مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی خبر داد

آغاز ثبت نام پانزدهمین دوره ی لیگ علمی بین المللی پایا

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: ثبت نام پانزده همین دوره ی لیگ بین المللی پایا یکی از بزرگترین رقابت علمی و گروهی کشور آغاز شده است.
کد خبر: ۹۴۰۶۰۶۴
|
۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، "محسن امانتی" مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالرضا(ع) استان با اشاره به ثبت نام پانزدهمین لیگ علمی پایا، اظهار داشت: لیگ علمی پایا در سال تحصیلی 1400 و 1401 به‌ صورت گروهی در پایه ششم ابتدایی و دوره متوسطه اول  در یک‌ رشته واحد به‌عنوان علوم پایه متشکل از دروس ریاضی، علوم و در پایه دهم و یازدهم در رشته‌های علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم کامپیوتر، برنامه‌نویسی، پژوهشی و کارآفرینی در مقطع متوسطه دوره اول و متوسطه دوم برگزار می‌شود.

گسترش سطوح خدمات رسانی بسیج در عرصه علمی

وی در این لیگ علمی تعداد 5نفر از دانش آموزان در قالب یک گروه به سؤالات مربوطه پاسخ می‌دهند،گفت: گسترش سطوح خدمات‌رسانی بسیج دانش‌آموزی در عرصه‌های علمی،فراگیر نمودن آموزش‌های یکسان و برابر و فراهم نمودن موجبات بهتر زیستن و اشاعه فرهنگ انجام کار گروهی و احترام به حقوق یکدیگرازاهداف کیفی لیگ علمی پایا  است.

امانتی بومی‌سازی آموزش مجازی و مدل‌های آموزشی و تعمیمی سنجش شده در دنیای علم و فناوری در کشور را ازجمله اهداف کیفی این لیگ دانست و ادامه داد: تطبیق آموزش‌های نوین بافرهنگ ملی و اسلامی، ایجاد تفکر خلاق و آموزش شیوه‌های صحیح تجزیه،تحلیل و فراهم نمودن موجبات ارتقای سطح علمی دانش آموزان بسیجی و تقویت انگیزه، هوش در بین اعضای گروه‌ها،ترویج و تقویت خودباوری از دیگر این اهداف هست.

توجه به لیگ پژوهشی و کارآفرینی در لیگ علمی پایا

وی با اشاره به معرفی اجمالی این لیگ علمی،گفت: هدف اصلی در این دوره ارتباط بین علوم پایه و تقویت دانش آموزان در تبدیل قدرت علم به عمل است.

امانتی افزود: ترویج روحیه پژوهش گری و پرسش گری، هدایت دانش آموزان در مسیر تحقیق،پژوهش و طراحی لیگ پژوهشی ولیگ کارآفرینی در کنار لیگ علمی را از تغییرات اصلی لیگ پایا در سال گذشته است.

وی بابیان اینکه لیگ علمی پایا طی سه مرحله مقدماتی،نیمه‌نهایی و نهایی برگزار می شود،بیان کرد: مهم‌ترین ویژگی مرحله مقدماتی برای حضور دانش آموزان این است که امکان حضور برای همه دانش آموزان وجود دارد.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی خراسان جنوبی، ادامه داد: برگزاری آزمون چندگزینه‌ای، ارائه پیش‌آزمون قبل از مرحله مقدماتی واز طریق سایت لیگ علمی پایا برای دانش آموزان فراهم است.

وی یادآور شد: دانش آموزان علاقه‌مند برای شرکت در لیگ علمی پایا می‌توانند از تاریخ 5./10/1400 الی 15/11/1400به واحدهای آموزشی یا به نشانی sabt.payalegue.ir مراجعه نمایند.

انتهای پیام/ 

خبرگزاری علم و فناوری

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار