مصاحبه با مربی بسیجی تیم ملی کاراته

افتخارآفرینی بانوان ورزشکار بسیجی در مسابقات قهرمانی آسیا

کد خبر: ۹۴۰۲۱۶۸
|
۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳

به گزارش روابط عمومی سازمان ورزش بسیج مستضعفین، مصاحبه ای با سرکار خانم فائزه ترکمان مربی باسابقه و پرتلاش تیم ملی و استان همدان تدارک دیده شد که اهم صحبت های ایشان در ذیل آمده است.

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت خانم ترکمان. بیزحمت خودتان را برای ما معرفی کنید.

به نام خدا. فائزه ترکمان هستم، مربی تیم ملی کاراته جمهوری اسلامی ایران.

کاراته و مربیگری را از چه زمانی شروع کردید؟

بنده از سال 79 کاراته را در استان همدان شروع کردم و در سال 87 پس از کسب مدال های متعدد از طریق شهرستان کبودراهنگ به من پیشنهاد مربیگری شد و از روستاهای کبودراهنگ مربیگری خود را آغاز کردم.

درباره فعالیت و رابطه تون با ورزش بسیج مستضعفین برای ما توضیح دهید.

بنده از سال 90 فعالیتم را در بسیج شروع کردم و طی سالهای متعدد یعنی سال 91 تا 1400 توانستم مقام های اول ، دوم و سوم کشوری را برایشان کسب کنم و تمامی ورزشکاران، روستا، استان و پایگاه نوژه شهرستان تحت پوشش بسیج هستند و مربیگری من برای بسیج در سطح استان و کشور می‌باشد.

ضمن عرض تبریک برای کسب عنوان نخست مسابقات قهرمانی آسیا توسط تیم ملی کاراته ایران ، توضیحی هم درباره این مسابقات برای ما ارائه دهید.

تیم ملی کاراته ایران با نام کاروان "عزم و ایمان" به نوزدهمین دوره مسابقات آسیایی قزاقستان (در تمامی رده های سنی) اعزام شد.

ما دو نماینده از استان همدان داشتیم، یکی در وزن 54+ رده نوجوانان خانم مائده زارعی و دیگری در وزن 48- رده جوانان خانم یلدا بیرانوند؛ که موفق شدیم مدال برنز مسابقات آسیایی را توسط یلدا بیرانوند بدست آوریم و در مجموع در تمامی رده های پایه نیز مقام اول آسیا را کسب نمودیم.

و این دو بازیکن ما از سال 90 تحت پوشش بسیج ورزشکاران می‌باشند و هر دو از قهرمانان ملی محسوب می‌شوند.

در آخر مصاحبه اگر نکته ای یا صحبتی دارید بیان کنید.

من برای اولین بار در استان همدان، موفق به اخذ مدرک مربیگری آسیایی کاراته در مسابقات آسیایی قزاقستان شده ام و اولین بانویی هستم که در این استان به این موفقیت دست یافته ام.

و در آخر تشکر می‌کنم از سرکار خانم علی آبادی و جناب سرهنگ کرمی که در حمایت از ما نقش بسیار مهمی داشتند و هرگونه مشکلی داشتیم چه از لحاظ مالی و چه ورزشی و مشکلات خوابگاه و ... ، ما را حمایت کردند.

خیلی ممنون از وقتی که گذاشتید،ضمن عرض تبریک و خداقوت و آرزوی موفقیت روزافزون در کسب مقامات جهانی، شما را به خدای بزرگ و متعال می‌سپاریم.

 

ارسال نظرات