای اهل بیت(ع) قائل هستند و اهل بیت (ع) نزد اهل سنت دارای مقامی بلند مرتبه می باشند و هرگونه توهین به آنها را قبول نکرده و این حرکات را دسیسه دشمنان اسلام و مسلمین می دانند و به سفارش پیامبر(ص) در خصوص آنان عمل می نمایند، همان وصیتی که فرمود «اذکرکم الله فی اهل بیتی»

(شما را درباره رعایت حقوق اهل بیتم سفارش میکنم) ، و کتابهای اهل سنت مملو از مناقب و فضایل اهل بیت(ع) می باشد. محبت و دوستی اهل بیت پیامبر بزرگ اسلام (ص) از مسائل مهمی است که به اتفاق علمای اسلام از نشانه های ایمان شناخته شده، چنان که بغض و کینه نسبت به آنان از نشانه های نفاق شمرده شده است.

لذا اینجانب اهانت هرکس در هر لباس و مقام و منزلتی را به ساحت مکرم اهل بیت محکوم نموده و اهل بیت(ع) را محب و شافع خود می دانیم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

سید محمد محمدی/ آذرماه ۱۴۰۰ امام جمعه روانسر

 

امام جمعه شهر نودشه:

ادْعُ إِلَی سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ

یکی از وظایف اصلی علمای اسلا م دعوت مردم ومسلمانان به سوی توحید ، ووحدت است ، و دعوت به مباحث تفرقه آمیز حرام است ،

هیچ شکی نیست که اهل بیت رسول الله (صلی الله علیه و آله وسلم) در میان اهل سنت ، مقام بلند دارند و برای آنان احترام خاصی قابل هستند و حقوق آنها را آن گونه که خداوند در شریعت اسلام قرار داده رعایت می کنند ، آنان را دوست دارند و محبت موالات شایسته‌ای نسبت به آنان داشته و دارند وله سفارش پیامبر(ص) در خصوص آنان عمل می کنند ، تمام اهل سنت بر وجوب محبت اهل بیت و تحریم آزار و بی ادبی قولی یا فعلی نسبت به ایشان اتفاق نظر دارند ، و با افتخار کتابهای اهل سنت مملو از مناقب و فضایل اهل بیت(ع) است ، یکی از نشانه‌های اهل ایمان می باشد همچنانکه کینه و بغض نسبت به آنان از نشانه‌های نفاق شناخته می شود بر این مبنا هر گونه حرکت خارج از حکمت احساسی که موجب بی حرمتی به این بزرگواران شود حرام است ، و در این شرایط حساس که دشمنان اسلام با انواع ترفندها به دنبال ایجاد شکاف و شقاق بین مومنین هستند مطرح کردن بعضی مسائل اختلافی به مصلحت مسلمانان نیست و می طلبید محراب نشینان و خطباء بسیار حکیمانه مباحث را مطرح نمایند که موجب سوء استفاده دشمنان اسلام نگردد و در این اوضاع هر گونه بیان مطالب از طرف هر کس از اهل تشیع و تسنن را اشتباه استراتژیک می دانم وآن را محکوم می کنم

احمد مبارکشاهی امام جمعه شهر نودشه

 

امام جمعه شهر شروینه بخش کلاشی:

بسم الله الرحمن الرحیم

ما ملت و امتی هستیم که در سایه وحدت و اخوت همیشه در کنار یکدیگر در صلح و آرامش زندگی کرده ایم متاسفانه در این بین برخی با سواستفاده از احساسات و عواطف مذهبی مردم آب در آسیاب دشمن ریخته و باعث رنجش خاطر هموطنان ودر نهایت جنگ مذهبی می شوند دراین میان متاسفانه مولوی گرگیج امام جمعه اهل تسنن آزاد شهر به شکلی وقیحانه به ائمه اهل بیت(علیهم السلام) توهین کرده است که حتی از بیان آن شرم داریم ما اهل تسنن اهل بیت(علیهم السلام) را محب خود می دانیم و خواهیم دانست و ما سخنان توهین آمیز مولوی گرگیج امام جمعه اهل تسنن آزاد شهر نسبت به اهل بیت(علیهم السلام) را محکوم می کنیم.

زاهد طهماسبی امام جمعه شهر شروینه بخش کلاشی

ارسال نظرات
آخرین اخبار