شهادت حاج قاسم نقطه عطفی برای خروش ملت مظلوم در برابر استکبار شد

چابهار/ حجت الاسلام موسوی گفت: سردار سلیمانی نماد مقاومت و ایستادگی مسلمانان در برابر استکبار جهانی و عامل اصلی روحیه استکبار ستیزی و مبارزه باتروریسم بین المللی است.
کد خبر: ۹۴۰۴۴۷۵
|
۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱

حجت الاسلام موسویدر گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در چابهار با اشاره به جایگاه شخصیت شهید سلیمانی به عنوان یک الگوی مناسب اسلامی ایرانی در کشور و منطقه بیان کرد: شهید سلیمانی یکی از محبوب ترین چهره های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه و ستمگران جهان است.

وی افزود: هدف ایشان به جز حرکت برای عزت اسلام و مسلمین و پابرهنگان جهان چیز دیگری نداشت، شخصیت این شهید والامقام آنقدر وارسته و محجوب و فارغ از مسائل چشم نواز دنیوی بود که تمام هم و غم و تلاشش جهت خدمت به محرومان و ستمدیدگان و مظلومین جهان و مبارزه با کوردلان و ستمگران سپری می شد ولایتمداری، اخلاص و تزکیه نفسانی اش شهره خاص و عام بود.

 امام جمعه شهرستان چابهار با اشاره به محبوبیت ایشان در جبهه مقاومت تصریح کرد: سردار سلیمانی پرچمدار مقاومت در جهان اسلام است که توانست در کشورهای اسلامی یک ظرفیت عظیم ایجاد کند و به عنوان فرمانده ای نیرومند و پرچمدار محور مقاومت در جهان اسلام شناخته شود.

وی ادامه داد: ایشان نماد مقاومت و ایستادگی مسلمانان در برابر استکبار جهانی و عامل اصلی روحیه استکبار ستیزی و مبارزه باتروریسم بین المللی و گروههای چون داعش است که توانست دست آن جلادان را از منطقه کوتاه و مردم در آرامشی نسبی بسر ببرند.

حجت الاسلام موسوی اذعان کرد: سردار شهید تمام عمر خویش را به دفاع از حق و عدالت سپری کرد، شهادتش باعث خروش تمام مردم مظلوم دنیا بر علیه استکبار جهانی شد تا انتقام خون پاکش را از آن کوردلان بگیرند و عرصه را برای نفوذ امریکایی ها و صهیونیست های غاصب تنگ کرده و تبدیل به خون خواهان وی شوند مانند قیام هایی که پس از شهادت امام حسین علیه السلام به خونخواهی اش بوقوع پیوست.

وی با اشاره به نقطه عطف حضور شهید سلیمانی در منطقه برای نابودی گروهک تروریستی داعش و قطع کردن دست غرب از سر جامعه اسلامی اظهار کرد: پس از نابودی داعش نوبت امریکایی ها بود که باید دست شان از منطقه قطع می شد، این امر با شهادت سردار دلها شتاب بیشتری گرفت و آنها خوار و ذلیل برای حفظ جانشان در حال خروج از منطقه هستند که با خروج از افغانستان شروع و از عراق دیگر کشورهای منطقه ادامه دارد.

امام جمعه چابهار با اشاره به تداوم راه شهید سلیمانی برای حفظ انقلاب یادآور شد: شهادت سردار سلیمانی نعمتی بود که خداوند به انقلاب و مردم عطا کرد و مردم نیز برای قدردانی این نعمت تکلیفی بر عهده دارند.

وی افزود: هر اندازه نعمت بزرگ تر باشد، تکلیف مردم نیز سنگین تر خواهد بود، اگر آزمایش و تکلیف نمی بود انسان هرگز به سعادت ابدی نمی رسید بدیهی است ملت ایران تکلیف سنگین و ویژه ای در این خصوص بر دوش خواهند داشت.

موسوی با بیان اینکه سردار با شهادتش به یک نماد و اسطوره جهانی در بین امت اسلام و دیگر مذاهب و ادیان شده است خاطر نشان کرد: وی پایه گذار یک فرهنگ و اندیشه در جبهه مقاومت شده است که میلیونها انسان آزاده از آنها پیروی دارند سردار سلیمانی در قلوب مسلمین جای گرفته و اندیشه پاکش آرزوی هر مسلمان متدین و پاک اندیشی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار