خبرهای داغ:
استاندار آذربایجان شرقی:

سردار سلیمانی ایران را از آماج حملات دشمن مصون داشت

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی گفت: سردار سلیمانی همیشه در میدان بود و در طول عمر خود برکات بسیاری را در سایه مجاهدت ایشان شاهد بودیم که مهم ترین آن مصون ماندن کشور از آماج حملات دشمنان بود.
کد خبر: ۹۴۰۳۱۲۲
|
۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عابدن خرم در نشست صمیمی خود با اهالی رسانه افزود: انسجام خاصی بعد شهادت سردار شکل گرفته که هرکسی می خواهد خود را در مکتب وی ترجمه کند.

وی در ادامه کارآمدی، پاکدستی، مردم داری، فساد ستیزی و عدالت محوری را از اولویت های دولت سیزدهم برشمرد و گفت: مأموریت اصلی دولت ثبات و رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال مناسب، ارتقای بهره وری، جذب سرمایه و ایجاد دیپلماسی منطقه‌ای و مرزی به عنوان اصلی ترین راه‌های نجات اقتصادی است.

خرم ادامه داد: بار اصلی کشور بر عهده دولت است و مشکلات روی هم تلنبار شده است و نمی شود بهانه کرد برای کار نکردن چراکه نابسامانی جدی در زیرساخت های کشور و اقتصاد است ولی برنامه اساسی برای رفع مشکلات و تغییر ریل جدید که نتیجه آن در درآمد، تولید ناخاص ملی و بهره وری است که منجبر به ثبات اقتصادی شود.
وی اضافه کرد: هدف گذاری هایی در این خصوص شده است که گام اول اختیاراتی است که به استان ها محول شده تا مشکلات آن را با نخبگان و ظرفیت های موجد برطرف کنند و این بارقه امید است.

بزرگترین پروژه‌های کشور توسط سرمایه گذاران استان آذربایجان شرقی در حال انجام است و این در حالی است که در استان خودمان در بحث سرمایه گذار دچار مشکل هستیم؛ باید برنامه‌های عملی برای برگشت سرمایه‌ها به استان داشته باشیم و از طرفی باید ظرفیت‌های استان را کشف کرده و در صدد نگهداری سرمایه‌ها باشیم.

در استان ما قوانین سلبی همیشه باعث خروج سرمایه شده است

وی افزود: در استان ما قوانین سلبی همیشه باعث خروج سرمایه شده است ما باید جلوی سرمایه گذار فرش قرمز پهن کنیم؛ کسی که در راه نجات اقتصاد و توسعه استان قدم بر می‌دارد مستحق تکریم و منت است.

خرم با اشاره به اینکه اکثر پروژه‌ها در استان تعطیل و نیمه تعطیلی هستند بیان کرد: باید برای حل مسائل مطرح در حوزه پروژه‌ها موانع پیش روی سرمایه گذاران را برطرف و استان را به خوبی به آن ها معرفی کرد.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در بخش انرژی مشکل اساسی دارد ابراز نگرانی کرد و گفت: بزرگترین مشکلات استان از نقص انرژی ناشی است؛ در صورتی که نتوانیم مشکل کمبود انرژی را در استان حل کنیم نمی‌توانیم ادعایی در حل مشکلات دیگر داشته باشیم. تا چهار سال آینده حداقل باید ۱۰۰۰ مگاوات برق برای استان تولید کنیم.

خرم با اظهار امیدواری از اینکه کارگاه انتقال آب ارس به تبریز در حال تجهیز است بیان کرد: در استان بیش از ۱۰ سد داریم که به خاطر مسائل مالی نیمه تمام مانده است، این در حالی است که مسئله آب در تبریز یکی از مهم‌ترین مشکلات است و برای رفع این مسئله باید در کمتر از سه سال اقدامی عاجل نمائیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در بخش صنعت استان مشکل نیروی کار داریم؛ گفت: متأسفانه مردم جامعه، اشتغال پایدار را تنها در استخدام در نهادهای دولتی می‌بینند؛ اگر یک استان بخواهد شکوفا شود باید به صنعت اهمیت دهد.

خرم با تاکید بر اینکه مخالف تغییرات اتوبوسی بین مدیران هستم تصریح کرد: برای تحقق رشد اقتصادی و تغییرات اساسی در استان باید گام‌هایی در حوزه تغییر مدیران شاهد باشیم ولی اگر فردی در کارش درست باشد نیازی به تغییر نیست به شرطی که گفتمان‌های این دولت را قبول بکند و پای کار این دولت باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار