استاد حوزه و دانشگاه:

اخلاص و عشق به خدا ویژگی بارز شهید سلیمانی است

حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: اخلاص و عشق به خدای بزرگ ویژگی بارز شهید سلیمانی است.
کد خبر: ۹۴۰۱۸۹۲
|
۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه اخلاق کارکنان ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در حسینیه آیت الله بهاءالدینی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین  موسوی از اساتید حوزه و دانشگاه در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه سیدالشهدای جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم زندگی کرد و به ما یاد داد که باید چگونه زندگی کنیم.

وی، اخلاص و عشق به خدای بزرگ را ویژگی بارز شهید سلیمانی دانست و افزود: این مجاهد بزرگ و نستوه، در میدان های رزم با اخلاص و عشق به خدای بزرگ حضور داشت و باید بدانیم خداوند متعال بی جهت کسی را بزرگ نمی کند.

موسوی ادامه داد: ذره ای عبادت و خدمت و بندگی در محضر خداوند پنهان نمی ماند و خدا به پاس شکرانه این خدمات اجر و پاداش به بندگان اعطا می کند.

وی، در ادامه دو آیه مهم از قرآن کریم را تبیین کرد که ملاک رشد و سعادت انسان است و  افزود: آیه شریفه« یا ایّهاالذین آمنواتقوالله...» اولین آیه مهم است که به عبارتی تقوا انجام واجبات و ترک محرمات می باشد.

استاد حوزه و دانشگاه، در تشریح آیه دوم که ملاک رشد انسان می باشد، گفت: آیه شریفه« يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اذكُرُوا اللَّهَ ذِكرًا كَثيرًا»، دیگر آیه مهم است که باید انسان همواره خدا را یاد کند، زیرا ذکر مقام می آورد و هرکس هرچیزی را زیاد دوست داشته باشد، زیاد به یاد می آورد.

وی، انس با قرآن را توصیه کرد و افزود: رب، کریم است، رسول، کریم است و قرآن هم کریم است و همانا به مصداق آیه شریفه« ان هذا القرآن یهدی للتی هی اقوم»، قرآن کریم انسان را به راهی مستقیم هدایت می کند و قرآن رفیق باوفایی است که باید از دنیا برای آخرت خود همراه کنیم و بدانیم شفاعت قرآن پذیرفته است.

ارسال نظرات