یادداشت/محبوبه حقیقت

یلدای فاطمی

محبوبه حقیقت بسیجی اهل قلم به مناسبت تقارن شب یلدا و ایام فاطمیه یادداشت زیر را به رشته تحریر درآورده است.
کد خبر: ۹۴۰۱۰۴۵
|
۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،متن این یادداشت بدین شرح :


شب نشینی در بلندترین شب سال و چیدن کرسی یلدایی امسال با کوتاهی عمر بانوی مهر پیوند خورده؛ چه زیبا می‌شود وقتی انار عشق با برکت سوره کوثر دانه دانه شود.


این روز‌ها که آغاز عید دیرینه ایرانی در بلندای شب یلدا با پایان کوتاهی عمر بانوی عشق و بانی هستی حضرت فاطمه زهرا (س) توامان شده است، کاش بزرگ‌ترین دعا و آرزوی خود را پایان دوران غیبت مولایمان قرار دهیم.


پاییز با همه زیبایی ها، عاشقانه‌ها و دلتنگی هایش رو به پایان است و شب‌های سرد و سیاه زمستان پیش رو.

نمیدانم چرا این واژه گان با حال و هوای این روز‌ها همخوانی دارد؛ فاطمیه لباس سیاه برتن مردم پوشانده و نوای گرم مادر مادر در این سوز سرما از هر کوی و برزنی بلند است.

وقتی صحبت از مادر میشود، احساس دِین شدید سراسر وجودت را می‌گیرد؛ خاصه برای مادری که دردانه عالم هستی است و پایه خلقتت و آفرینش.

مادری که تمام تلاش، همت و غیرتش را پای مسیر حق گذاشت و ولایت مولایش را فریاد زد تا مسیر تاریخ به بیراهه نرود. اما حسادت‌ها کینه‌ها و بغض‌های تمام نشدنی ۲۵۰ سال حکومت و سلطه حاکمان جور و ظلم را رقم زد.

مدینه و کوچه‌های بنی هاشم شاهد فریاد‌های ناشنیده مادری شد که نگران تاریخ بشریت بعد از خود بود؛ نگران سال‌ها تنهایی و غربت فرزندانش که مدار عالم هستی و هر آنچه موجود است به نام ایشان می‌چرخد؛ که خدای عزوجل در مقام ایشان فرمود: انی ماخلقت سماء مبنیه و لا ارضا مدحیه و لا قمرا منیرا و لا شمسا مضیءه و لا فلکا یدور و لا بحرا یجری ...

این روز‌ها چرخش فلک ما را به بلندترین، طولانی‌ترین و دراز‌ترین شب سال نزدیک میکند در حالیکه عالم برای کوتاهی عمر بابرکت حضرت عشق به سوگ نشسته!

مادری که کوتاهی عمرش باعث غیبت طولانی و دردآلود آخرین فرزندش شد و مصائب عالم رقم خورد.

سزاوار است در این شب یلدا از سیاهی و سردی فرقه کفر غافل نباشیم و درازترین شب سال را با طولانی‌ترین انتظار جهان یکی کنیم و دست به دعا برداریم که خدایا به حق زیباترین بهانه خلقت و کوتاهی عمر شریفش باقی مانده غیبت را بر ما ببخش و زمستان پیش روی ما را با ظهور نورانیش پر از حرارت و عشق کن.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار