برپایی مراسم عزاداری ایام فاطمیه توسط حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی یزد

در ایام فاطمیه حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی مراسم عزاداری در حسینیه بزرگ محمودآباد، با دعوت از خانم رفیعی برگزار کرد.
کد خبر: ۹۴۰۶۰۲۶
|
۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: رفیعی ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: چه دشوار است سخن گفتن از بانویی که لباس هستی بر اندامش تنگی می‌نمود و آیینه آفرینش از نمایاندن چهره کامل او ناتوان بود. زمین تنها هجده سال حضور ایشان را گرامی داشت و به ایشان بالید. چه کسی می‌تواند قصه غم رنگ زهرا (س) را آن گونه که هست بازگو کند.
وی ادامه داد: انسان‌ها در آرزو و درخواست از خداوند، گوناگون می‌باشند. همت و آرزوی برخی از ادمیان در همین دنیای زودگذر و ناچیز خلاصه می‌شود. آن‌ها جز دنیا نمی‌خواهند و جز برای دنیا، برای چیز دیگری تلاش نمی‌کنند.
رفیعی افزود: امیرالمومنین (ع) فرمودند: «همانا دنیا نهایت دیدگاه کسی است که دیده اش کور است و از دیدن جز دنیا، مهجور است و آنکه بیناست، نگاهش از دنیا بگذرد و بداند در پسِ آن، خانه آخرت است. پس بینا از دنیا رخت بردارد و نابینا رخت خویش در آن گذارد. بینا از دنیا توشه گید و نابینا برای دنیا توشه فراهم آورد.»
وی در بیان مصداق این روایت زیبا گفت: حضرت زهرا کسی است که از این دنیا سهمش و انتخابش رخت برداشتن است و به دنیا تکیه نمی‌کند. در حکایتی از ایشان آمده که روزی پیامبر (ص) از دخترشان حضرت زهرا (س) پرسیدند: دخترم چه درخواستی و حاجتی داری؟ هم اکنون فرشته وحی، در کنار من است و ا ز طرف خدا پیام آورده که هر چه بخواهی تحقق می‌پذیرد. حضرت زهرا (س) فرمودند: لذتی که از خدمت حضرت حق می‌برم، مرا از هر خواهشی باز داشته است. حاجتی جز این ندارم که پیوسته ناظر جمال زیبا و والای خدا باشم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار