با حضور مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات کشور برگزار شد؛

جلسه قرارگاه تحقق محله اسلامی در سپاه قمربنی هاشم (ع)

جلسه قرارگاه تحقق محله اسلامی با حضور رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۰۱۹۵۲
|
۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور در این جلسه با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت حماسه 9دی و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت، گفت: دستیابی به حیات طیبه و تحقق تمدن اسلامی که مدنظر مقام معظم رهبری است، در گرو عبور از 5مرحله ی؛ انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی، امت اسلامی و تمدن اسلامی می باشد.

سردار حیدر بابااحمدی، افزود: انقلاب اسلامی و مرحله تشکیل نظام اسلامی تحقق یافته و اکنون در مرحله دولت اسلامی و شکل گیری جامعه اسلامی می باشیم که تحقق محله اسلامی بستر ساز جامعه و کشور اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور، با اشاره به دوران امامت حضرت علی علیه السلام، تصریح کرد: آشنایی با انتظارات و توقعات مقام معظم رهبری و تلاش برای تحقق آنها وظیفه و رسالت اصلی امروز ماست .

وی، با اشاره به وجود 79هزار مسجد درسراسر کشور، تلاش برای اقامه نماز جماعت در همه آنها را مورد تأکید قرار داد و گفت: تغییر و تحول نیازمند اقدام عملی است و از صدر اسلام تقابل جبهه حق و باطل وجود داشته و امروز نیز وجود دارد، لذا باید با تمسک به راهبرد قرآنی برای مقابله با د شمنان اسلامی که همانا قوی شدن است، در راستای تحقق آیه شریفه «واعدوا لهم مااستطعتم من قوه»  بکوشیم.

سردار بابااحمدی،  افزود: دنیا پذیرفته که در حوزه سخت و نیمه سخت قدرتمند شده ایم، لذا باید در بحث جنگ نرم هم قوی شویم و تردید نداشته باشیم.

وی، اقتدار نظام جمهوری اسلامی را یادآوری کرد و با اشاره به ذلت و خواری دشمنان و آغاز خروج آنها از منطقه، اظهار کرد: امروز جغرافیایی جنگ دشمن عوض شده و درک کرده که ما قوی هستیم، لذا جنگ تمام عیار نرم را که خانه به خانه است شروع کرده ، که دیگر قایق و موشک در آن کاربرد ندارد و مأموریت اصلی بسیج امروز مقابله با این جنگ نرم است.

این مقام مسئول با تأکید بر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، رسالت بسیج در این زمینه را یادآوری کرد و گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، بسیج باید به دنبال تربیت و پرورش جوانان مؤمن انقلابی باشد.

سردار بابااحمدی، با تأکید بر هم افزایی بین ارکان مساجد و پایگاه های بسیج، تصریح کرد: بسیج برخاسته از بطن مردم است و یعنی آحاد ملت، جای بسیج در مساجد است و مسجد قدرت معنوی بسیج می باشد.

وی، گام های لازم برای تحقق محله اسلامی را برشمرد و گفت: تشکیل شورای تحول محله، گفتمان سازی، تهیه و تدوین برنامه، ساختارسازی، ظرفیت سازی، پیاده سازی و عملیات میدانی، گام های ضروری برای تحقق محله اسلامی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در ابتدای این جلسه با بیان روایتی از امام علی علیه السلام ، 6گروهِ اهل بهشت را تشریح کرد و گفت: صدقه دهندگان، عیادت کنندگان از بیمار، مجاهدان فی سبیل الله، زائران خانه خدا، اقامه کنندگان نماز جمعه و کسانی که برای تشییع جنازه مسلمانی از منزل خارج می شوند، 6گروهی هستند که در این مسیر اگر فوت کنند بهشت آنها تضمین شده است.

حجت الاسلام والمسلمین  سیدامان الله حسینی صدر، در رابطه با تحقق محله اسلامی هم با اشاره به اهمیت هم افزایی بین ائمه جماعات و بسیج در مساجد، اظهار کرد: تحقق محله اسلامی زمینه ساز جامعه اسلامی و تمدین نوین اسلامی است.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام هم در این جلسه گفت: محله اسلامی زمینه ساز جامعه اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی است.

سرهنگ پاسدار مهران مرادی با تأکید بر ضرورت فراهم سازی زیرساخت های محکم و خوب برای تحقق محله اسلامی، اظهار کرد: با شعار نمی شود، محله را اسلامی کرد، بلکه باید زیرساخت های خوب و محکم برای تحقق محله اسلامی و طراز انقلاب فراهم کنیم.

وی، افزود: امید مردم در همه عرصه ها امروز به سپاه و بسیج است و در زمینه های فرهنگی، مقابله با آسیب های اجتماعی و ... باید از ظرفیت سپاه و بسیج استفاده کرد.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: دشمن در جنگ نرم به دنبال منحرف ساختن جوانان است و مخصوصا از فضای مجازی استفاده می کند، که باید ابزار و تجهیزات لازم را در اختیار جوانان مؤمن انقلابی قرار دهیم و سرپنجه های بسیج قوی شوند.

وی، با تأکید بر ضرورت کارهای ریشه ای در مقابله با جنگ نرم دشمنان ، افزود: انسجام بخشی خوب با ارکان محله و پرهیز از انجام کارهای جزیره ای و موازی، راهکار اصلی برای تحقق محله اسلامی است.

مرادی، تصریح کرد: نباید به دنبال آرم، لوگو و شعار بود، که همه اینها آفت محض است و در راستای تحقق محله اسلامی باید خالصانه کار کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار