حجت الاسلام حسینی با توصیه به اینکه نباید شهدا که قهرمانان ملی هستند را فراموش کنیم گفت: نتیجه فراموشی شهدا ذلت و خواری و از بین رفتن عزت است.
کد خبر: ۹۴۰۷۱۴۹
|
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در مراسم تجلیل از ۲۰ خانواده شهید  (مادران و همسران ) شهدای ارتش در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند حیات ویژه‌ای در پیشگاه خداوند دارند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در تاریخ ایران قهرمانان زیادی وجود دارد، افزود: قهرمانان دوران دفاع مقدس با همه قهرمان‌ها در طول تاریخ متفاوت هستند.

وی به دوران طاغوت اشاره کرد و با بیان اینکه طاغوت کسی است که بسترهای انحراف را در زندگی مردم می‌گشاید و مسیر اخلاق و معنویات را می‌بندد، گفت: در دوران طاغوت محافل و مجالس مذهبی رونق نداشت و کسی نمی‌توانست به طور رسمی نماز اقامه کند در واقع طاغوت نمی‌خواست مردم و ارتش اخلاق‌گرا و معنویت‌گرا باشند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ارتش زمان طاغوت با این محدودیت‌ها مواجه بود اما ارتش جمهوری اسلامی همراه امام و در خدمت انقلاب بود.

آیت‌الله حسینی ادامه داد: ارتش در جنگ به عنوان پایه‌های قدرت ملت حاضر شد و به همراه سپاه و بسیج از انقلاب و میهن و مردم دفاع کردند و  امروز ارتش جمهوری اسلامی یک ارتش قدرتمند در سطح دنیا است.

وی با بیان اینکه امروزه نظام اسلامی ایران یک نظام قدرتمند در سطح جهان شناخته شده است، گفت:  اگر روزی مستعمره آمریکا و انگلیس بودیم امروز در نقطه مقابل استکبار در حال مبارزه هستیم و این افتخار بزرگی است.

آیت‌الله حسینی با بیان اینکه در سایه انقلاب اسلامی و به برکت خون شهدا عزت و شرافت پیدا کردیم، گفت:  در ۸ سال دفاع مقدس در مرزهای ما چه فجایعی که رخ نداد،  دشمن هر جایی که دستش رسید را ویران کرد، تجاوز تعدی، ویرانی، سوزاندن و آتش‌زدن را انجام می‌داد که در آن برهه رزمندگان از ناموس مردم دفاع کردند و عده‌ای شربت شهادت نوشیدند و عده‌ای دیگر جانباز و ایثارگر و آزاده شدند.

وی با اشاره به نقش مادران و همسران شهدا در جنگ هشت ساله دفاع مقدس گفت: شما مادران و همسران شهدا نقش بارز و ارزنده‌ای در جنگ داشتید، مادران و همسران شهدا مایه مباهات و افتخار هستید.

 

ارسال نظرات