خبرهای داغ:
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان خبر داد

جریمه ۴۴۵ میلیون ریالی طی اجرای طرح شب یلدا در همدان

همدان-مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با اشاره به بازرسی از تعداد ۱۶۶ واحد صنفی از ۲۰ آذر ماه تا شب یلدا، از جریمه ۴۴۵ میلیون ریالی طی اجرای طرح شب یلدا در همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۱۵۰۷
|
۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰

داریوش جودکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: در راستای سیاست‌های سازمانی و کمک به ثبات نسبی بازار، تعزیرات حکومتی علاوه بر انجام وظیفه ذاتی خود (رسیدگی و صدورحکم) در راستای همراهی با مراجع نظارتی در اجرای طرح ویژه شب یلدا شرکت داشت.

وی افزود: از ۲۰ آذر تا شب یلدا روزانه ۱۰ اکیپ متشکل از تعزیرات حکومتی، سازمان صمت، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی و... در قالب گشت‌های مشترک به صورت صبح و عصر در بازار حضور داشتند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان عنوان کرد: در این مدت ۱۶۶ واحد شامل میوه، خشکبار و شیرینی فروشی‌ها بازرسی و تعداد ۵۰ پرونده با عناوین گرانفروشی، عدم ارائه فاکتور خرید، عدم صدور فاکتور، عدم درج قیمت و...   تشکیل و متخلفین به پرداخت مبلغ ۴۴۵ میلیون و ۳۷۰ هزار ریال جریمه نقدی محکوم شدند.  

*پلمب نانوایی به دلیل کم فروشی

وی گفت: همچنین با توجه به اعلام نرخ جدید نان و الزام نانوایی‌ها در بالا بردن کیفیت نان و رعایت حقوق مصرف کننده، به صورت روزانه در قالب گشت‌های مشترک از نانوایی‌های سطح استان بازرسی می‌شود.

جودکی افزود: در این بازرسی‌ها یک واحد نانوایی در همدان که علاوه بر کم فروشی مرتکب گرانفروشی نیز شده بود با توجه به داشتن سابقه تخلف، علاوه بر جریمه ۸۸ میلیون ریالی با پیشنهاد تعزیرات حکومتی و دستور دادستان به مدت سه روز پلمب شد.

وی تصریح کرد: از شروع نرخ جدید نان تاکنون ۳۰۳ فقره پرونده با تخلفات کم فروشی، گرانفروشی، عدم رعایت ساعت کاری و... برای نانوایی‌ها به تعزیرات حکومتی ارجاع و متخلفین به یک میلیارد و ۵۷۱ میلیون و ۵۶۰ هزار ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان ابراز داشت: از اول سال تاکنون نانوایی‌های متخلف در یک هزار و ۵۷۸ فقره پرونده، به بیش از ۸ میلیارد و ۱۹۴ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

وی عنوان کرد: همچنین یک واحد قصابی نیز به اتهام تقلب در فروش ۱۹ کیلوگرم گوشت فاقد هویت علاوه بر جریمه ۸۲ میلیون ریالی، به نصب پرده برسردرب واحد به مدت دو هفته نیزمحکوم شد.

جودکی ضمن تشکر از واحد‌های قانونمند و متعهد بابت همکاری و رعایت حال مردم عزیز گفت: از هموطنان گرامی تقاضا داریم هر ونه تخلف را از طریق تلفن ۳۲۵۲۳۴۴۲ اداره کل، تلفن گویای ۱۲۴ و سامانه www.۱۲۴.ir سازمان صنعت، معدن و تجارت، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ و تارنمای t۱۳۵.ir. به ما اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار