خبرهای داغ:
استاندار قم بیان کرد:هدف و رویکرد اصلی استان قم در رابطه با واحدهای صنعتی، احیای طرح های راکد و افزایش ظرفیت اشتغال است
کد خبر: ۹۴۰۶۶۲۴
|
۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،شاهچراغی گفت:هدف و رویکرد اصلی استان قم در رابطه با واحدهای صنعتی، احیای طرح های راکد و افزایش ظرفیت اشتغال است، همچنین تکمیل و بهره برداری از طرح های نیمه کاره عمرانی نیز در این استان دارای اولویت است.

وی با اشاره به فریز شدن یکهزار از اراضی دولتی توسط نهادهای آموزشی و فرهنگی در استان قم گفت: طبق قانون از امسال خلعیت این نهادها آغاز شده و در صورتی که این نهادها در زمان کوتاهی تکلیف نهایی این اراضی را مشخص نکنند، اراضی واگذار شده پس گرفته شده و برای ساخت مسکن برای اقشار مختلف مردم استفاده خوهد شد.

سردارشاهچراغی با اشاره به مساله تامین حقابه های قانونی قم، گفت:در سفر اخیر هیات دولت به قم امکان حضور وزیر نیرو فراهم نشد و تلاش می شود در آینده جلسات حوزه وزارت نیرو مانند حقابه ها و برق در آن بررسی شود.

وی ادامه داد: در این سفر علاوه بر قطعی شدن ادامه تامین حقابه های قم از سرشاخه های رود دز، پیشنهاد انتقال آب از خلیج فارس به قم نیز مطرح شد که رییس جمهور با طرح مطالعاتی آن موافقت بعمل آورد تا بررسی های بیشتر با حضور وزیر نیرو نهایی شود.

استاندار قم افزود:مشکلات حوزه صنعت و تولید قم در بخش های مختلف احصاء شده و در سفر هفته جاری نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت به قم به صورت میدانی بررسی خواهد شد.


استاندار قم:سفر هیات دولت به قم 158 مصوبه به همراه داشت

استاندار قم گفت:سفر اخیر رییس جمهور به قم 158 مصوبه به همراه داشت که 141 مصوبه از این بین منحصر به استان قم بود. در این سفر هزار و 800 میلیارد تومان مصوبه اعتباری که برای دو سال آینده جدول شده است.


سیدمحمد تقی شاهچراغی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود:
4 روز قبل از سفر اخیر تیمی از طرف هیات دولت برای بررسی پروژه های نیمه تمام و اولویت دار در استان قم حضور یافتند و قبل از آن جلساتی در تهران با حضور مسوولان استانی برگزار شد.




وی همچنین بیان داشت: در این سفر یکهزار و 500 میلیارد تومان معادل 22.5 میلیون دلار اعتبار ارضی برای احداث یک واحد بزرگ تولید پارچه مشکی با بهره گیری از صندوق توسعه ملی نهایی شد.

در این سفر 993 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج نهایی شد.


استاندار قم اظهار داشت: این سفر همچنین 13 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای بخش های گردشگری، صنعتی، کشاورزی، ازدواج، حاشیه نشینی وغیره برای قم آورده داشت.


وی با اشاره به پروژه های نیمه تمام استان در سفر اخیر رییس جمهوری گفت:
به قم تکلیف مونوریل با مشارکت وزارت کشور تا 6 ماه آینده با بررسی پیشنهادات مختلف نهایی خواهد شد.

شاهچراغی ادامه داد: تکلیف فرودگاه قم نیز برای آغاز فاز عمرانی جدید در یک دوره سه ماهه به مشارکت وزارت راه و شهرسازی مشخص خواهد شد، تامین نیازمندهایی مترو قم نیز هم اکنون در حال انجام است.

استاندار قم با اشاره به مباحث و مسائل فرهنگی قم و شکل گیری قرارگاه 19 دی از چند سال گذشته، اظهار داشت:

تلاش این قرارگاه این است که برای کاهش آسیب های اجتماعی از مشارکت های مردمی بهره ببرد و برای این منظور نیز در حال ایجاد یک هماهنگی و همدلی در بین نهادهای دولتی، گروه های مردم نهاد و موسسات تخصصی برای بهبود وضعیت طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و فقر هستیم.


وی اضافه کرد: در همین رابطه طرح محله محوری با محوریت مساجد و شکل گیری قرارگاه های جهادی قبل از شیوع کرونا در استان قم شکل گرفته که به باور ما قدرت و تاثیرگذاری آنها بیشتر از نهادهای رسمی و دولتی است.
استاندار قم با بیان اینکه رویکرد ما در بحث فرهنگ ایجابی و مشارکت مردم است،

افزود: برای بهبود وضعیت فرهنگی قم مبحث محله محوری در حدود 20 محله شهر قم برای احصاء مشکلات و آسیب ها و ارائه راهکارها از چند سال گذشته فعال شده است.

شاهچراغی با اشاره به ظرفیت بالای قم در چاپ و نشر ادامه داد: حدود 50 درصد از نشر دینی کشور در این استان انجام می شود و برای تامین کاغذ مورد نیاز ناشران در سفر اخیر با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توافقی مبنی بر اختصاص غیر متمرکز کاغذ به قم نهایی شود.

استاندار قم یادآور شد: مبنا و شاخص بودجه ریزی در کشور بر اساس تعداد شهرستانهای یک استان است و به همین منظور در تلاش هستیم تا شهر قنوات را نیز در حد یک شهرستان جدید ارتقا بدهیم تا سهم استان از بودجه های عمومی بیشتر شود.

وی اهمیت تفکر و نگاه جهادی در بین مسوولان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: مدیرانی که روحیه جهادی ندارند جایی در بین مسوولیت های استانی ندارند و باید جای خود را مدیران جهادی بدهند. گروه های جهادی قم طی سالهای گذشته در سیل و زلزله های شهرهای مختلف عملکرد درخشانی داشتند.

وی با اشاره به دیدار تصویری امروز جمعی از مردم قم با مقام معظم رهبری به مناسبت سالروز تاریخی 19 دی، بیان کرد: حضور مسوولان در بین مردم یکی از نکات مهمی بود که مقام معظم رهبری در سخنان خود بر آن تاکید داشت.

شاهچراغی ادامه داد: تاکید بر حل مشکلات جامعه توسط دولت با حضور و مشارکت مردم، پاسخگویی مسوولان به مردم، امیدآفرینی با نگاه به آینده و تلاش بیشتر و عمل به وعده های داده شده، از مباحث مهم دیگری بود که مقام معظم رهبری امروز بر آنها تاکید کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها