در شهر وردنجان برگزارشد؛

مراسم گرامیداشت سالگرد سیدالشهداء مقاومت

مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مداح شهر وردنجان برگزارشد.
کد خبر: ۹۴۰۴۵۰۳
|
۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام ثرایی در این مراسم با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت سردار دل‌ها گفت: زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه موجب ترویج روحیه حسینی و مقاومت در جامعه می شود و شهدا همچون ستارگان در این جامعه می درخشند.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: باید زمان ها بگذرد تا شاید برخی از اخبار مگوی مدیریت و درایت و رشادت این سردار سرفراز بازگو شود و به عظمت کاری که شهید سلیمانی برای منطقه و جهان کرد، آگاه شویم.

مدرس دانشگاه‌ اظهارداشت:گاهی گفته می‌شود شهدا را به زور به جبهه فرستادند! باید به این دسته از شبهه ‌افکنان گفت که شما درست می‌گویید؛ اما این زور و اجبار از سوی خود رزمندگان آن دوران بود؛ نه از سوی حاکمیت یا فرماندهان.

وی ادامه داد: یعنی آنان به هر دری می‌زدند تا با دستکاری سن شناسنامه، یا با  گریه و زاری و توسل به واسطه و با پیگیری های مستمر، فرماندهان را راضی کنند تا آنان را به جبهه های نبرد اعزام کنند.

حجت الاسلام ثرایی افزود: برخی نیز سن‌شان زیاد بود؛  اما آنقدر التماس می‌کردند تا دل فرماندهان را نرم کنند و فرماندهان به حرمت موی سفیدشان به حضور آنان رضایت دهند و جالب این بود که همینان منشأ روحیه و شجاعت برای جوانان می‌شدند!

وی ادامه داد: گاهی گفته می‌شود رفتند و در ازای آن حقوق دریافت کردند؛ در پاسخ به این ادعای بی‌انصافانه، باید پرسید که شما  چه مبلغی حاضرید بگیرید و جان خود را در کف دست گذاشته و بی‌محابا به صف دشمن بزنید؟!

گرچه  بسیاری از آنان حتی از گرفتن آن مبلغ هم ابا داشتند.

مدرس دانشگاه‌ اظهارداشت:گاهی گفته می‌شود آنان رفتند و خون‌شان هدر رفت! در پاسخ به این ادعای بی اساس باید گفت: همینکه پس از گذشت این‌همه سال، امروزه جوانان با این نشاط در مجالسی اینچنینی حاضر می شوند و به دنبال راه و مرام شهداهستند، خود دلیلی بر زنده بودن و هدر نرفتن خون پاک آنان است؛ و چه زنده بودنی بهتر از اینکه خون آن شهدای گرانقدر در کالبد جامعه جریان دارد و نمونه آن همین مجلس با شکوه است.

وی در پایان ضمن قدردانی از برگزارکنندگان  مراسم یادبود شهدای مداحِ شهر وردنجان و بیان خاطراتی از اخلاص و رشادت شهدا، شهر وردنجان را مهد جهاد و شهادت و الگویی برای سایر شهرها دانست که اوج آن در دوران  ۸ سال دفاع مقدس بود و همچنان ایثار و فداکاری برای دفاع از ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ادامه دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار