خبرهای داغ:
نهاوند-امام جمعه نهاوند گفت: ویژگی‌های فردی سردار سلیمانی برگرفته از سیره ائمه(ع) است.
کد خبر: ۹۴۰۵۲۷۹
|
۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۸

ویژگی‌های فردی سردار سلیمانی برگرفته از سیره ائمه(ع) است

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در همایش شعر سرو پایدار با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه و شهادت مظلومانه حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) بنیانگذار مکتب مقاومت و دفاع از ولایت بود و شهدای گرانقدری چون سردار سلیمانی پرورش یافته چنین مکتبی هستند.

وی با اشاره به ویژگی‌های رفتاری سردار سلیمانی گفت: ویژگی‌های فردی سردار سلیمانی برگرفته از سیره ائمه(ع) است.

امام جمعه نهاوند بیان داشت: سردار سلیمانی خود را سرباز ولایت و انقلاب می‌خواند چرا که از تربیت یافتگان این نهضت است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی از ابتدای راه فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده است و از تحرکات مختلف ضد انقلاب در اوایل پیروزی انقلاب تا هشت سال دفاع مقدس چالش های زیادی را از سر گذرانده و امروز سربلند و استوار به راهش ادامه می‌دهد و این جز به قدرت خداوند و خواست او میسر نمی‌شد.

مغیثی افزود: انقلاب اسلامی بستری است برای امتحان ما و شما و خیلی‌ها در این مسیر محک خواهند خورد.

*سردار سلیمانی نماد امید، ایثار و شهادت در منطقه است

سرپرست فرمانداری نهاوند نیز در ادامه اظهار داشت: سردار سلیمانی عمر پربرکت خود را صرف صلح و آرامش و مبارزه با استکبار جهانی کرد و همواره در راستای سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و کمک به استقرار صلح و امنیت در جهان عمر خود را صرف کرد.

جعفر سلگی گفت: حاج قاسم سلیمانی که به فرموده مقام معظم رهبری ملی‌ترین و امتی‌ترین چهره  را دارد که آمریکائی‌ها به زشت‌ترین و ناجوانمردانه‌ترین شکل ممکن و با نقض قوانین بین المللی ایشان را به شهادت رساندند و با این عمل فکر کردند که به جبهه مقاومت خدشه‌ای وارد می‌شود در حالی که شهادت این بزرگوار وحدت ملی را بیشتر انسجام بخشید و نقشه دشمنان را نقش بر آب کرد.

وی افزود: از برکات و ثمره خون این شهید شکست دیپلماسی آمریکا در منطقه خاورمیانه است و سردار سلیمانی نماد امید، ایثار و مقاومت در منطقه شده است.

*سردار سلیمانی پرورش یافته مکتب ولایت است

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند نیز اظهار داشت: نهاوند ۷ هزار ساله بزرگانی همچون علی اکبر نهاوندی، شهیدان قدوسی و حیدری و سلگی و ۸۵۰ شهید گلگون کفن دارد که این شهر به وجود چنین مفاخری افتخار خواهد کرد و بزرگان و مفاخر شهرستان نهاوند پتانسیل بالایی برای شهرستان محسوب می‌شوند.

امیر بحیرایی با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهرستان نهاوند در عرصه ادبیات و شعر بیان داشت: این شهرستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در این عرصه‌ها است که بنا به موقعیت‌ها و مناسبت‌های خاص شعرها و نوشته‌های بسیار زیبایی در اختیار ادب دوستان قرار می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به شهادت ناجوانمردانه سردار سلیمانی گفت: سردار سلیمانی پرورش یافته مکتب ولایت است که خود را سرباز ولایت می‌دانست.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند با بیان اینکه سردار سلیمانی در زمان ما نماد مقاومت است، اظهار داشت: سردار سلیمانی خود را وقف مقاومت و اسلام و ایران کرده بود و روح سردار مقاوم و اندیشه‌ وی با مقاومت گره خورده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات