جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان:
جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: حاج قاسم نمونه کاملی از یک مکتب نشات گرفته از مکتب حسینی و اسلام ناب محمدی بود که اگر از سبک زندگی ایشان بهره بگیریم به طور قطع راه سعادت و کمال را پیدا کرده و به آن خواهیم رسید.
کد خبر: ۹۴۰۵۷۰۶
|
۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶

سردار هدایت الله امیری روز پنجشنبه در مراسم دومین سالگرد شهید سلیمانی در منطقه عشایری دهستان رودخانه بر شهرستان رودان افزود: 2 سال از شهادت شهید سلیمانی می گذرد اما هنوز یاد وخاطره و هم داغ ایشان برای ملت ایران و ملت آزاده دنیا تازه است که راز و رمز این ماندگاری صدق و اخلاص و تبعیت از ولایت فقیه از دیدگاه رهبرمعظم انقلاب است.
وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که حاج قاسم یک فرد نیست بلکه یک مکتب است و شاخصه های مکتب شهید سلیمانی می تواند ما را در شناخت این راه کمک کند.
جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اظهارداشت: حاج قاسم در وصیت نامه خود خدا را شکر می کند که زندگی اش در زمانی قرار گرفته است که بتواند امام راحل و رهبرمعظم انقلاب را درک کند و دیدیم که هم در دفاع مقدس و هم در موضوع دفاع از حرم، حاج قاسم فقط نگاهش به رهبران انقلاب اسلامی بوده است.
وی اضافه کرد: در زمانی که جنگ سوریه شروع شد همه تئوریسین های نظامی جنگ را تمام شده می دانستند و حتی سیاسیون از ورود نیروهای مسلح و سپاه و نیروی های قدس به شدت منع می کردند و نیروهای نظامی هم براساس محاسبات زمینی خودشان کار در سوریه را تمام شده می دانستند اما شهید سلیمانی به فرمان ولی امرمسلمین جهان رهبرمعظم انقلاب وارد این کشور شد و به مقایله با دشمن پرداختند.
سردار امیری یادآورشد: اما اخلاص حاج قاسم و اعتماد و اعتقاد ایشان به ولی فقیه توانست که یک رمز موفقیت را در عالم نشان دهد که اگر تمام عالم در مقابلت باشند و اما تو اخلاص داشته باشی و برای خدا جهاد کنی، پیروزی از آن توست.
جانشین فرماندهی سپاه هرمزگان اضافه کرد: حاج قاسم به همه مردم چه ایرانی و چه غیرایرانی که مظلوم بودند عشق و ارادت خاصی داشتند، عشق حاج قاسم بویژه به مردم استان های کرمان، هرمزگان و سیستان وبلوچستان بیشتر از جاهای دیگر کشور بود و این به دلیل همرزمی ایشان در زمان دفاع مقدس در لشکر ثارالله است.
وی گفت: اما دیدیم که حاج قاسم برای نجات مردم مظلوم در عراق، سوریه و یمن و چه مسلمان (شیعه و سنی) و چه غیر مسلمان هستی خودش را فدا کرد و این مستندهایی که امروز از سیما پخش می شود می بینید که در مراجعات مردم به حاج قاسم همه اعلام می کنند که ایشان تلاش می کرد هرکس مشکلی داشت به نحوی آن را حل کند.
سردار امیری اضافه کرد: حاج قاسم مصداق یک پاسدار اسلام بود، در مکتب حاج قاسم توحید و خداپرستی حرف اول را می زد و اخلاص که نشات گرفته از مکتب اسلام بود رمز پیروزی بود؛ لذا محبت و عشق به اهل بیت (ع) هم منشا توحید حاج قاسم بود.
وی ابرازداشت: اگر امروز بخواهیم اسلام را به مردم دنیا معرفی کنیم شاید یکی از افرادی که می تواند مسلمان و اسلام را به خوبی معرفی کند، شهید حاج قاسم سلیمانی بود.
جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اظهارداشت: نوجوانانی که امروز در عالم زندگی می کنند شاید کمتر الگویی مثل حاج قاسم را درک کرده باشند که نمونه کامل اخلاص، احسان و معنویت بود و تواضع حاج قاسم با این که ایشان فرمانده بزرگی و در دنیا سران کفر از ایشان می ترسیدند اما در مقابل مردم به شدت متواضع بود.
سردار امیری با اشاره به اینکه حاج قاسم همه چیز را رنگ خدایی می دید یادآورشد: شاید بسیاری از ما نماز را به کارهای دیگر ترجیح دهیم اما حاج قاسم در کاخ کرملین که می خواهد با پوتین یکی از رهبران اثرگذار دنیا دیدار کند اما نماز را بر دیدار با ایشان ترجیح می دهد و این خیلی عظمت و معرفت می خواهد لذا شهادت حق حاج قاسم بود و رهبر معظم انقلاب نیز اشاره داشتند که شهادت کمترین پاداش حاج قاسم بود و رهبری به این سرباز خودش عشق می ورزید.
وی بیان داشت: درست است که داغ حاج قاسم برای رهبرمعظم انقلاب هم سنگین بود اما ایشان منتظر همچنین خبری بوده و شهادت حاج قاسم را پیش بینی می کرد.
سردار امیری اذعان داشت: امروز حاج قاسم به عنوان یک نماد استقامت، مدیریت، الگوی فرماندهی و یک الگوی انسان انقلابی مسلمان ایرانی برای تک تک مان، مایه افتخار است و همان طوری که رهبرمعظم انقلاب فرمودند ترس استکبار از شهید سلیمانی همچنان باقی است و خطر حاج قاسم سلیمانی خیلی کمتر از خطر شهادت ایشان برای استکبار بود.
وی تصریح کرد: امروز اسم شهید سلیمانی و انتقامی که رهبرمعظم انقلاب و مسوولان کشور اعلام کردند که انتقام سختی را خواهیم گرفت، خواب را از چشم دشمنان ایران و جبهه مقاومت و انسانیت گرفته است و امروز ما منتظر این انتقام سخت هستیم.
جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) گفت: اخراج همه نیروهای آمریکایی از منطقه یک گوشه کوچکی از این انتقام سخت است اما انتقام اصلی را زمانی می گیریم که آرمان شهید حاج قاسم سلیمانی که همان فتح فلسطین و شکست رژیم صهیونیستی بود، به بار بنشیند که به این وعده صادق خواهیم رسید و در مسجد الاقصی نماز را به جماعت برگزار خواهیم کرد و در آن مکان یاد و خاطره سردار دلها را گرامی خواهیم داشت.

ارسال نظرات