دومین جلسه استانی قرارگاه شهید امانی با حضور جانشین فرمانده سپاه فتح و جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی استان در سپاه فتح برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۰۶۷۰۹
|
۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، در این نشست که امروز در سالن فرماندهی سپاه فتح استان برگزار شد سردار مصطفی مثنوی جانشین فرمانده سپاه فتح، سرهنگ پاسدار جمشید ارسلان جو مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه فتح ، سرهنگ پاسدار محمد سعادت مسئول سازمان بسیج اصناف سپاه فتح ، مسئولان جهاد کشاورزی استان، مسئولان سازمان صمت، مدیر کل پشتیبانی امور دام استان،  مدیرکل تعزیرات حکومتی استان و سایر مسئولان و اقشار بسیج در خصوص ابعاد مختلف فعالیت های قرارگاه شهید امانی در استان بحث و گفت و گو کردند.

مسئول سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد ابتدا گزارشی از روند اجرای فعالیت های قرارگاه شهید امانی ارایه کرد و گفت: دومین  جلسه استانی قرارگاه شهید امانی (تفاهم نامه سازمان بسیج مستضعفین و معاون اول رئیس جمهور در خصوص ساماندهی و نظارت بر بازار از تولید تا مصرف)  توسط بازرسان بسیج اصناف با محوریت جهاد کشاورزی استان امروز برگزار شد.

سرهنگ پاسدار محمد سعادت افزود: در راستای این قرارگاه تعداد 145نفر بازرس در سراسر استان وظیفه نظارت و بازرسی از بازار با اولویت کالاهای ستاد تنظیم بازار و همچنین نظارت بر تولید و نگهداری کالا در انبارها و مبارزه با احتکار، گران فروشی، کم فروشی و نظارت بر میادین میوه و تره بار را به عهده دارند.

مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در ادامه ضمن انتقاد از عدم حضور معاون اقتصادی استاندار در این جلسه گفت: هدف از تشکیل قرارگاه شهید امانی در استان برطرف کردن موانع و پیگیری راه اندازی اتاق وضعیت برای رصد قیمت ها و وضعیت بازار است.

سرهنگ پاسدار جمشید ارسلان جو افزود: تهیه فرم های مخصوص برای بازرسی ها، برگزاری ماهیانه یکبار جلسه استانی قرارگاه، هزینه ایاب و ذهاب برای بازرسان آموزش دیده و اجرای طرح از جمله موضوعاتی است که باید به آنها توجه شود. 

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: براساس تفاهم نامه و وظایف محوله به سازمان صمت، در کمیسیون های استانی و شهرستانی تاییدیه افراد معرفی شده جهت بازرسی ها اخذ شده است و در این راستا کارت شناسایی برای آنها صادر و آموزش بازرسان به زودی آغاز می شود.

روح الله باقری فرد ابراز داشت: در برخی از شهرستان های استان از جمله بویراحمد و چند شهرستان دیگر استان ،صدور کارت شناسایی برای بازرسان انجام شده و امیدواریم تا پایان هفته جاری صدور کارت برای بازرسین در کل استان به اتمام برسد و آموزش ها از سر گرفته شود.

باقری فرد گفت: سپاه و بسیج در کنار دولت و سازمان صمت نقش مهمی در بحث ساماندهی بازار ایفا کردند و در زمینه توزیع مرغ منجمد در سطح استان تجربه های بسیار خوبی کسب کردیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: در راستای فعالیت های قرارگاه شهید امانی و تنظیم بازار، یکهزار تن گوشت قرمز و مرغ در بازار استان توزیع شد.

آقای عزیزی افزود: همچنین ۸۵ هزار تن نهاده دامی از جمله جو،سویا و گنجاله نیز در سطح استان بین دامداران توزیع شد.

عزیزی ابراز داشت: در آستانه اجرای طرح آزاد سازی ارز قرار داریم و  باید به اندازه کافی ذخایر کالاهای اساسی استان را افزایش دهیم تا بتوانیم مسایل بازار را مدیریت کنیم.

این مسئول، کمبود انبار و سردخانه های با دمای زیر صفر درجه برای ذخیره کالا را از مهمترین مشکلات عنوان کرد و از دستگاه های اجرایی استان خواستار همکاری و مساعدت شد.

عزیزی افزود: روزانه ۶۰ تا ۷۰ تن مرغ در بازار کهگیلویه و بویراحمد توزیع می شود و باید ظرفیت سردخانه ها را بالا برد تا بتوانیم در مواقع ضرور بازار را مدیریت کنیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان از توزیع هوشمند کالا در استان خبر داد و گفت: کالاهای مورد نیاز برای توزیع هوشمند جهت فروش اینترنتی تامین و در اختیار عاملین قرار می گیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هدف از راه اندازی قرارگاه شهید امانی بهره گیری از توان بسیج برای  ساماندهی بازار و کمک به دستگاه های اجرایی در حوزه بازرسی از بازار است.

براتعلی صالحی افزود:  بازرسان معرفی شده باید ساماندهی و آموزش های لازم به آنها ارایه شود تا در عرصه های مختلف به ما کمک کنند. 

وی به تعطیلی سه واحد تولید تخم مرغ در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت : باید قبول کنیم که تولید مرغداری های استان کفاف بازار را نمی دهند و انبارهای ذخیره کالا نیز کافی نیست.

صالحی ابراز داشت: یکی از بهترین کارخانه های تولید روغن در گچساران به دلیل نداشتن انبار ذخیره تعطیل شده و نیازمند انبار ذخیره است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بر ضرورت نیازسنجی استان در حوزه کالا و خدمات تاکید کرد و گفت: کهگیلویه و بویراحمد یک استان مصرف کننده است و ذخیره کالاهای اساسی باید به بهترین نحو ممکن انجام شود.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز در پایان این نشست ضمن تقدیر از حاضرین در جلسه گفت: سپاه و بسیج در قرارگاه استانی شهید امانی هم به صورت برگزاری نشست های هم اندیشی و هم به صورت عملی برای ساماندهی بازار کمک کار دستگاه های اجرایی استان خواهد بود.

سردار مصطفی مثنوی افزود: تنظیم بازار یک فرایند است و باید به صورت یک چرخه مورد توجه قرار گیرد و در آن همه فرآیندها از جمله  تولید ،عرضه، تقاضا و شبکه توزیع باهم دیده شوند.

وی لازمه تحقق اهداف تنظیم بازار را مستلزم تشکیل قرارگاه و پیگیری مصوبات مربوطه دانست .

مثنوی ابراز داشت: روند شناسایی افرادی که به عنوان بازرس تعیین می شود باید شتاب بیشتری بگیرد و بازخورد گیری لازم انجام شود.

جانشین فرمانده سپاه فتح تاکید کرد:احتکار، گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و هرگونه اخلال در بازار جرم محسوب می‌شود و این موارد باید در قرارگاه مورد بحث و بررسی قرار گیرند.

مثنوی اظهار داشت: تمرکز بر تامین کالاهای اساسی در استان و ساماندهی میدان میوه و تره بار یاسوج باید محور اصلی فعالیت ها باشد .

وی گفت: ساماندهی میدان میوه و تره بار جزو اولویت هاست و همه دستگاه های اجرایی پیگیر و پای کار هستند تا دست های پشت پرده مافیا از یاسوج تا شیراز قطع شود.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم پیوست رسانه ای قرارگاه استانی شهید امانی تاکید کرد و گفت: اقدامات و فعالیت های انجام شده در حوزه تنظیم بازار باید بصورت دقیق و شفاف از طریق رسانه ها و صدا و سیما به مردم اطلاع رسانی شود. 

 

تمرکز بر تامین کالاهای اساسی در استان و ساماندهی میدان میوه و تره بار یاسوجتمرکز بر تامین کالاهای اساسی در استان و ساماندهی میدان میوه و تره بار یاسوجتمرکز بر تامین کالاهای اساسی در استان و ساماندهی میدان میوه و تره بار یاسوجتمرکز بر تامین کالاهای اساسی در استان و ساماندهی میدان میوه و تره بار یاسوج

تمرکز بر تامین کالاهای اساسی در استان و ساماندهی میدان میوه و تره بار یاسوجتمرکز بر تامین کالاهای اساسی در استان و ساماندهی میدان میوه و تره بار یاسوجتمرکز بر تامین کالاهای اساسی در استان و ساماندهی میدان میوه و تره بار یاسوج

ارسال نظرات