سوت پایان و انتخاب برترین های جشنواره علم و فناوری بسیج زاهدان

زاهدان/ جشنواره استانی جهادگران علم و فناوری بسیج که با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سیستان و بلوچستان در حال برگزاری بود، به بخش اختتامیه خود رسید.
کد خبر: ۹۴۰۳۹۰۲
|
۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، با برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره استانی جهادگران علم و فناوری بسیج استان سیستان و بلوچستان اختراعات، ابتکارات، ایده ها، خلاقیت ها، ثبت برند کالا و محصول نخبگان بسیجی معرفی شدند.

 معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه سلمان استان گفت : با تلاش بیش از ۴۰ روز اساتيد و همکاران دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سیستان و بلوچستان جشنواره استانی جهادگران علم و فناوری بسیج به بخش پایانی خود رسید و برگزيدگان آن معرفی شدند.

سرهنگ پاسدار شهریاری افزود: جشنواره و رویداد مهم استانی با عنوان جهادگران علم و فناوری بسیج (رویداد شتاب مجازی) استانی که با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در سه محور، طرح‌های پژوهشی، تحقیقاتی و کاربردی در راستای شناسایی توانمندی های بسیجیان نخبه در زاهدان بصورت مجازی برگزار شد و در آن اختراعات، ابتکارات، ایده ها، خلاقیت ها، ثبت برند کالا و محصول نخبگان بسیجی معرفی شدند .

این مقام مسئول افزود: معاونت علمی سپاه سلمان سعی دارد در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر اساس میزان تاثیر گذاری و دانش بنیان بودن طرح ها و پژوهش های خلاقانه در استان سیستان و بلوچستان به پژوهشگران کمک کند، لذا در این زمینه با ايجاد این رویداد مهم علمی، با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان شاهد ثبت ٣٩ ایده در سامانه جشنواره علم و فناوری بسیج شدیم .

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره ٣٩ ایده و اثر ثبت مجازی شده‌ گفت: جشنواره علم و فناوری بسیج به مدت ۴٠ روز با تبلیغات صورت گرفته بصورت مجازی و غیر مجازی در دانشگاه ها، مراکز آموزشی، علمی و پژوهشی، پارک های علم و فناوری، مدارس و پایگاه های مقاومت بسیج با ثبت ٣٩ اثر کار خود را پایان داد، که از این تعداد ٩ ایده در ساعات پایانی ثبت شدند.

شهریاری تصریح کرد: مجموع آثار رسیده توسط داوران جشنواره ابتدا مورد ارزیابی اولیه، راستی آزمایی و پالایش قرار گرفتند. در این مرحله ١٩ پژوهشگر به‌صورت حضوری، ١٨ نفر به‌صورت آنلاین و دو نفر هم به‌صورت ارسال ویس اقدام به ارائه و دفاع از آثارشان نمودند و در مرحله نهایی ١٩ اثر به‌عنوان برترین ها انتخاب‌شده که در نهایت ٣ طرح بعنوان ایده‌های برتر، یک ایده به عنوان طرح دانش‌آموزی و یکی هم به‌عنوان طرح مسئولیت اجتماعی به‌عنوان ایده‌های قابل‌تقدیر انتخاب و از صاحبان آن‌ها تقدیر به عمل آمد.

معاونت علمی،پژوهشی وفناوری سپاه سلمان در پایان ضمن تشکر و قدردانی از ریاست، اساتید و همکاران دانشگاه جامع علمی کاربردی استان و نخبگان، دانشگاهیان، دانش آموزان ، فرماندهان نواحی و حوزه‌های مقاومت بسیج استان سیستان و بلوچستان در معرفی و برگزاری این رویداد مهم افزود: آقای محمد کمالی با طرح فرآوری پتاسیم نفر اول، آقای سید کامرون طاهریان فهفرخی با طرح دستگاه سنباده زنی و پولیش سطوح نفر دوم و آقای محمدمهدی حاجتی با ایده و طرح ساخت مولتی کود ارگانیک از ضایعات کشاورزی نفر سوم و به‌عنوان ایده‌های برتر شناخته شدند و هدایایی خود را دریافت نمودند، ضمناً از طرحهای خانم وجیهه کیخا با طرح صنایع دستی به‌عنوان ایده دانش‌آموزی و آقای حسین اقبال قادر با طرح معتادین متجاهر و امنیت غذایی ایران به عنوان ایده‌ مسؤلیت اجتماعی، تحت عنوان ایده‌های قابل تجلیل معرفی و هدایایی به‌ صاحبان اثر اهداء شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار