نماینده ولی فقیه در استان؛

روند پیری جمعیت خطری بزرگ است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد گفت: مسئله جمعیت موضوعی اساسی و کلیدی برای کشور است که باید دغدغه یکایک مردم و مسئولان باشد چرا که روند پیری جمعیت خطری بزرگ است.
کد خبر: ۹۴۰۱۸۵۴
|
۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به موعظه قرآنی سوره مبارکه لقمان، افزود: خداوند در آیه ۱۶ از این سوره از زبان لقمان خطاب به فرزندش به این نکته توجه می‌دهد که همه افراد در روز قیامت نسبت به کوچک‌ترین عمل خود ولو به‌اندازه دانه خردل پنهان در دل صخره‌ای بزرگ یا در آسمان‌ها و زمین باشد، باید پاسخگو باشند.

امام جمعه شهرکرد افزود: اگر این باور در تمامی افراد جامعه تقویت شود، به عمل صالح روی خواهیم آوریم و بنابر این باید قیامت‌باوری را در خود تقویت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان به ضرورت توجه مسئولان کشور به پیری جمعیت اشاره کرد و اظهار داشت: برای رشد و توسعه کشور نیازمند جمعیت جوان و فعال هستیم، زیرا که نیروی جوان دارای انگیزه و انرژی است.

امام جمعه شهرکرد حساس بودن نسبت به جمعیت آینده کشور را ضروری دانست و افزود: اکنون با کاهش جمعیت به ‌عنوان یک خطر بزرگ مواجه شده‌ایم که منجر به سالخوردگی جمعیت، ‌رکود و محقق نشدن اهداف و آرمان‌های کشور در آینده خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام خوشبختانه قانونی تصویب شده و مشوق‌هایی در نظر گرفته شده تا در این خصوص خانواده‌ها کمتر دچار مشکلات معیشتی شوند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره بر اینکه دولت‌مردان برای رفع مشکلات مردم در تلاش هستند، اظهار داشت: ‌به‌همین منظور دستگاه‌های اجرایی،‌مسئولان و خیران نیک‌اندیش با اندیشیدن تدابیری برای کاهش مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اقدام کنند و کار خود را با قدرت بیشتری ادامه دهند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به حماسه ۹ دی گفت: این حماسه ی بزرگ خنثی کننده فتنه ۸۸ بود که اگر ترحم نظام اسلامی نبود می‌بایست سران فتنه محاکمه می‌شدند و مجازاتی جز اعدام هم نمی‌تواند مکافات عمل آن‌ها باشد، اما برخی این ترحم نظام را ندیدند بلکه امروز علاوه بر قضاوت‌های بی‌منطق، مدعی رفع حصر هستند و می‌خواهند حماسه نه دی فراموش شود در حالی که این روز یوم الله است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به حضور جدی‌ مردم در صحنه و گرامی‌داشت سالانه ۹ دی‌ماه یادآور شد: حضور مردم، انقلاب اسلامی را یاری می‌کند و حیله و مکر دشمنان را به خودشان باز‍ می‌گرداند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به تلاش دشمنان برای وارونه نشان دادن ارزش‌ها اظهار داشت:‌ در این راستا، رژیم صهیونیستی غاصب و ترسو را وادار به عربده‌کشی و ایجاد ارعاب می‌کنند اما این در حالی است که انقلاب اسلامی ایران همچنان مقاوم ، مقتدر و مُحکم ایستاده است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به برگزاری رزمایش اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رزمایش‌های جمهوری اسلامی بیشترین ترس را در دل صهیونیست‌ها انداخته است و دشمنان می‌دانند ایران از لحاظ نیروی مردمی، نظامی، ‌دولتی و توانمندی‌های مختلف قوی است و آماده پاسخگویی پشیمان کننده به هر تهدیدی می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تاکید کرد:‌ دشمنان فکر می‌کنند با تهدیدها می‌توانند علیه جمهوری اسلامی اقدامی کنند اما ملت ایران در این مقطع راه خود را با اقتدار دنبال می‌کند و دست متجاوز را قطع خواهد کرد.

امام جمعه شهرکرد افزود: هم اکنون نیرو‌های نظامی و دولت مقتدر و همراه هستند و مردم هم باید با صبر دولت را در رسیدن به موفقیت‌ها و حل مشکلات همراهی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تبریک سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح علیه السلام تصریح کرد:‌ آن حضرت یک نشان الهی بود که از مادری مومنه و پاک در یک معجزه الهی به دنیا آمد.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: به تعبیر امام هشتم شیعیان، حضرت عیسی مسیح علیه السلام مؤمن به پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله وسلم بود و آمدن پیامبر خاتم را مژده داده است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: حضرت عیسی مسیح علیه السلام مانندپیامبران قبل از خود، طاعوت‌ستیز، استکبارستیز و جهادگر در برابر ظلم ظالمان بود و در زمان ظهور منجی عالم بشریت حضرت امام زمان ارواحنافداه هم در رکاب ایشان خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری حضرت عیسی مسیح علیه السلام را آیه و نشانه‌ای بزرگ از پروردگار دانست و اظهار داشت:‌ حضرت مریم با مقاوم و منزلت بلند خود نشان دادند که جایگاه زن والا است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار