اعزام 20 گروه جهادی به مناطق سیل زده جنوب

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان منوجان گفت: 2 گروه جهادی به مناطق اعزام شدند و تعدادی از این گروه‌ها در حال توزیع اقلام مصرفی بین افراد سیل زده هستند و هم اکنون نیز در حال فعالیت و کمک رسانی به مردم اند.
کد خبر: ۹۴۰۴۸۵۱
|
۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ، سرهنگ پاسدار اسماعیل حیدری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان منوجان عنوان کرد: از زمان شروع  بارندگی درسطح  شهرستان  ما به همه‌ی همکاران و گروه‌های جهادی فراخوان زده و اعلام آماده باش کردیم.


حیدری عنوان کرد:به علت شدت بارندگی به مسئولان شهرستان در خواست یک دستگاه بیل مکانیکی به شهرداری جهت تخلیه آب از سطح شهر داده شده که سریعا مهیا شد و توانستیم آب  را به بیرون از شهر هدایت کنیم و عملا  آب به مغازه‌ها و خانه‌ها سرایت نکرد.

وی افزود: سیستم ارتباط تلفنی به واسطه بارندگی  به طور کامل قطع شده بود و تنها راه ارتباطی ما با بیسیم بود که توانستیم با سپاه ثارالله استان کرمان ارتباط برقرار کنیم ، سپاه شهرستان های جیرفت و کهنوج نیز به گروه های جهادی و امداد رسان فراخوان زدند و به سرعت این گروه‌ها برای کمک‌رسانی به  ما در منطقه حاضر شدند.

حیدری گفت: در حال حاضر آب فروکش کرده و از شدت باران نیز کاسته شده است اما در حال حاضر ۷ روستای ما در محاصره سیل هستند که هیچ دسترسی مواصلاتی ما به آن‌ها نداریم اما خدا رو شکر با فراخوانی که به پایگاه های بسیج محلی دادیم سریعا با تراکتور سیل زدگان را به محل امن برده و اسکان داده اند.

وی افزود: وضعیت زیرساختی شهرستان و روستاها در وضعیت خوبی نیست، نیاز به بازسازی دارد و تردد در شهر بسیار کم است و ۲۰ روستا نیز از میزان سطحی آب آن‌ها کم شده است.

حیدری تاکید کرد: کل روستاهای شهرستان دچار ۱۰۰ درصد آبگرفتگی شده  و قریب به ۷۰ روستا و همچنین سطح شهرستان دچار مشکل سیل‌زدگی شدند.

وی افزود:  برق ۶  روستا دچار مشکل است و ۲۶ عدد از تیرهای برق فشار متوسط ساقط  و دچار شکستگی شده‌اند و نیاز به جا به جایی دارند.

حیدری تاکید کرد: جلسات ستاد بحران تشکیل شده و برآورد خسارت‌های احتمالی  درسطح شهرستان شده است و برای  ۷ روستایی که دچار مشکل هستند تدابیری اندیشیده شده است.

این مقام مسئول  افزود:  تا کنون ۲۰ گروه جهادی به کارگیری شده‌اند و تعدادی از این گروه‌ها در حال توزیع اقلام مصرفی بین افراد سیل زده هستند و هم اکنون نیز در حال فعالیت و کمک رسانی به مردم اند.

وی  مطرح کرد: خسارت‌های احتمالی در حوزه‌های مختلف مسکن، آبرسانی، برق و کشاورزی هنوز برآورد نشده است و کارشناسان مربوطه باید برآورد خسارت کنند.

فرمانده سپاه منوجان با بیان اینکه خسارات انسانی و تلفاتی جانی تاکنون گزارش نشده است، خاطر نشان کرد: از آنجایی که به موقع تیم‌های کمک رسان وارد عمل شدند و کارهای امداد رسانی نیز به خوبی در حال انجام است، اما به علت وسعت سیل هنوز  امکاناتی مانند پتو و چادر، بسته غذایی، بخاری و آب معدنی و موکت در این مناطق به شدت نیاز است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار