معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان با اشاره به اینکه آمریکا و عربستان برای محقق ساختن اهداف خود در روند انتخاباتی لبنان دخالت می کنند، گفت این رویکرد هویت مقاومتی لبنان را تغییر نمی دهد.
کد خبر: ۹۴۰۷۱۵۵
|
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، شیخ علی دعموش معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: حزب الله به حق خود در مقاومت برای آزادسازی فلسطین و دفاع از لبنان و محقق ساختن منافع مردم آن پایبند است. هیچ چیزی اعم از محاصره، تحریم، حملات رسانه‌ای، افترا و اتهام زنی و کینه توزی هایی که از اینجا و آنجا می‌شنویم، نمی‌تواند ما را از احقاق این حق بازدارد.

شیخ دعموش که در مراسم دومین سالگرد شهادت فرماندهان شهید در منطقه «عرمون» سخنرانی می‌کرد، افزود: مردم باوفای لبنان با ما و در کنار ما هستند و با حضورشان در میدان، وفاداری خود را به امانت شهدا ثابت کردند و این وفاداری، با وجود تمام دردها، مشکلات، محاصره، سیاست گرسنه کردن و ایجاد اختلال دشمنان برای دور کردن لبنان از مقاومت حفظ شده است.

وی ادامه داد: حملات مداوم آمریکا، عربستان و دست نشانده‌های آنها در داخل علیه حزب الله، در رویکرد مردم لبنان و موضع گیری آنها در حمایت از مقاومت هیچ تغییری ایجاد نخواهد کرد و جز اصرار مقاومت برای پیش رفتن در این مسیر نتیجه‌ای ندارد.

معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله تصریح کرد: بازی دلار یک بازی سیاسی و جنگ اقتصادی است که هدفش خسته کردن لبنانی‌ها و اعمال فشار بر آنها است تا انتخاب‌های سیاسی و انتخاباتی خود را تحت تأثیر گرسنگی و هراس از آینده تغییر دهند.

وی همچنین از مقامات سیاسی، رئیس بانک مرکزی و نهادهای قضایی لبنان خواست برای کنترل و مهار افزایش دیوانه وار قیمت دلار و متوقف کردن چرخ سقوط کشور به سوی پرتگاه و فروپاشی کامل وارد عمل شوند. دعموش افزود: بهره برداری از بحران معیشتی و اقتصادی و سوء استفاده از آن در کارزار انتخاباتی با هدف اعمال فشار بر ملت لبنان برای تغییر انتخاب‌های سیاسی شان، اقدامی پلید و فرصت طلبانه بلکه جنایتی برنامه ریزی شده علیه ملت لبنان است. این همان جنایتی است که آمریکا، عربستان و برخی سفارتخانه‌ها مرتکب می‌شوند تا بحران‌ها را گسترش داده، در صلاحیت‌های انتخاباتی دخالت کنند و موازین قوا و معادلات داخلی را تغییر دهند. آنها نبرد انتخاباتی را با حمایت مالی، تحمیل کاندیداها، تشکیل ائتلاف‌ها و حملات رسانه‌ای مدیریت می‌کنند.

شیخ دعموش تصریح کرد: اگر دشمنان گمان می‌کنند می‌توانند با این شیوه، هویت مقاومتی لبنان را تغییر دهند، موازین قوا را به نفع خود اصلاح و مجلس نمایندگان را به تریبونی برای حمله به مقاومت تبدیل کنند، در توهم به سر می‌برند و اشتباه می‌کنند. صرفنظر از اقلیت و اکثریت پارلمانی، هیچ کسی نمی‌تواند موضع لبنان را در حمایت از مقاومت و اصول ثابت ملی تغییر دهد.

وی در پایان سخنان خود گفت: حزب الله آماده است با همه طرف‌هایی که واقعاً خواهان مصلحت و منفعت لبنان هستند، همکاری کند تا پارلمان آینده با اراده لبنانی‌ها اداره شود نه اینکه در گرو تصمیم گیری های خارجی باشد و در راستای محقق ساختن منافع ملت لبنان و نه منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی فعالیت کند.

ارسال نظرات