خبرهای داغ:
مسئول مرکز فضای مجازی بسیج سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

به فراخور ذائقه فرزندان و با تربیت اسلامی، عرصه فضای مجازی را مدیریت کنیم

امیری عنوان کرد: به فراخور استعداد و ذائقه و با رعایت اصول تربیتی اسلامی برای فرزندان برنامه ریزی کنیم.
کد خبر: ۹۴۰۱۷۷۰
|
۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، مرتضی امیری مسئول مرکز فضای مجازی بسیج سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در کارگاه توانمند سازی تیم پیشرفت مدرسه مدیران و معلمان شهرستان البرز بیان کرد: یکی از آسیب های فضای مجازی که بخش زیادی از معلمین درگیر آن هستند، سرگرمی بیش از اندازه دانش آموزان با این فضاست.

وی گفت: حضور بیش از حد دانش آموزان در فضای مجازی موجب عقب ماندگی درسی آنها شده و در مواجهه با این آسیب ها باید با نگاه درست و کارشناسانه برخورد کرد.

امیری اظهار کرد: نگاه ما در این مباحث صرفا آسیب محور نیست بلکه نگاه ما غالبا جنبه فرصت محور آن است.

وی افزود: نگاه ما در رفتار با دانش آموزان در فضای مجازی باید توامان در نظر گرفتن دو شاخصه آسیب و فرصت با هم باشد که بتوانیم برای آن راهکار ارائه شود.

مسئول مرکز فضای مجازی بسیج سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: بسیاری از کسب و کارهایمان در فضای مجازی تعریف می شود. نیاز است که جامعه برای حضور در این فضا و آشنایی با آسیب ها و فرصت های آن آماده شود.

وی عنوان کرد: باید کار آفرینی و کسب کار توسط دانش آموز با کسب مهارت به ویژه در حوزه تولید محتوا در بحث های مهارتی، برنامه نویسی و رشته های مختلف دیگر که پایه مشاغل آینده هستند، مهارت آموزی کنند.

امیری در پایان در بحث راهکارها گفت: یک بخش از راهکارها به خانواده ها برمی گردد که باید در اصول تربیتی شان تغییراتی ایجاد شود و بخشی هم جنبه رفتار والدین در برخورد و ارتباط با فرزندان است که باید تغییر یابد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار