کانون بسیج حقوقدانان مرکز وکلای کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد

کانون بسیج حقوقدانان مرکز وکلای قوه قضاییه کهگیلویه و بویراحمد در آیینی با حضور مسئولان بسیج اقشار سپاه فتح ومسئولان قضایی استان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۴۰۶۳۸۱
|
۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، این آیین با حضور سید عیسی حسنی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، سرهنگ پاسدار جمشید ارسلان جو مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار سپاه فتح، کورش قنبری رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان، سرهنگ پاسدار فرامرز علیزاده مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان، سرهنگ دوم پاسدار غلامحسین فرهادی جانشین بسیج حقوقدانان استان ،  سرگرد پاسدار ربیع الله اصالت فر مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان و علیرضا انصاری مسئول کانون بسیج حقوقدانان مرکز وکلا،کارشناسان رسمی ومشاوران قوه قضاییه استان برگزار شد.

در این مراسم طی حکمی از سوی فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا انصاری به عنوان مسئول کانون بسیج حقوقدانان مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه کهگیلویه و بویراحمد معرفی و منصوب شد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در این آیین ضمن تقدیر از حاضرین در این مراسم گفت: حرکت در مسیر سند تحول دستگاه قضایی از مواردی است که باید از سوی مرکز وکلای استان مورد توجه قرار گیرد. 

سید عیسی حسنی افزود: یکی از وظایف کانون وکلای قوه‌قضاییه تقویت بنیه علمی وکلاست و این مهم باید در عمل محقق شود.

وی ابراز داشت: زمینه پرسشگری وکلا باید فراهم شود و وکلا جهت ارتقای معلومات خود به طور مستمر مطالعه داشته باشند.

معاون دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اطاله دادرسی باعث شده برخی قضات فرصت مطالعه پیدا نکنند لذا لوایح وکلا نان علمی روز قاضی است که بنیه علمی قاضی را تقویت می کند.

حسنی با اشاره به اینکه مرکز وکلا در کنار کانون وکلا یک بازوی عدالت است، افزود: وکیل را در کنار قاضی و به حمایت از اصحاب پرونده می دانیم. 

وی از اعلام آمادگی حوزه معاونت پیشگیری از وقوع جرم و منابع انسانی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد برای کمک و معاضدت به مرکز وکلا خبر داد .

حسنی رعایت احترام وکلا را بسیار مهم دانست و گفت: شیوه دادرسی عادلانه و محترمانه توام با ایجاد شخصیت طرفین و طرف مقابل همواره مورد تاکید است.

مسئول ستاد بسیج اقشار و متخصص سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این آیین ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی و علامه محمد تقی مصباح (ره ) ، از مجموعه دستگاه قضایی استان و مرکز وکلای قوه‌قضاییه کهگیلویه و بویراحمد تقدیر کرد.

سرهنگ پاسدار جمشید ارسلان جو در ادامه با اشاره به اینکه خدمت رسانی بی منت به مردم موجب ماندگاری انسانهاست افزود: راز ماندگاری شهید سلیمانی در قلب ها نیز خدمت به مردم است.

وی به اردوی جهادی سلامت روز گذشته اقشار مختلف بسیج سپاه فتح در شهر مادوان و ارایه خدمات رایگان به ۱۵۶۰ نفر اشاره کرد و گفت: در کنار این اردوی جهادی بسته های معیشتی و پخت غذا و توزیع بین نیازمندان نیز انجام شد.

ارسلان جو ابراز داشت: انتظار می رود مرکز وکلا کهگیلویه و بویراحمد در بحث اردوهای جهادی و ارایه مشاوره حقوقی به مردم به سازمان بسیج حقوقدانان کمک کند و طرح هر مسجد یک حقوقدان نیز توسط کانون بسیج حقوقدانان مرکز وکلای استان دنبال شود.

رئیس مرکز وکلا،کارشناسان و مشاوران خانواده قوه‌قضاییه کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: فعالیت های این مرکز تعطیل بردار نیست و در ارایه خدمات حقوقی به مردم هیچ محدودیتی نداریم. 

کورش قنبری افزود: یکی از اهداف راه اندازی مرکز وکلا ارایه خدمات در راستای احقاق حق و عدالت در جامعه است.

وی ابراز داشت:یک مدیر نباید پشت میز نشین باشد بلکه باید به صورت جهادی و انقلابی پای کار باشد و به مردم خدمات رسانی کند.

قنبری سرمایه اصلی وکلا را علم آنها دانست و گفت: آماده همکاری با دستگاه های اجرایی مختلف استان جهت ارایه خدمات مشاوره حقوقی رایگان و برگزاری میز خدمت جهادی هستیم. 

رئیس مرکز وکلا،کارشناسان و مشاوران خانواده قوه‌قضاییه کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: آموزش های مرکز وکلای استان در طول هفته با حضور اساتید مجرب به صورت مجازی در قالب وبینار برگزار می‌شود. 

قنبری گفت: وکلای ما در زمینه علم و اخلاق به خوبی عمل می کنند و مسئله خود انتظامی وکلا به عنوان یک اصل در مرکز وکلای استان مورد توجه قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: در کنار توجه به مسائل معیشتی وکلا، به اخلاق و معیارهای مدنظر مرکز نیز توجه می شود و یکی از کارگاه های آموزشی ما اخلاق حرفه ای وکالت است که در آن به کارآموزان مباحثی در این زمینه تاکید می شود.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین ابراز امیدواری کرد افتتاح کانون بسیج حقوقدانان مرکز وکلای قوه قضاییه استان مایه خیر و برکت باشد و مسایل و مشکلات اقتصادی و معیشتی حوزه قضایی نیز برطرف شود.

سرهنگ پاسدار فرامرز علیزاده با اشاره به اینکه تاکنون پنج کانون بسیج حقوقدانان در سطح استان راه اندازی شده است گفت: این کانون ها از پویایی و کارآیی لازم برخوردار هستند و در زمینه مسایل حقوقی و مشاوره به مردم خدمات رسانی می کنند.

وی ابراز داشت: انتظار می رود با افتتاح کانون بسیج حقوقدانان مرکز وکلای قوه قضاییه کهگیلویه و بویراحمد به موضوعات مختلف از جمله برگزاری اردوهای جهادی حقوقی در مناطق استان، برگزاری کارگاه های آموزشی، حقوق عامه و حقوق شهروندی و تحول نظام حقوقی به طور ویژه توجه شود.

 

کانون بسیج مرکز وکلای کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شدکانون بسیج مرکز وکلای کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شدکانون بسیج مرکز وکلای کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شدکانون بسیج مرکز وکلای کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد

کانون بسیج مرکز وکلای کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شدکانون بسیج مرکز وکلای کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شدکانون بسیج مرکز وکلای کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شدکانون بسیج مرکز وکلای کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شدکانون بسیج مرکز وکلای کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شدکانون بسیج مرکز وکلای کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شدکانون بسیج مرکز وکلای کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شدکانون بسیج مرکز وکلای کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد

ارسال نظرات