خبرهای داغ:
سردار ستاره عنوان کرد: سعی ما بر بازسازی اقتصاد در حوزه های مرزی با توجه به ظرفیت های اقتصادی منطقه است و خوشبختانه شاهد وضعیت مطلوب اقتصادی در مرزهای کشور هستیم
کد خبر: ۹۴۰۷۴۳۳
|
۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸

قزوین_سردار جلال ستاره، جانشین مرزبانی ناجا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، ضمن بیان چگونگی ایجاد امنیت پایدار مرزهای ایران در مقابل کشورهای همسایه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با ۱۵ کشور جهان همسایه است. کشور ایران ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز دارد که ۲۷۰۰ کیلومتر آن مرز دریایی و مابقی مرزهای خشکی یا رودخانه ای است.

سردار ستاره اذعان کرد: همسایه های ما در یک سطح اقتصادی و امنیت نیستند. از قدرتی مثل روسیه تا کشوری مثل جمهوری آذربایجان و یا افغانستان و پاکستان با نامطلوب‌ترین سطح امنیت در همسایگی ما قرار دارند.

این مقام ارشد نظامی متذکر شد: حوزه امنیت در مرزهای جمهوری اسلامی ایران، در ابعاد مختلف بررسی می‌شود. به طور مثال در حوزه فرهنگی و اجتماعی مرزها، فرهنگ و خرده فرهنگ مرزنشینان همواره مورد توجه قرار گرفته و قرابت به حاکمیت و جمهوری اسلامی ایران تقویت شود.

سردار ستاره گفت: در حوزه اقتصاد، بدون توجه به اقتصاد مرزنشینان نمی توانیم توقع مرز با امنیت پایدار داشته باشیم. سعی ما بر بازسازی اقتصاد در حوزه های مرزی با توجه به ظرفیتهای اقتصادی منطقه است. خوشبختانه شاهد وضعیت مطلوب اقتصادی بر مبنای کشاورزی، داد و ستد مجاز در مرزهای شمالی کشور هستیم.
 
جانشین فرمانده مرزبانی ناجا در ادامه افزود: در مرزهای جنوبی سعی بر این است که در راستای ارتقاء اقتصاد متناسب با ظرفیت منطقه و تعاونی لنج داران در حوزه واردات و صادرات قانونی اقداماتی انجام شود. مرزبانی اکیدا از این موضوع دفاع و پشتیبانی می‌کند.

وی یادآور شد: مخالفت ما با قاچاق و نا‌امنی در انواع مختلف است و شدیدا با آن مقابله خواهیم کرد. زیرا قاچاق کالا با خروج ثروت از کشور اقتصاد را از مسیر خود خارج و بسیاری از شرکت‌های تولیدی در کشور را با چالش و مشکل جدی روبرو می‌کند. خصوصا در حوزه دریایی عمده اقدامات ما مقابله با قاچاق است.
 
سردار ستاره اظهار داشت: بحمدالله وضعیت مرزهای غربی کشور رو به بهبود است و شاهد شکل گیری فعالیت اقتصادی به طور مستمر هستیم. به طور مثال، امروز در شهر بانه که زمانی مهد قاچاق کالا بود، کارخانه های متعدد تولیدی راه‌اندازی شده است.
 
جانشین فرمانده مرزبانی ناجا، در پایان خاطرنشان کرد: تلاش ما، تامین امنیت در حوزه های نظامی، اشتغال مردمی و همگرایی مرزنشینان با حوزه حاکمیتی کشور است. امید‌است با اجرایی شدن طرح های مد‌نظر دولت، شاهد بهبود وضعیت در آینده باشیم. در حوزه مرزبانی در صدد استفاده از توان مرزنشین ها به عنوان مرزبان واقعی هستیم تا ضمن قانون گرایی با ناقضان قانون مقابله کنند.

انتهای پیام/۱۰۱۱

ارسال نظرات
پر بیننده ها