زابل/ مراسم محوری سالگرد شهادت شهید میر حسینی با حضور جانشین فرمانده سپاه انقلاب اسلامی در زابل برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۰۶۴۰۰
|
۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرنگار بسیج از زابل، با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور سردار علی فدوی مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت شهید میر حسینی در مصلی شهرستان زابل برگزار شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا به ویژه شهیدان میرحسینی و سلیمانی گفت:

لشکر ۴۱ ثارالله به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی و حاج قاسم میرحسینی یکی از لشکرهای موفق دوران جنگ تحمیلی بود. 
 
سردار علی فدوی افزود:شهید سلیمانی در همان دوران بود که به سیستانی ها و روحیه مقاومت شهید میرحسینی پی برد و او را به عنوان جانشین لشکر خود انتخاب کرد.‌
 
وی تصریح کرد:شهید قاسم میرحسینی به گفته شهید سلیمانی به تنهایی یک لشکر بود.
 
این مسئول ادامه داد: آنگونه که باید جایگاه و مقام شهید میرحسینی بر همگان معرفی نشده است و این وظیفه ما است تا بتوانیم رسالت معرفی شهدا را بخوبی انجام دهیم.
 

جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان این مراسم افزود:‌ امروز روز ویژه ای در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است چرا که هم همزمان با قیام ۱۹ دی که منشأ تحولات بزرگی در تاریخ ایران بود و هم همزمان با سالروز شروع عملیات کربلای ۵ در سال ۶۵ است.

وی افزود: ما در عملیات کربلای ۵ از کشورهای بسیاری اسیر گرفتیم. وقتی عملیات‌های کربلای ۵ و والفجر ۸ که در فاصله کمی با پیروزی رزمندگان اسلام به پایان رسید همه دنیا متوجه شدند که این نبرد قطعاً یک پیروز سربلند دارد.و آن ملت انقلاب اسلامی است و این وعده خداوند متعال بوده است.

فدوی افزود: در همه جای کشور ما بیش از ۲۰۰ هزار شهید حضور دارند و این نشانگر این است که‌ما پای کار انجام دستورات و تکالیفی که خداوند بر ما امر کرده رفته ایم و برای انجام این تکالیف جان دادیم و آماده جان دادن هستیم و این نهضت ادامه دار خواهد بود.

جانشین سپاه پاسداران در ادامه عنوان کرد: تا زمانی که جنایتکاران زنده هستند، انتقام ادامه خواهد داشت، و تاکید کرد کسانی که دستور ترور حاج قاسم را دادند، قطعاً آرامش ندارند و انتقام از آن‌ها حتمی خواهد بود.

سردار فدوی در پایان افزود:یک ماه دیگر پایان چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی را در ۲۲ بهمن ماه که اثر آن پیروزی جبهه حق انقلاب اسلامی و شکست دائمی جبهه باطل شیطان بزرگ است را تبریک می گوییم و از تمام ملت ایران تقاضا داریم تا در این جشن بزرگ شرکت و حضور همه جانبه داشته باشند.

حسین مدرس‌خیابانی در این مراسم اظهارداشت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که الگویی برای همه جوانان و آزادگان عالم بوده در وصف شهید عزیزمان میرحسینی گفت که ایشان در جبهه به منزله یک لشکر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز در این استان میزبان شهیدی هستیم که شهید سلیمانی در جبهه‌ها اتکایش به او بود ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در وصف این شهید بزرگوار گفته‌اند که مردم سیستان را با شهید حاج قاسم میرحسینی شناخته‌اند. 

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از کلام رهبر معظم انقلاب بارها شنیده‌ایم که مبارزه همچنان باقی است و ما دائما در معرض تهدید از جانب دشمنان خبیث جمهوری اسلامی ایران هستیم گفت: اما این تهدیات و جنگ در سیستان و بلوچستان جنس دیگری دارد به عبارتی در این استان بیش از سه هزار شهید داریم که  حدود یک‌هزار مورد در دوران دفاع مقدس و بیش‌از ۲ برابر آن بعد از دفاع مقدس به شهادت رسیده اند.

وی افزود: جنگ تمام عیار و بی‌امان با موادمخدر و اشرار در سیستان و بلوچستان دائما ادامه دارد و بیش‌از پنج هزار جانباز این استان تقدیم کرده که بسیاری از آنان در عرصه دفاع از مرزها و مقابله با اشرار به این افتخار نائل شده‌اند.

مدرس خیابانی بیان کرد: سیستان و بلوچستان به عنوان صف و جبهه مقدم دفاع از حریم ولایت و جمهوری اسلامی ایران همچنان در حال تقدیم شهدا و جانبازان عزیز به نظام است و به عبارتی دفتر شهادت در این استان همچنان گشوده است.

وی با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به حضور و وجود عطرآگین شهدا نیاز دارد گفت: شهدا و خانواده‌هایشان تا زمانی که حضور مقتدرانه در جای جای کشور دارند نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ آسیبی از جانب دشمنان نخواهد دید.

ارسال نظرات