خبرهای داغ:
عضو فقهای شورای نگهبان:

خدمتگزاری در مکتب فاطمه (س) افتخار سردار شهید سلیمانی

شاهرود_عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه بزرگداشت سردار سلیمانی، بزرگداشت خدمت و ارزش‌های انسانی است، گفت: سردار سلیمانی خدمتگزار مکتب حضرت زهرا (س) بود و باید همه در این مسیر حرکت کنیم.
کد خبر: ۹۴۰۴۰۰۳
|
۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲

خدمتگزاری در مکتب فاطمه (س) افتخار سردار شهید سلیمانیبه گزارش خبرنگار بسیج، آیت‌الله سیداحمد حسینی خراسانی در اجتماع پرچمداران بصیرت در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و حماسه‌آفرینی ملت بزرگ ایران در نهم دی‌ماه سال ۱۳۸۸ و هفته بصیرت اظهار کرد:سردار شهید سلیمانی عمر خود را در راه خدمت به دین و خلق خدا صرف کرد که این فرصت برای من و شما نیز فراهم است تا بتوانیم در این راه و مسیر گام برداریم.
او با بیان اینکه امروز ملت ما به‌صورت واقعی احتیاج به خدمت دارند، تصریح کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی، بزرگداشت خدمت و ارزش‌های انسانی است.
عضو فق‌های شورای نگهبان خاطرنشان کرد: گره‌گشایی از مشکلات ملت ایران اسلامی، یقیناً روح بلند سردار افتخارآفرین اُمت اسلامی، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را شاد و خُرسند خواهد کرد.
خدمتگزاری در مکتب فاطمه (س) افتخار سردار شهید سلیمانیحسینی‌خراسانی با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مایه افتخار مردم ایران در سراسر جهان است، اضافه کرد: یاد این شهید گران‌قدر را گرامی می‌داریم و به همه شهدا و خانواده‌های آن‌ها ادای احترام می‌کنیم.
عضو فق‌های شورای نگهبان افزود: خدمتگزاری و حرکت در مسیر مکتب حضرت زهرا (س) افتخار بزرگی است که باید آن را قدر دانست.
او ضمن تکریم مقام و جایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) و ادای احترام به ساخت ایشان گفت: خدمت گذاری به فرهنگ فاطمی که فرهنگی دین، قرآنی، انسانی و آسمانی است، یک وظیفه و سفارش اکید نبوی است.
نماینده مجلس خبرگان اظهار کرد: حضرت زهرا (س) وقتی در مسجدالنبی در اجتماع بزرگ سران امت اسلامی و مهاجر و انصار قرار گرفتند خطاب به آن جمعیت اعم از زن و مرد و مهاجر و انصار فرمودند «من از شما می‌پرسم آیا بار‌ها و بار‌ها از پدرم رسول خدا نشنیدید که به شما می‌فرمود قانون اسلام و ادب اسلام این است که اگر شما کسی را قبول دارید به کسی معتقد هستید و کسی را دوست دارید؛ پس از رحلت او هر چه ارادت و محبت و اخلاص دارید نثار فرزند و یادگار او کنید و کسانی که من را قبول دارند به من اعتقاد دارند و بر اساس این اعتقاد به حکم خدا باید ولایت مرا قبول کنند و از فرمان من تبعیت کنند بعد از من همه این محبت‌ها را و ارادت‌ها را نثار فرزندم کنند».
خدمتگزاری در مکتب فاطمه (س) افتخار سردار شهید سلیمانیحسینی خراسانی بیان کرد: حضرت زهرا (س) در ادامه گفت من از شما می‌پرسم پدرم رسول خدا (ص) از دنیا رفته است آیا از او فرزندی در میان شما به یادگار مانده است؛ شما خواهید گفت: بله، اگر از رسول‌الله یک یادگاری یک فرزندی در میان شما وجود داشته باشد غیر از من که فاطمه هستم پیامبر فرزندی دارد بازهم خواهید گفت؛ یگانه یادگار رسول‌الله فاطمه است و اگر این‌چنین است آیا به حکم وظیفه شرعی و الهی که رسول‌الله فرموده‌اند شما نباید حرمت حریم مرا پاس بدارید. جواب بدهید؟ همه شرمنده و سرافکنده شدند.
او گفت: اگر سران امت اسلامی و مهاجر و انصار- بگویند رسول‌الله از دنیا رفته است ما بعد از پیامبر نوکر شما هستیم، حضرت زهرا (س) خواهند فرمود چرا دروغ می‌گویید. پس ماجرای هجمه به خانه من چه توجیهی دارد. چه کسانی به بیت من که بیت وحی و نبوت و ولایت است حمله آوردند آیا شما نبودید اگر شما نبودید هر جریان دیگری بوده اطلاع یافتید یا نه؟ اگر اطلاع یافتید چه اقدامی کردید چه عکس‌العملی نشان دادید؟ حفظ جایگاه رسول‌الله به حفظ حرمت فاطمه است و شما چه کردید؟ اصلاً پاسخ نداشتند همه شرمنده و سرافکنده شدند و با تمام وجودشان با زبان بی‌زبانی گفتند بی‌بی ما شرمنده فاطمه‌ایم.
این استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم و عضو فق‌های شورای نگهبان ادامه داد: این مطلبی است که همه نقل کرده‌اند و حضرت زهرا (س) به طور رسمی در یک اجتماع بزرگ با حضور مجاهدان بدر و رزمندگان احد و سرداران خندق و جانبازان حنین و خیبر ایراد کردند.

این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم، امام جمعه شاهرود،معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، فرماندهان ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان، گروه پدافند هوایی ۱۰ محرم، نیروی انتظامی شهرستان، قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار و تیپ ۱۵۸ شهید کشاورزیان و مسئولین شهرستان برگزار و یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و آیت الله مصباح یزدی گرامی به همت ستاد بزرگداشت شهرستان شاهرود برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها