خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

حماسه ۹ دی نمادی از بصیرت مردم، هوشمندی، دشمن شناسی و اقدام به موقع/توجه به جهاد تبیین

شاهرود_امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه حماسه ۹ دی نمادی از بصیرت مردم، هوشمندی، دشمن شناسی و اقدام به موقع است، گفت:امروز توجه به جهاد تبیین لازم است تا مردم را با تدبیر و عمل امیدوار کنند.
کد خبر: ۹۴۰۱۷۹۴
|
۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵

حماسه ۹ دی نمادی از بصیرت مردم، هوشمندی، دشمن شناسی و اقدام به موقع/توجه به جهاد تبیینبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر اظهار کرد: یکی از نیاز‌های امروز ما جهاد تبیینی در برابر ابهام‌های مختلفی است که جمع‌بندی آن‌ها ناامید کردن مردم و خیانتی بزرگ به این کشور است.
امام جمعه شاهرود افزود: عده‌ای در کشور سال‌ها برای انجام همه کار‌ها می‌گویند، «نمی شود» و مسوولان در دوره‌های مختلف هم به دلیل بی تدبیری‌ها این "نمی شود"ها را برای مردم جا انداختند در حالی که بخش بزرگی از مشکلات بدون نگاه به خارج از کشور قابل حل است که نمونه آن را در واکسیناسیون شاهد بودیم.
او با بیان اینکه برخی با سوء مدیریت و رعایت نکردن اولویت‌ها مردم را ناامید کردند، تصریح کرد: عده‌ای در بورس، موسسه‌های مالی و برخی کار‌های اقتصادی به مردم خیانت کردند و بار‌ها در خطبه‌ها گفتم و افرادی که مسائل جزئی را دنبال می‌کنند این موضوعات را دنبال نکردند چرا که مافیای بعضی از مسوولان پشت آن‌ها بود.
امام جمعه شاهرود ادامه داد: امروز لازم است مردم و رسانه‌ها و افرادی که چیز‌های کوچک را بزرگ جلوه می‌دهند و فکر می‌کنند به این شهر و کشور خدمت می‌کنند به جهاد تبیین ملحق شوند تا مردم را نه با دروغ و اغراق بلکه با تدبیر و عمل امیدوار کنند.
امینی به سالروز حماسه ۹ دی نیز اشاره کرد و گفت: این حماسه بزرگ آثار بسیاری داشت که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به عشق به ارزش‌های دینی و الهی و به خصوص حضرت سید الشهدا (ع) اشاره کرد.
او با بیان اینکه در این حماسه مردم سالاری دینی کشور بیش از پیش آشکار شد، ابراز کرد: این حماسه نمادی از بصیرت مردم، هوشمندی، دشمن شناسی و اقدام به موقع بود و تمام محاسبات دشمنان در پی آن اشتباه از آب درآمد.
امام جمعه شاهرود اظهار کرد: از جمله عبرت‌های بسیار سنگین این حماسه نیز این بود که برخی از خواص لغزیدند و برخی نیز تا روز آخر متوجه این لغزش نشدند.
امینی با تأکید بر اینکه حماسه نهم دی حرکت انقلاب اسلامی را به طرف آرمان‌های والایش و تمدن سازی آخر الزمانی مستحکم‌تر کرد، افزود: مردم با حضور خود حجت را بر مسوولان تمام کردند و به موقع آمدند تا خطر امنیتی کشور را برطرف کنند.
او در بخش دیگر خطبه‌ها به بودجه ۱۴۰۱ نیز اشاره‌ای کرد و گفت: مجلس و دولت بودجه را عادلانه و واقعی و همراه با دغدغد‌های اصلی کشور ببندند و منابع خود را نیز در این بودجه ببینند.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه استقراض از بانک مرکزی و کسری بودجه تورم وحشتناکی را بر کشور تحمیل کرده است، اظهار داشت: مسوولان به چه دلیل هرسال عطش افزایش حقوق‌ها را وارد می‌کنند؟ به جای آن قدرت خرید و ارزش پول ملی را بالا ببرند این در حالی است که وقتی حقوق‌ها را بیشتر می‌کنند تورم اضافه می‌شود و سودی برای مردم ندارد.
امینی اضافه کرد: از سوی دیگر توقع داریم بودجه‌های ملی و استانی در همه استان‌ها عادلانه و بر اساس شاخص‌های جمعیت و وسعت توزیع شود.
او به موضوع یمن و ضرورت هوشیاری مردم این کشور و حفظ وحدت کشور‌های منطقه نیز اشاره کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار