فرمانده پایگاه شهید باهنر بیرجند مطرح کرد؛

تشکیل هیأت اندیشه‌ورز و تبدیل محدودیت کرونا به ظرفیت خدمت‌رسانی به مردم؛ از عوامل موفقیت پایگاه شهید باهنر

یکی از پایگاه‌های موفق در شهر بیرجند، پایگاه شهید باهنر مسجد امام حسن‌مجتبی علیه‌السلام است که با فرماندهی یک جوان موفق خدمات مختلفی از قبیل خدمت‌رسانی به نیازمندان و کمک به بهبود زندگی مردم با هدف شناسایی و حل مشکل افراد نیازمند و تشکیل هیات اندیشه‌ورز با حضور جوانان انجام داده است.
کد خبر: ۹۴۰۱۹۹۰
|
۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
تشکیل هیأت اندیشه‌ورز و تبدیل محدودیت کرونا به ظرفیت خدمت‌رسانی به مردم؛ از عوامل موفقیت پایگاه شهید باهنر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات؛ پایگاه‌های مقاومت بسیج یک رکن اصلی در ساماندهی و جذب بسیجیان به شمار می‌روند و نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری ارتباط دوسویه بسیج و مردم دارند و در طول انقلاب خدمات بسیار ارزشمندی توسط این پایگاه‌ها به مردم در مناطق مختلف کشور صورت گرفته است.

بی‌شک نقش فرماندهان پایگاه‌ها در موفقیت و افزایش خدمات‌رسانی بسیج به مردم برکسی پوشیده نیست و در این زمینه فرماندهان بسیجی جوان با قبول این مسئولیت‌ها، شکوفایی و احیای دوباره پایگاه‌ها را رقم زده‌اند و امروز از آن‌ها به عنوان یک پایگاه و فرد موفق یاد می‌شود.

یکی از این پایگاه‌های موفق در شهر بیرجند، پایگاه شهید باهنر مسجد امام حسن‌مجتبی علیه‌السلام است که با فرماندهی یک جوان موفق خدمات مختلفی از قبیل خدمت‌رسانی به نیازمندان و کمک به بهبود زندگی مردم با هدف شناسایی و حل مشکل افراد نیازمند و تشکیل هیات اندیشه‌ورز با حضور جوانانی با مدارک دکتری و کارشناسی که در زمینه‌های مختلفی تجارب علمی و عملی دارند، انجام داده است.

فرمانده پایگاه شهید باهنر بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: پایگاه مقاومت شهید باهنر در سال 1360 هم‌زمان با دوران دفاع مقدس تأسیس و از همان ابتدا مأموریت جذب، سازماندهی و اعزام نیروهای بسیجی به جبهه‌های حق علیه باطل را داشته و تاکنون با هدف دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی قدم برداشته است.

وی خاطرنشان کرد: این پایگاه در مسجد امام حسن‌مجتبی(ع) و در خیابان معلم بیرجند واقع شده است.

فرمانده پایگاه شهید باهنر بیرجند گفت: هماهنگی و هم‌سویی کامل بین هیأت امنا، امام جماعت مسجد و پایگاه خواهران با فرمانده پایگاه در امورات فرهنگی و مذهبی یکی از دلایل موفقیت این پایگاه است.

وی با اشاره به این‌که هیأت امنای مسجد همگی از اعضای بسیج هستند، یادآور شد: هماهنگی و همراهی نمازگزاران، اهالی و کسبه محل نیز در برتری این پایگاه بسیج نقش موثر داشته است.

به گفته ایشان نقش بی‌بدیل بسیجیان پایگاه که با خلوص و پشتکار در همه امورات پایگاه پای کار هستند نیز بر موفقیت این پایگاه افزوده است.

فرمانده پایگاه شهید باهنر بیرجند بیان کرد: در این پایگاه از تجهیزات، اماکن مسجد و هیأت در جهت پیشبرد اهداف بسیج بویژه جذب حداکثری استفاده شده است.

وی یادآور شد: کلیه امورات فرهنگی مسجد و هیأت برعهده‌ی پایگاه بسیج بوده و پشتیبانی بسیار خوب هیأت امنا در پیشبرد کارها موثر است.

تشکیل هیأت اندیشه‌ورز با حضور 80 نفر با مدارک کارشناسی و دکتری

وی اضافه کرد: در این پایگاه هیأت اندیشه‌ورز با استفاده از ظرفیت بسیجیان پایگاه که تحصیلات عالی دارند تشکیل شده است که این هیات متشکل از 30 نفر با تحصیلات دکتری و 50 نفر با تحصیلات کارشناسی است.

فرمانده پایگاه شهید باهنر بیرجند، راه‌اندازی گیم‌نت و کافی‌نت جهت استفاده نوجوانان و جوانان را از دیگر اقدامات این پایگاه بسیج بیان کرد.

راه‌اندازی مرکز نیکوکاری با حمایت 300 نفر

وی اظهار کرد: مرکز نیکوکاری مسجد امام حسن‌مجتبی(ع) با تحت پوشش قرارگرفتن حدود 300 خانواده‌ی نیازمند راه‌اندازی شده است.

فرمانده پایگاه، تشکیل هیأت عزاداری با عنوان "محفل هفتگی جوانان" را از دیگر اقدامات این پایگاه بیان کرد و افزود: همچنین با همت بسیجیان این پایگاه در مناسبت‌های مختلف کارناوال‌های شادی برپا کرده است.

فرمانده پایگاه شهید باهنر بیرجند گفت: این پایگاه، گروهان از گردان الی بیت‌المقدس حوزه و گشت‌های محله محور راه‌اندازی کرده است.

وی از دیگر اقدامات موثر این پایگاه را راه‌اندازی مهد شکوفه‌های مسجد و کارگاه خیاطی با همکاری پایگاه بسیج خواهران عنوان کرد و یادآور شد: افتتاح صندوق قرض‌الحسنه بسیجیان پایگاه از دیگر اقدامات است.

وی اظهار کرد: این پایگاه زمینه اشتغال‌زایی برای 15 نفر در امورات مرکز نیکوکاری، دام‌داری، گیم‌نت و آشپزخانه فراهم کرده است.

تبدیل محدودیت کرونا به ظرفیت برای خدمت‌رسانی به مردم

فرمانده پایگاه شهید باهنر بیرجند تصریح کرد: هم‌زمان با گسترش ویروس کرونا در سطح جامعه و کشور و اعمال برخی محدودیت‌ها، پایگاه مقاومت شهید باهنر این محدودیت را به ظرفیت تبدیل کرده و برنامه‌های ویژه‌ای در این روزها اجرا کرده است.

وی افزود: گندزدایی معابر و خیابان‌ها به‌خصوص در محدوده پایگاه موجی از رضایت و اقبال عمومی را در بین مردم ایجاد کرد به طوری‌که اهالی و اصناف به هر نحوی با در اختیار قراردادن امکانات، مواد ضدعفونی کننده و حتی خودرو ما را یاری کردند.

توزیع 300 بسته معیشتی بین نیازمندان

وی ادامه داد: همچنین در این روزها با راه‌انداختن پویش، بسته‌های حمایتی برای خانواده‌های نیازمند با کمک مردم تهیه کردیم که توانستیم در طول مدت سه ماه حدود دو بسته به ارزش دو میلیون و 500 هزار ریال که در مجموع 300 بسته معیشتی شد تهیه و بین نیازمندان توزیع کنیم.

فرمانده پایگاه شهید باهنر بیرجند خاطرنشان کرد: همچنین در طول ماه مبارک رمضان توانستیم با کمک مردم تعداد 13 هزار پرس غذای گرم طبخ و بین خانواده‌های تحت پوشش توزیع کنیم.

وی یادآور شد: از ابتدای اجرای برنامه‌های مقابله با بیماری کرونا، گندزدایی معابر را در مناسبت‌ها، اعیاد و جشن‌های خیابانی با سبکی نو و با رعایت فاصله اجتماعی برگزار کردیم که این موضوع نیز با استقبال خوب مردمی مواجه شد و از ثمرات این برنامه‌ها استقبال جوانان برای فعالیت در بسیج و برنامه‌های مذهبی شد.

وی گفت: در سال‌جاری مراسم عزاداری محرم با حضور چشم‌گیر مردم و اهالی محل به‌ویژه جوانان برگزار شد به‌طوری که معمولا در هر مراسم بالای یک هزار نفر جمعیت حضور داشتند که از ثمرات آن انتخاب هیأت این پایگاه به عنوان پنج هیأت برتر استان است.

پشتیبانی همه‌جانبه از 300 خانواده در مرکز نیکوکاری

فرمانده پایگاه شهید باهنر بیرجند اضافه کرد: در سال 1397 بر آن شدیم تا این کار را ساماندهی کنیم و با کمک هیأت امنا مرکز نیکوکاری را به ثبت رساندیم و در ادامه به شناسایی خانواده‌های نیازمند محل اقدام کرده و تشکیل پرونده دادیم که تاکنون 300 خانواده تحت پوشش داریم که در موضوعات مختلف از جمله درمان، تحصیل، جهیزیه، مسکن و معیشت پشتیبانی شده‌اند.

ایشان به اجرای طرح شهید بهنام محمدی اشاره کرد و گفت: این طرح سه سال است در حال برگزاری است و تعداد سه نفر از سرگروه‌های این پایگاه مشغول فعالیت هستند که توانسته‌اند با همکاری خوب مدیر و معلمان مدرسه شهید شریفی‌پناه برنامه‌های تأثیرگذار در مدرسه اجرا کنند به‌طوری که پایان سال تحصیلی گذشته تعداد سه حلقه تربیتی تشکیل شد که به مسجد هدایت شدند و حضور فعال در برنامه‌ها دارند.

وی افزود: با توجه به این‌که دانش‌آموزان این مدرسه از محله‌های دیگر بودند، دو حلقه در دو مسجد دیگر نیز سازماندهی و مشغول به فعالیت شدند.

انتهای پیام/

12

 

ارسال نظرات