رییس مرکز بهداشت سنندج در گفتگو با کردتودی عنوان داشت؛

برای تزریق دز سوم واکسیناسیون عجله کنید/ سرایت پذیری اومیکرون چهار برابر بیشتر است

رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: با توجه به ورود ویروس اُمیکرون، شهروندان باید هرچه سریعتر نسبت به تزریق دز یادآور اقدام کنند تا بتوانیم از هرگونه مشکلی در مورد این سویه جدید جلوگیری کرده باشیم.
کد خبر: ۹۴۰۲۶۳۶
|
۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، هرچند کاهش تلفات کرونا تا حدودی به صفر رسیده و شنیدن شهرهای قرمز و نارنجی خبر خوبی در این مدت برای مردم بوده، اما سویه جدید کرونا به نام اومیکرون و ورود آن به کشور، بار دیگر زنگ خطر در این باره را به صدا درآورد و در این بین بی‌توجهی به تزریق واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند، روند کاهشی تلفات را معکوس کند و بار دیگر وضعیت قرمز را به نقشه کرونا بازگرداند.


جهانبخش یوسفی رییس مرکز بهداشت سنندج در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهارداشت: با توجه به ورود سویه جدیداُمیکرون به کشور و وجه بسیار بالای انتقال این سویه به افراد و در راستای گام پنجم طرح شهید سلیمانی همه مسئولین باید پای کار باشند تا بتوانیم با اقدامات به موقع از پیک جدید در این مورد جلوگیری به عمل آوریم.


یوسفی با اشاره به اینکه نوع واکسن برای ایجاد ایمنی در بدن مطرح نیست افزود: واکسن های موجود در کشور همگی مورد تایید وزارت بهداشت بوده ودر این باره هیچ گونه مشکلی در تامین واکسن نداریم.


رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: سویه امیکرون معمولاً نسبت به سویه های دیگر در بحث عفونی کردن افراد راحت ترعمل می‌ کند و همین می‌ تواند عامل ایجاد مشکل باشد اما واکسن هنوزهم آسان ترین راه برای کاهش خطر است.


وی عنوان داشت: بطق بررسی های انجام شده افرادی که سه دز واکسن را تزریق کرده اند با احتمال 90 درصد در مقابل این سویه جدید اُمیکرون مقاوم خواهند بود.


یوسفی افزود: با توجه به اینکه رنگ‌بندی کرونایی استان به سمت رنگ آبی رفته است و مردم احساس می‌کنند وضعیت استان کردستان در شرایط خوبی قرار دارد و همین امر باعث رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی از طرف برخی از افراد شده که باید همشهریان در این باره آگاه باشند که این سویه در کشور با 8 بیمار شناسایی شده است که اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشود به سرعت در بین مردم پخش خواهد شد.


وی به بررسی های صورت گرفته در کشور انگلستان اشاره کرد و بیان داشت: صورت انتقال سویه جدید بسیار بالا است به نحوی که درهر ساعت 2 هزار و صد و سی نفر، یعنی در هر دقیقه 35 نفر به اُمیکرون مبتلا شده اند لذا می طلبد که هم استانی های عزیز در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی نسبت به تزریق دز سوم واکسن کرونا اقدام کنند، چرا که واکسیناسیون در سطح جامعه به کاهش مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس بسیار اثرگذار بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات