سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: تقویت اقتصاد روستاهای این استان نیازمند مکانیزه کردن کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی است.
کد خبر: ۹۴۰۶۶۰۴
|
۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

تقویت اقتصاد روستاهای اردبیل در گرو مکانیزاسیون کشاورزی است

خبرنگار محمد جنگی / به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سید کمال‌الدین میرجعفریان روز دوشنبه در نشست معارفه مدیرکل جدید امور روستایی استانداری اردبیل بیان کرد: افزایش ارزش افزوده تولیدات کشاورزی امری ضروری است و باید با برنامه‌ریزی‌های لازم در این راستا حرکت صورت گیرد و زمینه ماندگاری روستاییان فراهم شود.

وی افزود: توجه به ایجاد حوضچه‌های پرورش ماهی، اجرای طرح‌هایی مانند سدهای معیشتی و تامین آب شرب روستاییان از جمله برنامه‌های ضروری برای تقویت اقتصاد روستاها است که باید با همکاری دهیاران مرتفع شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل، اختصاص تسهیلات برای مکانیزه کردن کشاورزی در روستاها، ایجاد گلخانه و صنایع تبدیلی برای تولیدات دامی را از جمله نیازمندی های جامعه روستایی استان دانست.

وی با اشاره به اینکه عمده مشکلات روستاهای استان اردبیل بحث معیشت و اقتصاد است، اضافه کرد: باید با استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اختصاص تسهیلات ارزان قیمت و ایجاد زمینه احصای نیازمندی مسکن و احداث آن اقدام شود.

میرجعفریان فعالیت ۹۰۳ دهیار در نقاط مختلف استان اردبیل را یادآور شد و نقش این نیروها را ظرفیت بزرگ میدانی برای عملیات اجرایی در توسعه روستاها عنوان کرد.

علی قیطانی در ادامه این نشست به عنوان مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل معارفه و از خدمات یعقوب هاشمی قدردانی شد.

استان اردبیل در مجموع یک هزار و ۸۵۶ روستا و آبادی دارد که بدون در نظر گرفتن روستاهای تک خانواری، به بیش از یک هزار و ۷۸۰ روستای دارای سکنه می‌رسد.

۷۵۰ هزار هکتار از اراضی این استان زیر کشت قرار دارد که ۴۰ هزار هکتار آن باغ، ۲۲۵ هزار هکتار آن اراضی آبی و ۴۸۰ هزار هکتار نیز جزو اراضی دیم است.

ارسال نظرات