کارکنان اداری و قضایی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، در اعتراض به عدم تصویب طرح تسری و بهبود وضع معیشت مجموعه قضایی و اداری تجمع کردند.
کد خبر: ۹۴۰۶۰۷۳
|
۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، صبح امروز کارکنان و قضات دادگستری استان مقابل مجتمع های قضایی تجمع کردند.

این افراد معتقدند که با وجود حجم کارها و فعالیت های گسترده در دستگاه قضایی حتی نسبت به کارکنان سایر دستگاه های اجرایی از حقوق و مزایای مناسبی برخوردار نیستند.

کارکنان و قضات کهگیلویه و بویراحمد در این تجمع اعتراض آمیز خواستار توجه جدی دولت به وضعیت حقوق و مزایای خود شدند و از دولت درخواست دارند که در قالب ارایه لایحه ای به مجلس شورای اسلامی طرح تسری را در مسیر قانونی به نتیجه برساند.

این تجمع های اعتراض آمیز در بسیاری از نقاط کشور نیز برگزار  شده است. 

اعتصاب کارکنان اداری و قضایی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد

گفتنی است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه که به نبال افزایش حقوق قضات و کارکنان این قوه بود، مخالفت کردند.

طرح تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه ۱۵ دی در دستور کار، صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار داشت اما کلیات این طرح با ۹۷ رأی موافق، ۱۱۵ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۱ نماینده حاضر در صحن رد شد.

یکی از مهم‌ترین ایرادات نمایندگان مخالف، بار مالی این طرح و مغایرت آن با اصل ۷۵ قانون اساسی بود. ایراد مهم دوم نیز این بود که در وضعیتی که طبق لایحه بودجه قرار است حقوق کارکنان دولت تنها ده درصد در سال آینده رشد کند، افزایش بالای حقوق کارکنان این قوه تبعیض‌آمیز است.

 

ارسال نظرات