امام جمعه دیّر:

طرح ساماندهی کالای همراه ملوان در هیئت دولت تصویب شود

امام جمعه بندر دیّر گفت:امیدواریم طرح ساماندهی کالای همراه ملوان در هیئت دولت تصویب شود که تا آن زمان با پیگیری استاندار و معاون سیاسی ایشان مجوز سفر لنج‌ها به صورت موقت گرفته شده است.
کد خبر: ۹۴۰۲۰۱۵
|
۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۸

طرح ساماندهی کالای همراه ملوان در هیئت دولت تصویب شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیّر،حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیّر، با تاکید بر گرامیداشت حماسه نهم دی ماه، اظهار داشت: روزهای حیاتی که نقطه عطف در تاریخ و زندگی یک ملت است باید زنده نگه داشته شود.

امام جمعه بندر دیّر افزود: اگر از کنار این رویدادها و روزهای مهم بی تفاوت بگذریم دشمن حقایق را وارونه جلوه می‌دهد.

وی با بیان اینکه امروز عده‌ای جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کنند، عنوان کرد: نظام اسلامی در فتنه ۸۸ مظلوم واقع و تحریم‌های فزاینده بر ما تحمیل شد و باوجود گذشت سال‌ها هنوز آثار مخرب این فتنه را در جامعه شاهد هستیم و کسانی به جای عذرخواهی از ملت، طلبکاری می‌کنند.

حسینی ادامه داد: بزرگداشت حماسه ۹ دی برای جلوگیری از مدعی شدن بدهکاران و طلبکاری نکردن آنها است تا نتوانند جای ظالم و مظلوم را عوض کنند.

خطیب جمعه دیّر با بیان اینکه هدف فتنه گران راه اندازی جنگ داخلی و براندازی نظام اسلامی بود، گفت: با درایت و تدابیر حکیمانه و بصیرت افزایی رهبر فرزانه انقلاب و حضور به موقع مردم در صحنه این فتنه خنثی شد.

وی اضافه کرد: باید جلوی تحریف حقایق را بگیریم و با بیان مسائل فتنه ۸۸ مردم را نسبت به فتنه‌های آینده هوشیار کنیم چون دشمن هنوز هم در صدد فتنه گری است.

حسینی ابراز کرد: مشکلاتی که سال‌های سال در دولت‌های مختلف پدیده آمده، این دولت چند ماه بیشتر نیست که سرکار آمده، اما برخی به دنبال این هستند مقصر مشکل کم آبی، بحث رتبه بندی معلمان و تعرفه خدمات پرستاران را که حق آنها است و ۱۴ سال قانون تصویب شده آن را دولت‌های دیگر عملیاتی نکرده‌اند را به این دولت ربط دهند و سعی می‌کنند پرستاران و کشاورزان و معلمان را راهی خیابان کنند که این هم فتنه است.

وی افزود: عده‌ای شرارت‌ها و تحریم‌های دشمن را نمی‌بینند و می‌خواهند ظرف چند ماه تمام مشکلاتی که در دولت‌های مختلف بود توسط این دولت یکباره در چند ماه از سر راه برداشته شود.

امام جمعه دیّر با بیان اینکه همه وظیفه دارند بصیرت افزایی کنند، گفت: عوامل حماسه ۹ دی مانند ولایت مداری و بصیرت و عشق مردم به سالار شهیدان ابا عبدالحسین (ع) و دیانت آنها را بازگو و حفظ کنیم.

وی درباره کالای همراه ملوان، بیان کرد: امیدواریم طرح ساماندهی کالای همراه ملوان در هیئت دولت تصویب شود که تا آن زمان با پیگیری استاندار و معاون سیاسی ایشان مجوز سفر لنج‌ها به صورت موقت گرفته شده است.

حسینی با اشاره به آتش سوزی شب گذشته در شناور باری در آب‌های دیر، تاکید کرد: این شناور اوایل آذرماه بخاطر شرایط نامساعد جوی با هماهنگی اداره بندر و دریانوردی و گمرک نزدیک لنگر گاه دیر پهلو گرفته بود.

وی با اشاره به آسیب جدی به شناور و محموله آن، اظهار کرد: طبق استعلامات محموله این شناور قانونی بوده است، حال پاسخگوی این خسارات وارده کیست؟

حسینی تاکید کرد: از دادستان می‌خواهم برای یک بار هم که شده ورود کرده و کسانی که مقصر هستند و به اعتماد مردم و اموال دولتی و ملت خسارت وارده کرده‌اند باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه نمی‌شود ما دو دولت داشته باشیم، گفت: من بارها عرض کرده‌ام در بحث کالای همراه ملوان هم همین مسئله را داریم، دولت جمهوری اسلامی می‌گوید مردم این ۹۷ قلم جنس را می‌توانید بیاورید گمرک هم به مردم تحویل می‌دهد، جنس از گمرک که بیرون آمد دولت دیگری به نام دولت نیروی انتظامی جلوی مردم را می‌گیرد.

امام جمعه دیّر بیان کرد: این طوری نمی‌شود، یا بگویید ته لنجی ممنوع و خیال ما و مردم را راحت کنید و اگر قانونی است و از گمرک جمهوری اسلامی ترخیص می‌شود دیگر این بازی‌ها چیست؟ این دوگانگی نمی‌شود و دولت باید این مسئله را حل کند.

حسینی گفت: امیدواریم به این پرونده رسیدگی عادلانه شود و برای یک بار هم شده معلوم شود این مملکت باید بر اساس قانون اداره شود نه سلیقه‌ای.

وی با اشاره به رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه پاسداران، خاطرنشان کرد: این رزمایش پاسخی محکم و باصلابت به تهدیدهای رژیم صهیونیستی و بعضی مقامات آمریکایی بود که برای اینکه ایران اسلامی و مذاکره کنندگان ایرانی در مذاکرات به عقب نشینی و کوتاه آمدن از حقوق ملت وادار کنند، تهدید می‌کردند.

حسینی افزود: پیام این رزمایش به دشمنان این بود که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از جمله سپاه قهرمان آماده و گوش به فرمان فرمانده کل قوا است و اگر دشمنان بخواهند غلطی بکنند پاسخی فراموش نشدنی به آنها خواهند داد.

امام جمعه دیّر با تبریک روز ملی ثبت احوال، ادامه داد: یکی از سازمان‌های تأثیرگذار در کشور ثبت احوال است که وقایع چهارگانه حیاتی را ثبت می‌کنند.

وی افزود: امروزه تصمیم سازان و تصمیم گیران کشور بر اساس آمار این سازمان در بخش‌های مختلف برنامه ریزی می‌کنند.

حسینی در رابطه با میلاد عیسی مسیح، عنوان کرد: همه کسانی که از حضرت عیسی مسیح سخن می‌گویند توفیق پیروی از این پیامبر الهی داشته باشند و از رهبران مسیحیت هم می‌خواهیم در مقابل کسانی که از این پیامبر الهی دم زده اما خلاف دستورات ایشان عمل می‌کنند، ایستادگی کنند.

وی با اشاره به روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایایی طبیعی، یادآور شد: ساخت و سازها بر اساس برنامه‌های فنی و مقاوم در برابر زلزله باشد.

حسینی در خصوص سالروز تشکیل نهضت سوادآموز، گفت: کسانی که از نعمت سواد برخوردار نیست برای سواددار شدن مراجعه کنند؛ بی سوادی برای ما ننگ است.

وی با اشاره به وظایف والدین نسبت به فرزندان، تاکید کرد: پدران و مادران باید در کنار حضور خود در مراسم مذهبی، فرزندانشان نیز در این برنامه‌ها شرکت دهند.

حسینی افزود: از همان سنین کودکی باید احکام دین را به فرزندان تعلیم دهند. همواره باید به یاد مرگ و معاد و قیامت باشیم.

وی در پایان یاد شهید حسن ایرلو سفیر ایران در یمن را گرامی داشت.

 

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار