سیستان و بلوچستان در حوزه معدنی پتانسیل بسیار خوبی دارد

زاهدان/ مرحله به مرحله از توان بخش خصوصی در حوزه مواد معدنی استفاده و پشتیبان‌ها را برای حضور این بخش شامل صندوق بیمه‌ای ارائه تسهیلات، زیرساخت‌های تامین برق و آموزش فراهم کنیم.
کد خبر: ۹۴۰۷۲۷۷
|
۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان،معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) در نشست شورای معادن سیستان وبلوچستان ، گفت: قطعاً آن چیزی که تا امروز در بخش معدن اتفاق افتاده بیانگر این است که ما پتانسیل‌های زیادی را داریم ولی فرصت‌هایی را نیز از دست دادیم و باید تلاش کنیم در یک زمان مشخص این واحدهای معدنی را به بهره‌برداری برسانیم تا زمینه سرمایه‌گذاری جدید برای استفاده مردم از این ثروت فراهم شود.

وجیه اله جعفری افزود: آمادگی این را داریم که مرحله به مرحله از توان بخش خصوصی در حوزه مواد معدنی استفاده و پشتیبان‌ها را برای حضور این بخش شامل صندوق بیمه‌ای ارائه تسهیلات، زیرساخت‌های تامین برق و آموزش فراهم کنیم.

رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران نیز گفت:سیستان و بلوچستان در حوزه معدنی پتانسیل بسیار خوبی دارد و شاید در آینده نه چندان دور این استان به عنوان یکی از قطب‌های مس، آهن یا طلا تبدیل شود.

علیرضا شهیدی افزود: سازمان زمین‌شناسی ایران با تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای که دارد به دنبال اکتشاف ذخایر پنهان و چیزهای است که بخش خصوصی توانایی اکتشاف آن را ندارد و بر اساس این پتانسیل به دنبال کشف اعماق پنهانی ۴۰۰ متر هستیم.

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران ادامه داد: کشورمان پتانسیل خیلی خوبی در مواد معدنی دارد به ویژه این پتانسیل در سیستان و بلوچستان نیز وجود دارد و باید بگویم بالای ۸۱ ماده معدنی در کشور هست که مطمئنیم این استان می‌تواند به بهشت مواد معدنی تبدیل شود.

 

استاندارسیستان و بلوچستان: حضور بخش خصوصی در خلق ثروت از معادن سیستان و بلوچستان تعیین‌کننده است

 استاندار سیستان و بلوچستان هم در این نشست با اشاره به اینکه این استان یکی از استان‌های برتر در حوزه معدنی به ویژه در فلزات اساسی و گرانبهاست، گفت: اگر قرار است منابع معدنی منطقه به ثروتی برای مردم تبدیل شود قطعاً حضور بخش خصوصی تعیین‌کننده خواهد بود.

 

حسین مدرس خیابانی افزود: سازمان‌های حاکمیتی و توسعه‌ای هرجا که حس کنند ریسک سرمایه‌گذاری بالاست و نیاز به منابع مالی بیشتری است هم از طریق سازمان ایمیدرو و هم سازمان زمین شناسی ایران کمک خواهد شد تا ریسک حضور بخش خصوصی کم شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار