زنجان-استاندار زنجان گفت: تولید محتواهای فرهنگی و بهره گیری از ابزار رسانه یکی از مهمترین اقدامات در اکوسیستم دفاعی و فرهنگی کشور برای مقابله با تهاجم فرهنگی نظام سلطه به شمار می آید و برپایی جشنواره های رسانه ای و فرهنگی به تقویت این سیستم دفاعی کمک می کند.
کد خبر: ۹۴۰۷۰۸۲
|
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ محسن افشارچی در اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر در استان زنجان، تولید محتوا را یکی از مهمترین دغدغه های نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: برپایی چنین جشنواره هایی در تقویت تولید محتوای فرهنگی موثر خواهد بود.

 

رسانه مهمترین ابزار دفاعی در تهاجم فرهنگی است

وی به آغاز "جنگ شناختی" از سوی دشمنان علیه نظام هایی که در پی دستیابی به استقلال و عدم پذیرش فرهنگ نظام سلطه هستند اشاره کرد و گفت: اصلی ترین هدف این جنگ، تحت تاثیر قرار دادن پارامتر های شناختی شهروندان و مدیران جامعه اسلامی است تا با مشروعیت زدایی، اعتبارزدایی و ناکارآمد جلوه دادن مسئولین، اعتماد و امید را در جامعه اسلامی از بین ببرند و رسانه یکی از ابزارهای مهم این عرصه به شمار می آید.

 

استاندار زنجان با بیان اینکه دشمنان در نظام سلطه اجازه نمی دهند کشوری از لحاظ فرهنگی رشد کند و اسلام اجتماعی را در کشور خود جاری نماید، افزود: دشمنان نمی خواهند مردم آگاه شوند و به بی عدالتی در کره زمین و ظلم آشکار آنان در اقصی نقاط عالم بیندیشند، لذا اجازه بهره مندی از رفاه اقتصادی این نظام سلطه را تنها به بهای غفلت و ناآگاهی مردم از بی عدالتی خود می دهند و اجازه نمی دهند کشوری مستقل باشد و از نظر فرهنگی متفاوت فکر کند.

 

مقام عالی استان ادامه داد: اگر کشوری همچون ایران برای دستیابی به استقلال در مقابل نظام سلطه بایستد یا با جنگ سخت، نظام را هدف میگیرند و یا بدنه مردمی را با تهاجم فرهنگی و با ابزارهای مختلفی همچون رسانه و ماهواره به شیوه های متعدد مورد هجمه قرار می دهند.

 

وی با بیان اینکه در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن، نیازمند تقویت اکوسیستم دفاعی و فرهنگی کشور هستیم، خاطر نشان کرد: در این راستا، تولید محتواهای فرهنگی یکی از مهمترین راه های مقابله و رسانه اصلی ترین ابزار آن است.

 

استاندار زنجان توسعه شبکه های های اجتماعی را فرصتی برای خروج از سلطه ماهواره های کشور های بیگانه دانست و گفت: در اکوسیستم دفاعی در جنگ شناختی باید به این سمت حرکت کنیم که با تولید محتوا از ظرفیت فضای مجازی بیشتر استفاده کنیم.

 

استاندار زنجان با اشاره به اینکه از این جشنواره ها استقبال می کنیم چون در اکوسیستم دفاعی برای تولید محتوای هوشمند و تاثیرگذار موثر خواهند بود، تصریح داشت: خوشبختانه علیرغم تمام سختی ها، اتفاقات مبارکی در جمهوری اسلامی رخ داده و جریان انقلابی کشور با درخشش در جشنواره عمار و سایر فعالیت های فرهنگی در برخی حوزه ها همچون تولید مستند به رشد خوبی دست یافته، و باید در تولید محتوا و سایر حوزه های فرهنگی هم، آتش به اختیاران معتقد به انقلاب، منتقدانه و جدی وارد عمل شوند.

 

وی در پایان با اشاره به مشکلات و برخی مسائل صنفی مطرح شده از سوی خبرنگاران استان، قول داد با استقرار کامل تیم فرهنگی خود، در رفع مسائل خبرنگاران تدبیر لازم را خواهد داشت.

 

در این مراسم با حضور استاندار زنجان و جمعی از مدیران استان از خبرنگاران برگزیده در بخش های مختلف تجلیل شد.

 

ارسال نظرات