خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین ذوالفقاری:

مکتب امام و حاج قاسم هنوز در دنیا رویش دارد

دکتر ذوالفقاری گفت :امام ما مکتبی را بنیان گذاشت که لحظه به لحظه خیرات و برکاتی از آن در جهان منتشر می شود.
کد خبر: ۹۴۰۵۰۷۱
|
۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی ، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمد ذوالفقاری ،معاون امور بین الملل سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی ،در مراسم دومین یادواره سردار سلیمانی و یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان طبس در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم طبس گفت : طبس نسبت به جمعیت خود در زمان جنگ در کشور در حد بسیار خوبی ،شهید تقدیم این نظام و کشور کرده است که این امر نشان از ایمان و عقیده مردم عزیز این شهرستان است.

وی افزود: مکتب ویژگی هایی دارد و که مقام معظم رهبری فقط راجع به دو نفر عبارت مکتب را بکار برده اند و آن دو نفر امام (ره) و حاج قاسم بوده است.

ذوالفقاری افزود : اولین ویژگی یک مکتب مقرون به علم بودن آن است و در واقع مکتبی که با علم قرین نباشد مکتب نیست و رزمندگان ما در زمان جنگ با اعتقادی راسخ،با تحلیل های عالمانه و بینش های عمیق در میدان های جنگ وارد شدند و بعضا به شهادت رسیدند.

وی عنوان داشت : یک مکتب باید ریشه داشته باشد و ریشه های آن را باید در تاریخ آن کشور جستجو کرد و یکی دیگر از ویژگی های یک مکتب استمرار آن در نسل هاست و نونهالان و نسل چهارمی های این انقلاب هم حتی جز رویش های این انقلاب اند.

دکتر ذوالفقاری امتداد زمانی و مکانی مکتب را چهارمین ویژگی برشمرد و خاطر نشان کرد : امروز به پاس زحمات سردار سلیمانی و سردار همدانی که سلیمانی ثانی است مکتب ما به جهان معرفی شده است و جریان مقاوت در جهان درحال شکل گیری است.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمدی امام جمعه طبس گفت اگر ما امروز مسئولیتی گرفتیم به برکت خون شهداست و حد اقل کاری که می توانیم برای شهدا انجام دهیم این است که شهدا را موجب تکریم و استقبال قرار دهیم.

وی افزود : چهره واقعی ملی گرایی در کشور ما همین شهدا هستند و امروز به برکت خون همین شهدا است که ارزش ها حفظ شده است.

امام جمعه طبس خاطر نشان کرد: میانگین آمار شهدای روحانی نسبت به آمار سایر اقشار در کشور حدود چهار برابر است و هنوز در کشور مادران ،فرزندان و همسرانی هستند که چشم انتظار پسر ،پدر و یا همسر خویش اند.

محمدی تاکید کرد: محبوبیت حاج قاسم امروز فراتر از کشور شده و این محبوبیت جهانی شده است و علامه مصباح یزدی هم که سالگرد این مرد بزرگ هم هست ،او فردی بود که عمار گونه از ولایت و نظام و کشور دفاع کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها