خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان خبر داد

اجرای ۲۱۰۰ طرح توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در همدان

همدان-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان بااشاره به تفاهمنامه بین استانداری و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه ۲ هزار و۱۰۰ طرح با اشتغالزایی ۱۴ هزار و۵۰۰ نفر در همدان اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۹۴۰۷۱۶۷
|
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، ظاهر پورمجاهد امروز در جلسه هماهنگی و پیگیری مصوبات و مفاد تفاهم‌نامه استانداری با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه تفاهم‌نامه به ارزش ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بین استانداری و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) منعقد شده است، اظهار کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۱۰۰ طرح با اشتغالزایی ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر در استان همدان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه تا سه سال اجرایی خواهد شد، گفت: امروز سومین جلسه پیگیری مفاد تفاهم‌نامه است و تفاهم‌نامه در مسیر خوبی قرار دارد و طرح‌های ارزشمندی در آن گنجانده شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان تصریح کرد: طرح‌های بزرگ تفاهم‌نامه در راستای توسعه استان و طرح‌های کوچک آن به خانواده‌های روستایی و محرومان در حوزه‌های پزشکی، بیمه ساختمانی، بسته‌های معیشتی، تجهیزات برای محرومان و ... کمک می‌کند که بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه در خصوص زمین ۲۱ هکتاری مورد نیاز احداث گاوداری نهاوند از اراضی منابع طبیعی تامین شده است، عنوان کرد: ستاد اجرای فرمان امام (ره) برای احیای طرح‌های راکد از بنیاد برکت تسهیلات اختصاص داده است.

پورمجاهد با بیان اینکه تدوین طرح زنجیره تولید گیاهان دارویی با محوریت گشنیز در نهاوند انجام شده است که منتظر تاییدیه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است، افزود: تا به امروز بابت این طرح ۴۳ میلیارد تومان از طرف ستاد اجرای فرمان امام (ره) در اختیار این طرح  گذاشته شده است که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که پایان خرداد ماه سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در قالب این تفاهم‌نامه حدود ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به تکمیل و اجرای مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان اختصاص داده شده است، ابراز کرد: حدود ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان از این اعتبار از طریق بنیاد برکت پرداخت شده است و مبلغ ۵ میلیارد تومان دیگر نیز تا دهه فجر پرداخت می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان عنوان کرد: این طرح شامل مرکز جامع ناباروری، درمانگاه تخصصی، کلینیک ترمیم زخم، کلینیک زنان و درمان سرطان در مرکز آموزشی پژوهشی درمانی فاطمیه همدان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه ۵ مدرسه در نهاوند توسط ستاد اجرای فرمان امام (ره) احداث خواهد شد، ادامه داد: ۲ میلیارد تومان از سوی ستاد به نوسازی مدارس کمک شده است.

پورمجاهد از خریدار و نصب دستگاه زباله‌سوز با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان به همت ستاد اجرای فرمان امام(ره) در اسدآباد خبر داد و گفت: برای تکمیل و تجهیز مجتمع آموزشی فنی و حرفه‌ای فامنین ۹۰۰ میلیون تومان پرداخت شده که تا آخر ماه ۳۵۰ میلیون تومان دیگر واریز خواهد شد.

وی ادامه داد: ۴۵۰ میلیون تومان بابت تکمیل و تجهیز ۱۰ باب مسجد در روستاهای محروم شهرستان‌های همدان و فامنین به همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پرداخت شده است که ۳۵۰ میلیون باقیمانده هم آماده پرداخت است؛ همچنین ۴ طرح جامع دانش بنیان بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۲ هزار و ۴۰۰ نفر توسط موسسه دانش بنیان برکت با مشارکت استانداری و دستگاه‌های ذیربط اجرا خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به اینکه مبلغ ۵ میلیارد تومان برای اشتغالزایی شرکت‌های دانش بنیان مشاغل کوچک ما بین استانداری و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اختصاص داده می‌شود، گفت: در سال جاری  در شهرستان‌ها حدود ۶۴ میلیارد تومان تسهیلات خرد وام‌های ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومانی با خواب یک ساله با سود ۴ درصد توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پرداخت شده که در این بخش ۲ هزار و ۴۰۰ نفر اشتغالزایی شده است.

وی افزود: طی دو سال گذشته در مجموع ۹۸ میلیارد تومان در بخش اشتغالزایی خرد روستایی پرداخت شده است که بیمه برکت هستند.

پورمجاهد با بیان اینکه بخشی از اقدامات استان به مقابله به خشکسالی بر می‌گردد و ما به دنبال این هستیم که آثار این خشکسالی را کم کنیم، خاطرنشان کرد: استان همدان در شهرستان‌های مختلف قنوات با سابقه‌ای دارد که کم آب شده‌اند، آنهایی که بیشتر آب شرب و در روستاها آب کشاورزی را تامین می‌کنند در اولویت هستند که با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) این قنات‌ها به ویژه در روستاهای کم جمعیت بازسازی می‌شود.

وی با اشاره به اهدای ۱۰۰ فقره جهیزیه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان تصریح کرد: تا پایان سال نیز ۲۰ فقره دیگر توزیع خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان، تجهیز خانه ورزش احسان با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان، اهداء ۱۰ هزار فقره نوشت افزار کمک آموزشی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال، حمایت از ۲۵۰  نفر بیمار صعب العلاج با اعتبار ۲.۵ میلیارد ریال و کاشت حلزون برای ۲۰ کودک ناشنوا را از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) طبق تفاهم نامه عنوان کرد.

وی با اشاره به اهداء ۴۰ هزار بسته معیشتی با اعتبار ۴۰  هزار میلیارد ریال، ۱۰۷ ویلچر بین معلولین زیر ۱۲ سال و ۱۶۰ دستگاه بخاری ابراز داشت: حمایت از ۶۰ نفر از زوج‌های نابارور نیز از دیگر فعالیت‌ها بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار