سردار حزنی با بیان اینکه در مجموع ۴۸ هزار و ۴۹۶ پرژوه عمرانی و غیرعمرانی توسط همه رده های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان انجام شده است، گفت: موفقیت مسئولان در خدمت به مردم و رضایت آنان است.
کد خبر: ۹۴۰۲۸۹۰
|
۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، معاون هماهنگ کننده قرارگاه جهادسازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه(کوثر)،  در  مراسم افتتاح واحد‌های مسکونی مددجویان کمیته امداد در این استان با تسلیت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: سپاه از نهادهایی است که در کنار مردم عزیز است و خود را خادم مردم می داند و این خدمت رسانی از افتخارات این نهاد است.

سردار سید «ضیاءالدین حزنی» ابراز کرد: یکی از موفقیت های بزرگ نهادهای انقلاب و از جمله سپاه پاسداران این است که در کنار مردم و در خدمت هستند، سپاه در استان

وی با بیان اینکه سپاه در استان ایلام تا امروز ۶ هزار و ۸۵۸ پروژه عمرانی را اجرایی کرده است، افزود: همچنین ۴۱ هزار ۶۳۸  طرح غیر عمرانی و در مجموع ۴۸ هزار و ۴۹۶ پرژوه  عمرانی و غیرعمرانی توسط همه رده های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان انجام شده است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه جهادسازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه(کوثر) ابراز کرد:  این طرح ها توسط سپاه امیرالمومنین(ع) استان در حوزه های بهداشت و سلامت، ساخت و مرمت واحدهای مسکونی، ساخت مسجد، حوزه های علمیه و خانه های عالم، آبخیزداری و چاه، ساخت و تجهیز مدارس، آبرسانی به مناطق روستایی، راه‌ و پل، اشتغال و کارآفرینی و‌ جهیزیه در استان انجام شده است.

سردار حزنی بیان کرد: هم اکنون نیز کارها و طرح های بزرگ و کوچکی در استان ایلام در حال انجام است، در سال آینده نیز کارهای خوبی در بحث مسکن، اشتغال، ازدواج و راه اندازی ازدواج های آسان  به ویژه در حوزه کمک های مومنانه و تامین جهیزیه نوعرسان اجرایی می شود.

وی با تقدیر از نهاد کمیته امداد امام خیمینی(ره) در راستای همکاری برای ساخت مسکن محرومان در نقاط مختلف کشور، ابراز کرد: در حوزه ساخت مسکن، ۱۴ استان کشور بسیار خوب عمل کردند، در استان ایلام ۴۰۹ واحد مسکونی در فاز اول و ۲۲۲ واحد در فاز دوم و جمعا ۶۳۱ واحد مسکونی در استان ساخته و تحویل محرومان شده است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه جهادسازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه(کوثر) گفت: طرح شهید شوشتری و شهید کاظمی از طریق کمیته امداد با همکاری سپاه در استان به طور کامل اجرایی شده است، اکثر واحدهای مسکونی در استان  با مبلغی در حدود ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای هر واحد ساخته شده است.

سردار حزنی  ابراز کرد: متاسفانه چند سیل هم در چند سال تاخیر در کشور روی داد، در برخی نقاط هم زلزله اتفاق افتاد، برخی واحدهای مسکونی تخریب شد،سپاه اولین نهادی که وارد این مناطق شهده و آخرین نهادی بوده است که از این مناطق خارج  شده و باید این مسکن ها را در همان زمان می ساختیم و واحدهای مسکونی را با چهل و دو میلیون تومان درست می کردیم و باید این اعتبار آن را تقبل می کردیم.

وی تصریح کرد: این درحالی بود که قیمت های مصالح افزایش یافت و امروز افتخار ما این است و خوشحالم من که به هر طریق ممکن توانسته ایم خدمتی کوچک در حوزه ساخت مسکن محرومان داشته باشیم که واقعا این محرومان و مددجویان، ضعیف ترین اقشار و انسان های این استان هستند و این خیلی ارزشمند است که برای ضعیف ترین انسان های این استان به لحاظ اقتصادی خانه ساخته شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

معاون هماهنگ کننده قرارگاه جهادسازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه(کوثر) یادآور شد: با تلاش همه مجموعه ها و سپاه، کار نشدنی  تبدیل به کار شدنی شده است، باید از دست این کارها در استان های مختلف به ویژه مناطق محروم تداوم داشته باشد، وقتی شایستگی ما ثابت می شود که مردم از عملکرد ما رضایت داشته باشند.

سردار حزنی تصریح کرد: از مددجویان کمیته امداد که این صبر داشته اند تا ما بتوانیم خانه های انها را ساخته و تحویل دهیم، قدردانی می کنم،  تلاش ما این است که محرومان از ما رضایت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه ۳ هزار جهیزیه در اختیار استان قرار داده می شود که از طریق نهادهای حمایتی و مردمی بین نوعروسان بی بضاعت توزیع شود، گفت:  بادی تلاش شود ازدواج آسان در سطح استان توسعه و گسترش یابد، توزیع جهیزیه خیلی ارزشمند است، هم کالای ایرانی ساخته می شود و از طرفی هم به تولید در کشور کمک می شود و از سوی دیگر این تولیدات در اختیار نیازمندان و محرومان  قرار می گیرد.

سردار حزنی با اشاره به اینکه احداث مساجد بین راهی در کشور و استان ایلام مورد تاکید قرار دارد، افزود:  ساخت مسجد بین راهی  هم برای مردم، هم برای راهیان نور و اربعین حسینی بسیار لازم است و این مساجد در بین شهرهای استان ساخته می شود، البته نگهداری مساجد بسیار مهم است که این آمادگی داریم که این کار را در سطح استان انجام دهیم.معاون هماهنگ کننده قرارگاه جهادسازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه(کوثر)  تصریح کرد:ماموریت اصلی ما امنیت کشور و دفاع از نظام جمهوری اسلامی است و در کنار این رسالت در حوزه محرومیت زدایی فعالی داریم چرا که خود را در کنار مردم و خادم مردم می دانیم.

گفتنی است در این مراسم کلید تعدادی از واحدهای مسکونی با حضور سردار حزنی،معاون هماهنگ کننده قرارگاه جهادسازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه(کوثر)  و سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام به صورت نمادین به چند تن از مددجویان واگذار شد.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات