زائر سرای بزرگ حرم مطهر حضرت بی بی حکیمه سلام الله علیها دختر بلافصل امام موسی کاظم علیه السلام با مساعدت خیرین و در قالب وقف جمعی ساخته خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۰۶۲۸۷
|
۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد ، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: زائر سرای بزرگ حرم مطهر حضرت بی بی حکیمه سلام الله علیها دختر بلافصل امام موسی کاظم علیه السلام جهت استفاده و رفاه حال زائران بقعه متبرکه، بصورت وقف جمعی(وقف مشارکتی) با مساعدت خیرین ساخته خواهد

وی افزود: وقف جمعی یا مشارکتی فرایندی است که طی آن اموالی مانند زمین ، ساختمان و هر چیز دیگری که قابلیت وقف شدن را داشته باشد، برای خرید و یا ساخت مشارکتی به مردم معرفی میشود و پس از جمع آوری وجوه مشارکت مردمی و رسیدن به حد نصاب لازم ، آن مال مورد نظر خریداری یا ساخته شده و صیغه وقف بر آن جاری و به وقف در می آید.بنابراین وقف جمعی به دو صورت ساخت پروژه های انتفاعی و یا پروژه های منفعتی قابل اجرا می باشد.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی گفت: یکی از راههای وقف های جمعی یا مشارکتی ، وقف بصورت صنفی است مثلاً وقف برای صنف رسانه ، وقف برای صنف روحانیون ، وقف برای صنف دانشجویان ،وقف برای صنف بازاریان، وقف برای زائران و یا برای نیازهای روز جامعه از قبیل کودکان کار ، کودکان و بیماران سرطانی ، سالمندان ، علم و فناوری ، حمایت از موسسات دانش بنیان ، ازدواج و اشتغال جوانان ، هزینه تحصیل دانش آموزان بی بضاعت و ... انجام داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: گروه های اجتماعی، خیرین و واقفین علاقمند به اجرای طرح وقف های جمعی می توانند با مراجعه به ادارات اجرایی و یا دفاتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به تعیین و پیشنهاد پروژه وقف جمعی (مشارکتی) اقدام نمایند. منظور از تعیین پروژه وقف جمعی اتخاذ تصمیم توسط علاقمندان به وقف های جمعی در خصوص نوع وقف جمعی مورد نظر ،محدوده اجرا ، نیت و سطح اعتبار مورد نیاز برای ایجاد یک موقوفه می باشد که این اطلاعات در فرم درخواست مجوز وقف جمعی درج و به ستاد وقف جمعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد تحویل میگردد.

225 بقعه متبرکه در 9 شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد در سامانه جامع بانک مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه ثبت شده است.

 

ارسال نظرات