خبرهای داغ:
حجت الاسلام دیلمی با بیان اینکه مکتب فاطمی، نرم افزار تمدن سازی و جامعه سازی است، گفت: سلوک فاطمی، حلقه گمشده بشریت امروز در مسیر جامعه سازی است.
کد خبر: ۹۴۰۵۷۶۷
|
۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱

سلوک فاطمی حلقه گمشده بشریت امروز در مسیر جامعه سازی است

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان؛ حجت الاسلام رضا دیلمی معاون تبلیغات اسلامی استان گلستان اظهار کرد: حضرت زهرا (س) الگوی عملی جهاد تبیینی و دفاع از حریم اسلام ناب است.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا (س)، افزود: زیست عفیفانه و مومنامه، همسرداری، تربیت فرزند صالح، ولایت مداری، امام شناسی و دشمن شناسی نمونه‌هایی از ویژگی‌های این بانوی بزرگوار بوده و از هر منظر که نگاه کنیم، می‌بینیم این حضرت همانند خورشیدی تابناک در آسمان و زمین می‌درخشد.

دیلمی ادامه داد: در عظمت وجودی این بانوی باکرامت و با عظمت جهان اسلام باید به صفحات نورانی سیره نبوی توجه کنیم که در آنجا پیامبر اسلام (ص)، زهرا (س) را پاره تن خویش می‌خواند و به دلیل تکریم پدر و مادر به ایشان لقب ام ابیها می‌دهد.

معاون تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه شکوه مادرانه حضرت زهرا (س) در تاریخ بشریت بی بدیل و بی نظیر است، بیان کرد: تربیت فرزند صالح از مهم‌ترین موضوعات در جامعه است، می‌بینید که ایشان توانستند چه فرزندانی را تربیت کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه حاج قاسم دلداده «مکتب فاطمی» بود، اضافه کرد: اگر امروز جبهه مقاومت و مسلمین جهان به داشتن، حاج قاسم این فرمانده شجاع، استکبارستیز و ولایت مدار و مردمی افتخار می‌کند به دلیل این بود که ایشان با تمسک به سیره نبوی و حضرت زهرا (ص) رشد کرده بودند.

وی با بیان اینکه مکتب فاطمی، نرم افزار تمدن سازی و جامعه سازی است، تصریح کرد: سلوک فاطمی، حلقه گمشده بشریت امروز در مسیر جامعه سازی است.

دیلمی اصلاح جامعه را بدون اصلاح کانون خانواده نشدنی دانست و اظهار داشت: دشمن همیشه تلاش می‌کند تا از طریق کانون خانواده، هویت انقلابی، اسلامی کشور را به وسیله جنگ نرم به چالش بکشد لذا همه پدران و مادران با تمسک به سیره فاطمی و معصومین باید مراقب بوده تا در حوزه تربیت فرزند و مباحث کانون خانواده توجه و مراقبت ویژه داشته باشند.

معاون تبلیغات اسلامی استان خاطرنشان کرد: امروز همسرداری، فرزنداری و توجه به مؤلفه‌های تحول آفرین در کانون خانواده موضوع مهمی است که اگر همگان به آن توجه داشته باشند می‌توانیم شاهد کشوری تمدن ساز باشیم و امیدواریم با کمک دیگر نهادهای فرهنگی بتوانیم در نشر مکتب تعالی بخش و تحول آفرین فاطمی و در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی گام‌های بلندی را برداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها