شاهرود_سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: طرح شهید سلیمانی یکی از اقدامات بسیار خوبی بود و با توجه به اثربخشی اجرای این طرح در کاهش روند مبتلایان و مرگ بر اثر بیماری، استمرار و ادامه آن مورد تاکید است.
کد خبر: ۹۴۰۶۶۵۳
|
۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶

اثربخشی طرح شهید سلیمانی در کاهش روند ابتلا و مرگ و میربه گزارش خبرنگار بسیج، دکتر حسین شیبانی در جلسه استمرار طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در راستای مقابله با سویه جدید ویروس کرونا -امیکرون اظهار کرد: از زحمات تمامی عواملی که در بحث مقابله با بیماری کرونا فعالیت داشته و سلامت جامعه را در اولویت قرار داده اند، تقدیر و تشکر می‌کنم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود: طرح شهید سلیمانی یکی از اقدامات بسیار خوب و مصادیق همکاری عمیق بین بخشی بود که از زمان شیوع کرونا در کشور صورت گرفت و با توجه به اثربخشی اجرای این طرح در کاهش روند مبتلایان و مرگ بر اثر بیماری، استمرار و ادامه آن مورد تاکید است.
شیبانی بیان داشت:قریب به بیش از۲۰ ماه درگیر ویروس منحوس کرونا هستیم و به شکل مختلف این ویروس را تجربه کرده ایم که الحق والانصاف کارنامه شاخص‌های درمانی ارائه شده در وزارت بهداشت در مجموع از معدل کشوری شرایط مان خیلی بهتر بوده است و این توفیق حاصل و هماهنگی همکاری درون بخشی است.
شیبانی گفت:کل افراد مشکوک به کرونا تا به حال ۶۶ هزار و ۷۳۸ نفر مراجعه کننده بوده اند که از این تعداد ۲۶ هزار و ۷۳۰ نفر مثبت قطعی داشته ایم و هشت هزار و ۸۶۷ نفر کسانی بوده اند که با حال عمومی خوب مرخص و خدمت دریافت نموده اند.
او افزود:در حوزه بهداشت که مستقیما درگیر اقدامات پیشگیرانه کرونا بودند، ۳۰۰ هزار تماس تلفنی جهت پیگیری انجام شده است و ۴۴ هزار بازدید بهداشتی صورت پذیرفته که تقریبا ۳۰۰ مورد پلمپ شد.
شیبانی تصریح کرد:در این دوران همکاران زیادی دچار کرونا شده بودند که می‌توانم بگویم در یک روز ۶۰ تا ۷۰ نفر از پرستار در استعلاجی بودند ولیکن خدشه‌ای در خدمات رسانی به مردم نشده است و حتی در حوزه درمان حدود ۳۰ درصد تخت icu اضافه کرده ایم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اظهار کرد:طرح شهید سلیمانی یکی از اقدامات بسیار خوبی بود که از زمان شیوع کرونا در کشور صورت گرفت و با توجه به اثربخشی اجرای این طرح در کاهش روند مبتلایان و مرگ بر اثر بیماری، استمرار و ادامه آن مورد تاکید است.
او یادآور شد: شرایط کنونی در شهرستان شاهرود و میامی مطلوب است، اما با توجه به گزارش ورود سویه جدید «اُمیکرون» به کشور، این وضعیت کاملاً شکننده بوده و هرگونه عادی انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی هر لحظه احتمال تغییر را محتمل تری می‌سازد.
سرپرست دانشگاه عنوان کرد: به منظور مقابله با بیماری و جلوگیری از سویه جدید «اُمیکرون» در کشور بسیار مهم است نکاتی از قبیل استفاده موثراز دو ماسک، افزایش حداکثری پوشش واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچون گذشته مورد توجه و اهتمام مردم باشد.
شیبانی اظهار کرد: با اجرای این طرح و تشکیل تیم‌های مراقبتی، نظارتی، حمایتی و بیماریابی سطح مراجعات به بیمارستان‌ها، تعداد ابتلا و مرگ و میر‌ها کاهش یافته است و جا دارد از ناحیه مقاومت بسیج، بسیج جامعه پزشکی تقدیر و تشکر می‌نمایم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: قدردان از خودگذشتگی‌های همکارانم در حوزه‌های مختلف به خصوص پزشکان وپرستاران هستیم که در شرایط سخت مواجه با ویروس مهلک کرونا در راستای حفظ سلامت، امنیت و جان مردم از جان مایه گذاشتند و در خط مقدم مشغول فعالیت بودندوبا غیرت و انگیزه، شجاعانه در این راه جنگیدند تا امنیت و سلامت مردم در برابر این بیماری تضمین شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها