خبرهای داغ:
حجت الاسلام ماهر با اشاره به توئیت یکی از ژنرال های اسرائیلی درباره عظمت شهید سلیمانی گفت: این ژنرال رژیم صهیونیستی در توئیت خود نوشت: با وجود اینکه ژنرال سلیمانی دشمن من است، اما در مقابل عظمت نظامی او سر تعظیم فرود می‌آورم
کد خبر: ۹۴۰۶۳۹۱
|
۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت ‌الاسلام یاسر ماهری، کارشناس مذهبی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه در جمع سربازان سپاه ناحیه امام حسن(ع)  بیان کرد: خیلی از انسان ها چون اطلاعی از نیروهای درون وجودشان ندارند خودشان را دست کم می‌گیرند. علامه مصباح(ره) بروز انرژی‌های پنهان در درون انسان را ناشی از شرایط خاصی مانند ترس و تهدید بیرونی دانست.
 
حجت الاسلام ماهری تصریح کرد: ترس، یکی از عوامل بروز انرژی های خفته و درونی انسان است. ترسیدن و احساس تهدید کردن، همیشه مساله‌ای منفی نیست. گاهی ما دچار عکس العمل های غیر ارادی می‌شویم. معمولا انسانها نسبت به تهدیدهای زندگی شان عکس العمل نشان می دهند.
 
وی افزود: عکس العمل رفتاری انسان ها بستگی به تهدیدی دارد که با آن مواجه می‌شوند. انرژی های خفته انسان عامل اصلی موفقیت واقعی اوست. انرژی‌هایی که در حالت عادی تحت اختیار انسان ها نیستند. موفقیت انسان ها در زندگی به میزان دسترسی آنها به انرژی های خفته خود بستگی دارد. مسیر زندگی خیلی از انسان ها به علت عدم تجربه فضاهای خاص، طبیعی و شبیه همدیگر هستند.
 
این کارشناس مذهبی با اشاره به اهمیت انرژی‌های خفته در زندگی بشر اذعان کرد: مهمترین نکات زندگی انسان دستیابی به انرژی های خفته آن است. اولین مسئله تهدید و ترس است. میزان موفقیت و ارتقاء سطح زندگی نسبت به دیگران به میزان دسترسی به انرژی های خفته بستگی دارد. ترس های وجودی انسان انرژی های درونی او را شناسایی و تقویت می کند.
 
ماهری عامل دیگر بروز انرژی‌های خفته را، نیت و هدف دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از انسان ها مسیر حرکت خود را در زندگی نمی دانند.  مهمترین فعالیت اغلب انسان ها خواب و خوراک و خشم و شهوت است و انرژی های درونشان بر اساس این ۴ حس فعال می‌شود.
 
وی افزود: اغلب انسان ها فقط از ۵ درصد توان مغز خود استفاده می‌کنند. مشکلات اقتصادی و خصوصی انسان را از رسیدن به افق های بالا باز داشته و آزارشان می‌دهد.
 
این کارشناس مذهبی با اشاره به توئیت یکی از ژنرال های اسرائیلی درباره عظمت شهید سلیمانی تاکید کرد: این ژنرال رژیم صهیونیستی در توئیت خود نوشت:" با وجود اینکه ژنرال سلیمانی دشمن من است، ولی در مقابل عظمت نظامی او سر تعظیم فرود می‌آورم." انرژی های خفته‌ی وجود انسان ها آنها را از مسیر زندگی معمولی خارج می‌کند.
 
یاسر ماهری بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری برای رسیدن به قله حتما دچار آسیب های جدی می‌شویم. خداوند متعال در قرآن می‌فرماید: من راحتی را در بهشت گذاشتم، بندگانم در دنیا به دنبال آن هستند. زمانی مشکلات برای انسان طاقت فرسا می‌شود که نمیداند چرا باید آن را تحمل کند.
 
وی اظهار کرد: شهید سلیمانی نه تنها از مشکلات اجتماعی جامعه آگاهی داشت، بلکه با آنها دست و پنجه نرم می‌کرد. او نه تنها امیدش را از دست نمی‌داد، بلکه امیدبخش هم بود. خداوند متعال در قرآن می‌فرماید:" ما انسان را در سختی آفریدیم." بزرگترین خطای انسانها رسیدن به جایگاهی است که در آن هیچ مشکلی نباشد. مشکلات زمانی آزار دهنده نیست که باعث رشد و پیشرفت انسان شود.
 
این کارشناس مذهبی گفت: بزرگ ترین درد حضرت زهرا(س) کوتاه شدن افق دید مردم مدینه و دور شدن از امیرالمومنین است. ایشان به مردم مدینه فرمودند: شما علی(ع) را رها کردید تا به آرامش خود برسید. بروید که دیگر روی آرامش نخواهید دید."
 
وی تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی‌ به ما نشان داد که اگر افق دید بالایی داشته باشیم واقعیت‌های بهتری را رقم خواهیم زد.

حجت الاسلام ماهری در پایان گفت: ریشه‌ مشکلات موجود در جامعه ناشی از مدیریت هایی است که با انقلاب فاصله دارد. انسان اگر آرمان های خود را بداند و در راه تحقق آن تلاش کند واقعیت های بهتری را رقم خواهد زد.

انتهای پیام/۱۰۱۱

ارسال نظرات
پر بیننده ها