هوشنگ فولادی گفت: یکهزار و 350 گروه جهادی ثبت شده در اطلس گروه های جهادی کشور در استان چهارمحال و بختیاری فعالیت می کند.
کد خبر: ۹۴۰۶۵۴۳
|
۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ پاسدار هوشنگ فولادی در نشست نمایندگان گروه های جهادی با استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به استمرار اعزام گروه های جهادی در ایام کرونا، گفت:  بیش از 25 هزار و 400نفر روز اعزام گروه جهادی طی سال 99 و شش ماهه اول  1400 در استان چهارمحال و بختیاری داشته ایم  که در عرصه های مختلف عمومی و تخصصی ازجمله؛ پزشکی، دامپزشکی، حقوقدانان،کشاورزی، عمرانی و ... بوده است.

فولادی اضافه کرد: بیش از یکهزار و سیصد و پنجاه گروه جهادی در استان چهارمحال و بختیاری داریم، که بالغ بر یکهزار و سیصد گروه آنها در اطلس گروه های جهادی کشور ثبت شده و در حال فعالیت می باشند.

وی با اشاره به حضور آتش به اختیار گروه های جهادی در حوادث غیرمترقبه همچون سیل، زلزله و ... برای خدمت رسانی به مردم، اظهار کرد: در زلزله  کرمانشاه، توسط گروه های جهادی 172 واحد مسکن مددجویی احداث کرده ایم، گروه های جهادی ما در صعب العبور ترین مناطق این استان حضور یافتند و کار جهادی و عملیاتی انجام داده اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به ساخت جاده دهدلی در بخش دیناران شهرستان اردل توسط گروه های جهادی، اظهار کرد: بیش از 2 هزار و 866 پروژه فنی ، عمرانی و محرومیت زدایی از جمله ساخت و تعمیر مسکن محرومین ناشی از زلزله و سیل، ساخت خانه عالم ، دارالقرآن، ساخت و بازسازی مسجد ، غسالخانه ، آبرسانی کشاورزی و روستایی ، جاده سازی و پل سازی در طی این دوسال انجام گرفته است.

وی همچنین به  تشکیل 550 صندوق قرض الحسنه اشتغال زای مردم محور با همت بسیج سازندگی و گروه های جهادی اشاره کرد و افزود: این صندوق ها بیش از 250 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه سالانه ارائه می دهند و در راستای آن 27 تعاونی هم راه اندازی شده است.

فولادی گفت: تشکیل جلسات کار گروه اقتصاد مقاومتی و تنظیم سند راهبردی مهار آب ها و کانال های خشکیده و حفظ جنگل ها توسط هیات اندیشه ورز گروه های جهادی انجام گرفت.

وی یادآوری کرد: تفاهم نامه های ساخت و تعمیر 25 واحد خانه مددجویی بهزیستی، ساخت 300 واحد مسکن مددجویی کمیته امداد ، ساخت 400 واحد مسکن در مناطق زلزله زده و بخصوص بخش بازفت، انعقاد تفاهم نامه همکاری با سایر دستگاه ها از جمله منابع طبیعی ،جهاد کشاورزی، فنی و حرفه ای، هلال احمر و دامپزشکی از دیگر اقدامات گروه های جهادی طی سال گذشته و سال جاری می باشد.

فولادی  افزود: کاشت نهال توسط گروه های جهادی در مناطق زاگرس نشین و کاشت 250 هزار هکتار گیاهان دارویی در حال انقراض  به اشتغال 2هزار و 118 نفر انجامیده است.

وی گفت: اجرای کارگاه آموزشی در بحث مشاغل خانگی نیز از اقدامات گروه های جهادی سازمان بسیج سازندگی می باشد.

فولادی، حمایت و راه اندازی سالن ها و پارک ها برای مناطق آلوده ، راه اندازی مشاوره حقوقی به تعداد 154 کلاس ، تهیه و توزیع سبد لوازم التحریر به تعداد 22 هزار و 600 بسته، توزیع 3 هزار و 831 سری جهیزیه ، احداث 19 کارگاه اشتغال زایی و اشتغال 60 نفر  از بسیجیان استان را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در استان چهارمحال و بختیاری  عنوان کرد.

ارسال نظرات