خبرهای داغ:
هنری: با حضور 100 جهادگر از گروه جهادی پزشکی لشکر ویژه شهدا تعداد یک هزار و  470 نفر از 23 روستای بخش مرکزی شهرستان طبس ویزیت رایگان شدند.
کد خبر: ۹۴۰۶۳۹۷
|
۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مسوول بسیج سازندگی سپاه انصار الرضا (ع) استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای این مرحله از نهضت خدمات مومنانه، گروه جهادی لشکر ویژه‌ی شهدا به مدت دو روز در تاریخ 16 و 17 دی ماه در دهستان منتظریه شهرستان طبس ، خدمات پزشکی، عمرانی و فرهنگی را به مردم روستاهای همجوار ارائه دادند.


هنری بیان کرد: در این اردوی جهادی دو روزه تعداد 100 جهادگر پزشک، پرستار و ... شامل 25 پزشک فوق تخصص و متخصص و تعداد 75 نفر عوامل اجرایی از جمله پرستار، رزیدنت، دستیار و ... خدمات پزشکی، فرهنگی و عمرانی را به مردم شریف منطقه ارائه کردند.


وی افزود: تعداد یک هزار و  470 نفر از 23 روستای بخش مرکزی شهرستان طبس ویزیت رایگان شدند. از جمله خدمات ارائه شده توسط این عزیزان خدمات دندانپزشکی اولیه برای 200 نفر، انجام عمل ختنه برای 63 نفر، راه اندازی داروخانه تخصصی با ارائه در محل به صورت رایگان برای بیماران،انجام سی تی اسکن به صورت رایگان در بیمارستان، انجام اکوگرافی و نوزاد مربوط به تخصص قلب و عروق، انجام تزریقات و سرم تراپی نوار قلب به صورت رایگان، انجام خدمات تخصصی سونوگرافی ،قلب و عروق ،داخلی،اطفال ،زنان ،مغز و اعصاب ،جراحی مغز و اعصاب انجام دو عمل تخصصی تومور مغزی و شکستگی مهره کمر به صورت رایگان توسط پزشکان جهادی انجام شد، همچنین توزیع دارو برای کلیه‌ی بیماران ویزیت شده تنها با پرداخت 10 درصد هزینه دارو توسط بیمار و مابقی آن 70 درصد توسط بیمه و 20 درصد توسط اداره اوقاف شهرستان پرداخت شده است.


 هنری بیان کرد: حضور پزشکان عزیز بر بالین پنج نفر از پدران و مادران عزیز شهدا در منطقه و ارائه‌ی خدمات درمانی و مرمت مسجد روستای دهشور، انجام فعالیت های فرهنگی در روستاهای هدف شهرستان طبس، حضور متخصصین روانشناسی و جلسات مشاوره خانواده برای بانوان روستاهای شهرستان، حضورگروه فرهنگی مأوا و اجرای برنامه های فرهنگی و استعداد یابی برای کودکان و نوجوانان در روستاهای هدف، حضور کارشناسان بهداشت و طرح برنامه های بهداشت خانواده، توزیع لوازم و ادوات ورزشی و هدایای کودکان و نوجوانان در روستاهای بخش مرکزی از دیگر اقدامات گروه جهادی لشکر ویژه‌ی شهدا بود همچنین هنری گفت پخت 1100 پرس غذای گرم و توزیع بین نیازمندان در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) توسط جهادگران عزیز انجام شد.


وی ادامه داد: همزمان با دهه بصیرت و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و همچنین ایام فاطمیه بیش از ۲۳۰۰ نفر از جهادگران سطح استان با هماهنگی که انجام شد به مردم خدمات ارائه کردند.


رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه جهادگران در قالب ۲۱۱ گروه جهادی در این مدت در سطح استان فعالیت کرده‌اند، تصریح کرد: با توجه به ایام فاطمیه برپایی موکب‌های عزاداری توزیع و پخت غذای نذری و همچنین توزیع نان نذری در بین نقاط محروم و مناطق کم برخوردار در سطح استان انجام شد.


هنری بیان داشت: همچنین برنامه‌های پزشکی، سلامت، فرهنگی و همچنین عمرانی از جمله فعالیت‌هایی بود که توسط گروه‌های جهادی در این مدت به مناسبت این مرحله از نهضت خدمت مومنانه انجام شد.


به گفته وی با مشارکت فعال جهادگران بسیجی بخش اعظمی از مردم عزیز در نقاط مختلف و شهرستان‌های مختلف خدمات قابل توجهی را دریافت کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها