خبرهای داغ:
مسوول تعلیم و تربیت سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

دوری از تعاریف و تمجیدها از نشانه های مومن است

حجت الاسلام غلامی گفت: امام علی (ع) در نامه به مالک اشتر می نویسد: « شیطان همواره در پی حمله است؛ وقتی کسی از تو تعریف و تمجید می کند، باید مواظب باشی، چون در خط مقدم آتش شیطان قرار گرفته هستی».
کد خبر: ۹۴۰۲۹۲۸
|
۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمد غلامی، مسئول تعلیم و تربیت سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، در کلاس اخلاق پایوران و سربازان ناحیه، با اشاره به تأثیرات صلوات بر محمد و آل محمد بیان کرد: امام علی(ع) در حدیثی فرمودند: «تأثیر صلوات بر محمد و آل محمد برای خاموش کردن گناهان، بیش از تأثیر آب بر آتش است». آب، مظهر رحمت خدا و آتش، مظهر غضب خداست.

وی در ادامه افزود: ابلیس، دشمنی بیرونی است و تا پایگاهی در درون نداشته باشد، نمی تواند به انسان ضربه بزند. کار شیطان صدور سم به درون انسان است و با تأثیر سم و آلودگی ها ابتدا درون را فاسد می کند و بلافاصله بعد از فاسد شدن درون، ظاهر انسان نیز فاسد می شود.

حجت الاسلام غلامی، تعریف و تمجید بی جا را خط مقدم آتش شیطان دانست و گفت: اگر کسی از تعارف و القابی که به او می دهند، لذت ببرد، معلوم می شود که سم شیطان در او اثر کرده است. امام علی (ع) در نامه به مالک اشتر می نویسد: « شیطان همواره در پی حمله است؛ وقتی کسی از تو تعریف و تمجید می کند، باید مواظب باشی، چون در خط مقدم آتش شیطان قرار گرفته هستی».

مسوول تعلیم و تربیت سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، در پایان سخنان خود، به وعده خداوند در بحث فقرزدایی اشاره کرد و گفت: خداوند در قرآن به دو گروه وعده فقرزدایی داده و فرموده است که من مشکل اقتصادی آنها را برطرف می کنم؛ یکی به مردم مکه و دیگری به آنهایی که قصد ازدواج دارند و دچار مشکلات اقتصادی هستند. به مردم مکه گفته است که مکه جای مسلمان هاست. مشرکان را به آنجا راه ندهید و نگویید اگر مشرکان به مکه نیایند، بازار ما کساد می شود؛ یعنی اگر از فقر خوف دارید، من فقر شما را در آینده حل می کنم. اما درباره حل مشکل اقتصادی آنهایی که قصد ازدواج دارند، می فرماید:« اگر تنگدست باشند، خداوند از فضل خود آنان را بی نیاز می سازد» یعنی خداوند زود فقر شما را برطرف می کند.

انتهای پیام۲۰۰۱

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار