بیست و هفتمین یادواره شهدای مهرانشر و گرامیداشت سالروز عملیات کربلای 5، در مسجد جامع شهریار برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۰۶۵۳۶
|
۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۲

دوعلت مهم شکست طرح خاور میانه بزرگِ استکبار، به روایت سردار سلطانی

به گزارش خبرگزاری بسیج از غرب استان تهران: سردار مجید سلطانی، معاون فنی وزیر ارتباطات و مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، در مراسم یادواره شهدای مهرانشهر که شامگاه امشب در مسجد جامع شهریار برگزار شد،« به عملیات پیروزمندانه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، در عملیات کربلای5 اشاره و خاطر نشان کرد: این پیروزی در اوج بالندگی دشمن صورت گرفت، به گونه ای که دشمن بعثی توان نظامی خود را ده برابر افزایش داده بود.

او با بیان اینکه، کربلای 5 چند روز پس از عملیات کربلای 4 انجام شد، تصریح کرد: در این عملیات لشکرِ 135 تیپی دشمن غافلگیر شد و رزمندگان ایرانی ضربات سنگینی را متحمل آنها کرد، که ارتش عراق در این جنگ بیش از سه هزار اسیر و صداها کشته و زخمی برجای گذاشت.

 وی اضافه کرد: به هدف نرسیدن عملیات کربلای 4 ، ناشی از درز اطلاعات این عملیات توسط گروهک منافقین بود اما راه را برای پیروزی در عملیات پنج مهیا کرد.

این رزمنده دفاع مقدس در بخش دیگری ار سخنرانی خود، به نقش بی بدیل شهید حاج قاسم در جنگ سوریه اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی به عنوان فرمانده میدانی مقاومت، قوت قلب رزمندگان بود که در نهایت نابودی کامل داعش را نیز محقق ساخت و از این رو آمریکا تاب تحملش را نداشت و وی را به شهادت رساند.

 مدیر عامل مخابرات ایران، بابیان اینکه سپهبد سلیمانی تجلی مهمترین اصول و ارزش های انقلاب منطقه بود، گفت: هدف او از عراق تا سوریه دفاع از تمامیت ارضی این کشورها در برابر زیاده خواهی آمریکا و تجزیه آنها بود.

سردار سلطانی، «تفکر حاج قاسم و روحیه شهادت طلبی رزمندگان را، دو عامل مهم در توقف آمریکا  برای رسیدن به رویاهای واهی خود در منطقه  برشمرد» و افزود: کشورهای اسلامی باید قدردان مجاهداتهای حاج قاسم باشند، چرا که این بزرگمرد آنها را از بردگی اسرائیل و نقشه شوم آمریکا نجات داد.طرح خاورمیانه بزرگ سناریوی شومی بود که هدفش تجزیه ایران، دگرگونی حکومتهای اسلامی با محوریت صهیونیستها و ایجاد کشورهای کوچک بود، اما نقش برآب شد.

انتهای پیام//

ارسال نظرات