رونمایی از تندیس سردار دلها در شهرکرد

تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در میدان قمربنی هاشم علیه السلام شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.
کد خبر: ۹۴۰۵۴۹۱
|
۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ استاندار چهارمحال و بختیاری در آیین رونمایی از تندیس سردار دلها، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام و انقلاب و بزرگداشت مقام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، شهید سلیمانی یک شخص نبود بلکه یک جریان و مکتب بود.

غلامعلی حیدری افزود: مکتب سردار سلیمانی تجلی مکتب عاشورا و الگوی والایی برای همه انسان‌های آزادیخواه است از این رو باید تا می‌توان در حفظ و تداوم این مکتب تلاش کرد.

وی، تداوم راه شهید سلیمانی را یک وظیفه مهم دانست و گفت: باید تا می‌توان در الگوسازی از سردار سلیمانی و انتقال آن به نسل جوان تلاش کرد.

حیدری به ویژگی‌های سردار سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: اخلاص، فداکاری، دشمن‌شناسی، ولایتمداری و مردمی بودن از مهمترین این ویژگی‌هاست که سبب شد شهید سلیمانی به یک مکتب تبدیل شود.

فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین با قدردانی از اقدام شهرداری در ساخت و نصب تندیس سردار سلیمانی اظهار داشت: برای تداوم راه و مکتب سردار سلمانی به برنامه‌ها و اقدامات ارزشی نیاز داریم.

سردار علی‌محمد اکبری افزود: مکتب سلیمانی دارای چهار رکن اساسی ولایتمداری، اخلاص، مقابله با دشمن و کمک کردن به محرومین است که می‌طلبد این چهار رکن اساسی را الگو و سرلوحه کار خود قرار دهیم.

شهردار شهرکرد نیز در این آیین گفت: تندیس شهید سلیمانی نماد استکبارستیزی و همچنین نماد فرهنگی شهر شهرکرد است که امروز در میدان حضرت قمربنی‌هاشم(علیه السلام) نصب و از آن رونمایی شد.

جاپلقی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ناب ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن مسیر معنوی حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: امروز ادامه مسیر سردار دل‌ها، وظیفه همه و به‌ویژه مسئولان است.

جاپلقی با تأکید بر پاسداشت مجاهدت‌های سردار سلیمانی و کسانی که امنیت این کشور را تأمین می‌کنند، ادامه داد: دستگاه‌های فرهنگی هم باید وارد میدان شوند و سبک و سیره زندگی و مبارزات شهید سلیمانی را برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین کنند.

به گزارش بسیج، از تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به ارتفاع ۶ متر امروز چهارشنبه ۱۵ دی به مناسبت دومین سالگرد شهادت این سردار بزرگ اسلام در میدان قمربنی هاشم علیه السلام شهرکرد رونمایی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار