خبرهای داغ:
آیت الله سیدحسن عاملی:

برای شیعه واقعی بودن باید هزینه پرداخت کرد

تبریز- نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بین صدها نفر از عزاداران شب شهادت حضرت زهرا(س) در میانه، گفت: شیعه بودن تنها به حرف نیست، برای شیعه واقعی بودن باید هزینه پرداخت کرد.
کد خبر: ۹۴۰۵۸۴۶
|
۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آیت الله سیدحسن عاملی با اشاره به حوادث پس از ارتحال پیامبر(ص) و تلاشهای شبانه روزی حضرت زهرا(س) در اثبات ولایت و دفاع از جایگاه ولایی امیرالمومنین(ع)، اظهار داشت: آنحضرت جان خود و فرزندش محسن را در راه ولایت هزینه کرد و الگویی ماندگار برای کسانی شد که ادعای شیعه بودن دارند.
وی با بیان اینکه خطبه های حضرت زهرا(س) اقیانوسی از علم، معنا و معرفت بود، نقش آنحضرت در اثبات ولایت علی(ع) را بی بدیل توصیف کرد و افزود: زهرا(س) با نثار جان خود نشان داد که شیعه در برابر استکبار، ظلم و زور، جسمش را فدا می کند ولی حاضر نمی شود زیر بار زور رفته و مجد و عزتش را فدا کند.
امام جمعه اردبیل با اشاره به مرگ ذلیلانه قذافی، صدام، مرسی و امثال آنها به سبب تعظیم بر استکبار، متذکر شد: امام حسین(ع) و یارانش هم به محاصره استکبار افتادند ولی هرگز عزتشان را فدا نکردند و شهادت در راه حق، نام و نهضتشان را برای همیشه تاریخ زنده نگه داشت.
وی ادامه داد: گذر زمان همه چیز را می پوساند و از بین می برد ولی حرکت در مسیر حق و شهادت در این راه، غبار کهنگی و فرسودگی نگرفته و در حصر زمان و مکان، ارزش و رنگش را نمی بازد.
آیت الله عاملی دیانت بدون سیاست را دیانتی ابتر توصیف کرده و ولایت مداری توام با قبول ستم و تحت سلطه استکبار قرار گرفتن را ولایتمداری پوچ تلقی کرد و تصریح کرد: الگوی عملی ما باید سیره معصومین(ع) باشد؛ آنها جان، مال و خانواده خود را فدا کردند ولی هرگز حاضر نشدند ذره ای از مسیر حق، تنازل کرده و دست بیعت به مستکبران دهند.
آیین سوگواری شب شهادت حضرت زهرا(س) با روضه خوانی بهلول داداشی از مادحین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و سینه زنی صدها نفر از مردم در مسجد جامع میانه برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار