رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی:

بسترسازی به منظور ارتقاء سلامت اداری از وظایف شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی است/تعامل دستگاه‌های نظارتی استان مرکزی در ارتقای "سلامت اداری" افزایش یابد

موسوی گفت: بسترسازی، زیرساخت آفرینی و تأثیرگذاری به منظور ارتقاء سلامت اداری از وظایف مهم شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی استان است.
کد خبر: ۹۴۰۱۳۲۲
|
۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبد المهدی موسوی رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی استان مرکزی، ضمن تسلیت ایام دهه فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) با اشاره به حضور دکتر مخلص الائمه استاندار مرکزی در این جلسه راهبردی، اظهار داشت: حضور استاندار مرکزی که دارای دیدگاه ها، سوابق و مسئولیت های نظارتی مهم در کشور بوده اند، درجلسه شورای هماهنگی دستگاه های نظارتی استان مرکزی، مطمئنا می تواند به هرچه فعال تر شدن این شورا کمک شایانی کند.

وی افزود: ماده ۲۲۱ قانون پنج ساله پنجم توسعه کشور ضرورت تشکیل این شورا را بیان نموده و به سه دلیل آنرا با اهمیت تلقی کرده است. اول اینکه نظام نظارتی کشور با ایجاد تعامل مناسب بین دستگاه ها و نهاد های نظارتی به یک نظام کاربردی تبدیل شود و ثانیا بهره‌وری را در سیستم اداری کشور ارتقا دهد و ثالثا تقویت مدیریت را در پی داشته باشد. تکالیف این شورا در ماده ۲۸ قانون ارتقاء سلامت نظام اداری کشور تصریح شده است و با اجرای دقیق و مطلوب آن توسط دستگاه های مسئول به یاری مدیریت ارشد استان می آیند و موجب سلامت روز افزون دیگر دستگاه های اجرایی می گردند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان داشت: یکی از شاخص هایی که در این قانون برای ارتقای سلامت نظام اداری مشخص شده است اندازه گیری، توسعه و اطلاع رسانی میزان سلامت اداریست که باید انجام شود. شاخص دیگر بررسی اقدامات دستگاه ها در حوزه پیشگیری از وقوع تخلفات اداری است که موضوع بسیار حساس و مهمی می باشد که می بایست به منظور رشد سلامت اداری جامعه، به آن توجه شود.

موسوی تاکید کرد: شورای هماهنگی دستگاه های نظارتی استان مرکزی می تواند با در دستور کار قرار دادن دو نکته کلیدی به حوزه سلامت اداری کمک کند که یکی بستر سازی و زیر ساخت آفرینی است که نیازمند یک رویکرد بلند مدت و حرکت پایدار است که به نوعی سرمایه گذاری و آینده نگری محسوب می شود و با اقداماتی نظیر بستر سازی حقوقی و تعیین الزامات حقوقی برای هر مستخدم، جذب و گزینش جامع، ارزیابی حراستی کامل، تشکیل کارگروه های تخصصی زیر مجموعه این شورا مثل ایجاد کارگروه حقوقی به جهت تعیین آسیب ها و نواقص قانونی و رفع آن و تشکیل کارگروه های آموزشی به منظور دانش افزایی مدیران ادارات محقق می شود.

وی ادامه داد: نکته  دیگر تأثیر گذاری و نقش آفرینی این شورا بر نظام اداری است که داشتن فاکتورهایی همچون هوشیار سازی به موقع مدیران از خطرات و آسیب های احتمالی، تصمیم گیری، ابلاغ و هشدار به مدیران در خصوص بروز مشکلات اداری در صورت عدم رعایت مفاد هشدار، ارائه مشاوره مؤثر به مدیران دستگاه ها و الگوسازی و اعلام دستگاه های موفق در ارتقاء سلامت اداری و تقدیر از آنان و همچنین تعیین نقاط ضعف و دستگاه های ضعیف در این حوزه و اطلاع رسانی آن، لازمه تحقق این امر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار