سخنران مراسم سردار دلها:

مکتب شهید سلیمانی باید تدوین، آموزش و تبدیل به متن درسی شود

به مناسبت دومین سالروز شهادت سردار سلیمانی مراسمی به همت پایگاه ام البنین حوزه زینبیه در مسجد ابوالفضل برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۰۵۳۱۱
|
۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: موضوع سخنرانی سبک زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که "غدیریان" با اشاره به زندگی ساده و بدون تجملات این سردار عزیز به سخنان برادر سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: منزل ایشان مزین به تصاویر شهدا و دوستان شهیدش است و در اتاق بزرگ منزل ایشان که به عنوان مهمانخانه محسوب می‌شود هر عصر جمعه روضه خانوادگی برقرار بود. همیشه در اولین فرصتی که به دست می‌آورد به پدر و مادر سر می‌زد و احترام خاصی برای آن‌ها قائل بود. حاج قاسم سعی می‌کرد در هر فرصتی که پیش می‌آمد بچه‌ها را دور هم جمع کند و چند ساعت فراغت را با بچه‌ها سپری کند و معمولاً جمعه‌ها اگر منزل بود، همه اقوام نزدیک که در تهران ساکن هستند در منزل ایشان جمع می‌شدند تا ناهار را با هم صرف کنند.
"غدیریان"در ادامه گفت: اخلاص در عمل، ارادت و تمسک به اهل بیت (ع)، ولایت مداری، تعبد و معنویت، سخت کوشی، سرعت عمل، برخورداری از هندسه فکری منظم، ذهن هوشیار و پویا، بیان تأثیرگذار، نظم و انضباط و دقت در امور، علاقه وافر به مطالعه و پژوهش از جمله ویژگی‌های دیگر سردار دلهاست. شهید قاسم سلیمانی جهان سیاست را خوب می‌­شناخت و نه تنها یک فرمانده تراز اول نظامی بود، بلکه به عنوان یک دیپلمات برجسته در حل و فصل منازعات منطقه‌ای و ایجاد همگرایی در جهت مبارزه با داعش و ایجاد آرامش در منطقه مطرح است. اثرگذاری سردار سلیمانی در کشور و حتی در جامعه جهانی بر کسی پوشیده نیست. مکتب شهید سلیمانی باید تدوین، آموزش و تبدیل به متن درسی شود بویژه در مدارس گردد تا این مکتب مهم در بین دانش آموزان نهادینه و سپس به خانواده‌ها انتقال یابد.
گفتنی است برای کودکان و نوجوانان این پایگاه همزمان با مراسم و سخنرانی و به مناسبت شهادت سردار سلیمانی برنامه نقاشی و رنگ آمیزی و دلنوشته برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار